1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Draadloze verbinding aanleggen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Danger, 13 aug 2004.

  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb geen enkel verstand van een verbinding aanleggen laat staan wireless. Dus ik heb ff jullie hulp nodig...

    Ik wil het volgende: Een wireless verbinding vanaf de beneden verdieping naar boven leggen. Ik wil daarover graag weten: Welke spullen heb je nodig en wat mag dat kosten. En wat moet ik doen bij het aanleggen. Ik wil een wireless connectie omdat een gewoon kabeltje trekken naar boven niet mogelijk is door omstandigheden. In de toekomst is het mogelijk dat ik er meerdere computers op aangesloten moeten worden dus heb ik router nodig? Anyway, mijn internet connectie komt uit de muur naar de computer, dus 1 kabel. Ik heb die op dit moment verbonden met een (Sweex normale 4 port router). Dus weet iemand wat ik nodig hebt het moet gaan kosten en hoe ik het moet aansluiten?

    Alvast dank, Rick.
     
  2. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt blijkbaar kabel internet,

    Koop een wireless router en doe dan meteen een goede, een smc 54kbps router is €99,-- bij de mycom. Dan heb je meteen een kwalitatief goede router. Koop dan een wireless netwerk kaartje, ook 1 van 54kbps om de hoogst haalbare snelheid uit je netwerkje te halen(Niet dat het nodig is voor internet, maar je bent nu toch bezig doe het dan goed). Zon kaartje kost tussen de 30 en 40 euro.

    Dan is het gewoon een kwestie van internetkabel in de wanpoort van je router, router configureren(moet wel via normaal netwerk met draad). Nu moet je je Draadloos netwerk kaartje in je pc hangen, dan verbinding maken met je router. Zorg er wel voor dat je je verbinding codeert, meestal zit er een stukje software bij waarvan de werking voor de handligt.

    Veel succes!

    Router
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt dan nodig: één Access Point (die het internet/netwerk signaal naar de netwerkkaartjes verzend/ontvangt). En natuurlijk een netwerk kaartje.

    Ik heb hier een draadloos netwerk van Linksys, bestaande uit een Access Point/Router/4-port switch, met een aantal netwerkkaartjes. Dit is dan de 801.11g versie, ofwel 54mbps. Het accesspoint kostte me €149,- en het netwerkkaartje €69,-.

    Als je meer info wilt hebben moet je het maar even vragen :)
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt allebei, en Arjan84 geef maar zo veel mogelijk infomatie als je kan . Want ik moet het ook nog aan mijn pa uitleggen ;). Die draadloze routers kunnen gewoon door betonvloeren etc?
     
  5. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb jij al best lang draadloos internet, ander heb je wel erg veel betaald.

    Jah met gemak!
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kabel internet idd. En erg snel internet... Ik tap mijn internet (legaal) af van een bedrijf, van mijn vader. XS4ALL bedrijfs internet heb ik, en dat kost behoorlijk wat. Wel zit daar een firewall op, die ik niet kan uitschakelen (zo kan ik bijvoorbeeld ook niet hosten en heb ik ook xboxlive disconnects). Als het door een router gaat hoor ik vaak dat daar ook weer beveiligingen op zitten, en die wil ik niet... Valt dat gewoon uit te schakelen?
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb ook een vraagje over draadloos internet. In mijn computer zit een PRISM 802.11g Wireless Adapter. En ik wil graag ook draadloze verbinding naar mijn pc op mijn kamer, ook een verdieping hoger. Moet ik dan gewoon nog een draadloos netwerk kaartje kopen en in mijn pc inbouwen? En kan ik dan zonder problemen daarboven ook op internet?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @The Matrix,
    Ja dat kan probleemloos, als je op dezelfde manier een 802.11g kaartje in de PC boven installeerd, dan moet het werken. Wel het juiste kanaal instellen natuurlijk :).

    @Rick12,
    Je kan op een router (vaak) probleemloos de ingebouwde firewall (NAT) uitschakelen. Wat wil je precies weten over draadloze netwerken? Hoe je het aan moet sluiten? Hoe je het netwerk moet beveiligen? Hoe je het zwikje insteld?

    Ik heb het nu ongeveer 6 maanden. En blijkbaar heb ik't op't verkeerde moment gekocht :+
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2004
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is het van belang wat voor netwerkkaart ik koop? Of kan ik het beste dezelfde kopen als ik in deze pc heb?
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zou niet uit mogen maken, maar het is inderdaad wel beter om hetzelfde kaartje te kopen. Het is sowieso beter om al je spullentjes van dezelfde fabrikant te kopen. Dan heb je achteraf geen gezeur als er iets niet lekker werkt tussen merk A en merk B :).
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet precies welke producten ik nu precies moet kopen. Ik wil dus een signaal van beneden naar boven zenden en het singaal boven in een router ontvangen. Vanuit daaruit kan ik boven wat kamers aansluiten want ik kan wel boven gewoon kabels leggen, alleen niet naar boven. Dus zou iemand die er verstand van heeft even op een goede site een link naar de producten kunnen geven. Want zelf snap ik er niet veel van met al die type nummmers en verschillen erin.... Ik zou niet weten welke in prijs kwaliteit verhouding nou goed is. En welke producten ik precies moet aanschaffen.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt voor een draadloos netwerk in jouw situatie nodig:

    - 1 Accesspoint
    - Netwerkkaart(en)

    Ik zou zelf gaan voor het type 802.11g, en niet voor het (iets goedkopere) 802.11b. 802.11b is langzamer (11mbps), en heeft een slechtere beveiliging. 802.11g is sneller (54mbps) en is beter beveiligd.

    Zelf ben ik een tevreden gebruiker van Linksys, maar er zijn nog zat andere merken op dat gebied zoals: US Robotics, 3Com, Draytek enz...

    Linksys
    US Robotics
    3Com
    Draytek
     
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beneden een computer staan en wil boven wireless met mijn Xbox kunnen spelen. Ik heb al een router. Kan ik nu beneden op de router een accespoint aansluiten en vervolgens boven direct met mijn XBoxlive gaan? wat heb ik dan nodig om in mijn Xbox te pluggen?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 14 aug 2004

Deel Deze Pagina