Draadloos netwerk steeds foetsie

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 2 jun 2008.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Hey mensen,

Gisteravond begonnen de problemen met mijn draadloze internetverbinding. Opeens viel de verbinding weg en kon ik mijn netwerk niet meer vinden in de lijst met netwerken. Wel stond er opeens een draadloos netwerk in de lijst onder de naam ‘linksys’ , dit netwerk was onbeveiligd. Omdat ik toch op internet moest om wat dingen op forums af te handelen maakte ik verbinding en deed mijn stuf.

Het zat mij niet lekker en ik dacht, ik probeer mijn eigen netwerk wat schuil gaat onder de naam winterbasis weer eens uit. Helaas stond ie weer niet in de lijst maar wel weer die bovengenoemde linksys. Na wat dingen uitgezocht te hebben bleek dit dus gewoon mijn eigen netwerk te zijn. Alleen was hij dus nu ingesteld onder een andere naam en was hij niet beveiligd.

Via http://192.168.1.1 kon ik inloggen en heb ik de routernaam weer terug gezet naar winterbasis. Ook heb ik hem weer beveiligd met een WEP sleutel. Alles werkte weer en ik was blij.

Toen ik net thuis kwam, mijn laptop plaatste op mijn bureau en de router aanzette kon ik mijn aangemaakte netwerk winterbasis, weer niet vinden. Ik heb weer hetzelfde gedaan en nu werkt alles weer.

Maar waarom verdwijnt mijn eigen netwerk elke keer? Kort gezegd: Wat the fuck is er aan de hand.

Ik maak overigens gebruik van een Linksys WRT54GL.

2. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm ik weet niet.. Je router aanzetten?
    Volgens mij is het de bedoeling dat je deze gewoon altijd aan laat staan ;) Net als je modem etc. Wanneer hij van de stroom gaat reset ie misschien ofzo..
    Probeer hem gewoon aan te laten staan, dan zou hij het wel moeten doen.

3. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    De router zit aangesloten op een stekkerdoos. Deze zet ik altijd s'avonds uit. Waarom zou ik hem aan laten staan? Tevens, ik doe hem altijd uit en had hier voorheen nooit last van. Dat kan het niet zijn dus.

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja idd, mijn router reset zichzelf als er 30 sec de stroom af is. Als je hem dan weer in het contact steekt dan krijg ik de default instellingen.

5. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb voorheen geen problemen gehad. Beetje vreemd dus.

6. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat is inderdaad een beetje vreemd, maar waarom wil je hem uitzetten dan?

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik denk dat onderhand het backup batterijtje op is dat je instellingen bewaard wanneer de stroom eraf gaat ;)

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb de laatste tijd ook problemen met mijn linksys.. ik vrees dat mijn router overleden is.. mogelijk heb je het zelfde probleem

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ^^^QFT normaal gesproken zou hij je settings moeten bewaren als hij van de stroom af is

10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb de router nog geen drie maanden, is dat niet wat snel?:x

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou het is gewoon niet de bedoeling om hem van de stroom af te halen..

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    maar dat zou je niet je settings moeten kosten toch? ik heb een wireless router die ik overal mee naar toe sleep voor t werk (telfort mobiel internet eraan) en heb nog nooit opnieuw hoeven instellen

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke, stel dat dat het punt is. Waarom had ik hiervoor nooit problemen hiermee?
    En alsnog, ik snap het doel niet van hem aan laten staan. Stroom is immers niet gratis en als ik hem niet in gebruik heb waarom zou ie dan aan staan?

8)

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Omdat zoals eerder is aangegeven misschien de batterij die de stroom verzorgt dat de settings bewaard blijven leeg is...

15. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen: Probeer het en kijk of het werkt.
    Heb eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord van iemand die zijn router vd stroom haalt.
    Denk nou eigenlijk ook niet dat hij zoveel stroom verbruikt..

Kvind het eigenlijk een soort ' algemeen feit' dat je je router aan de stroom hebt. Net als een koelkast ofzo.. weenie waarom eigenlijk :9 (koelkast natuurlijk omdat dan shit bederft, kbdoel de router)

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja omdat anders je router bederft :+

Deel Deze Pagina