Mijn zoon heeft de volgende adapter gekocht: http://www.sitecom.com/Wireless-Micro-USB-Adapter-150N-X1/WL-349/p/770 Drivers mee geinstalleerd en nu maakt ie ook verbinding met het netwerk via het bijgeleverd proggie. Eerste keren deed ie het prima, echter nu blijft ie maar proberen te koppelen en identificeren maar er gebeurt niks. ('bezig met controleren') Als ik gewoon via het conf scherm van windows netwerken zoek zegt ie dat ie niks kan vinden en als ik een andere proggie gebruik ik windows zero configuration oid moet gebruiken. Nooit van gehoord en wat is er aan de hand?
Is het geen optie om systeem herstel doen tot een van de laatste keren dat ie het wel deed. Misschien is er onbedoeld iets verkeerds ingesteld...
Ik schakel de meegeleverde proggies altijd uit want die zorgen alleen maar voor problemen. Dat kan je uitschakelen in het meegeleverde programma. Bij veel programma's moet je iets aanvinken als "windows zero configuration". Had 2 weken geleden het zelfde probleem bij een kennis met een Belkin Dongle. Verbinding maken duurde heel lang en de verbinding viel regelmatig weg en was zeer slecht. Nu zorgt Windows voor de verbinding en dat is direct na het opstarten al beschikbaar. Het Belkin programma heeft geen eigen directory maar zit diep verstopt algemene Windows directory. Omdat het programma vaak niet wilde opstarten kon ik ook niets veranderen in de instellingen.
In de Belkin Wireless Monitor heb ik de volgende optie. Let this tool manage your wireless networks. Schakel ik deze functie uit dan neemt Windows het draadloze verbinding helemaal over. Dell en Belkin gebruiken de zelfde monitor.