Draaien jullie een Fire Wall

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bidle, 3 jun 2003.

1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    - Hebben jullie een firewall draaien en heeft het al "vruchten afgeworpen"?

- Ik zelf gebruik Alarm Zone maar heb er te veel problemen mee. Ik ben dan ook op zoek naar een andere, dus
    mocht je advies hebben?

- Hoe vaak proberen ze ongeveer per dag bij je naar binnen te komen?

cya

[edit] Volgens mij zijn de meeste gewoon bagger programma's. [/edit]

ps. Kan het ook fout heben natuurlijk.;)

Laatst bewerkt: 3 jun 2003
  2. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, en het heeft tot nu toe alle ongewenste gasten buiten gehouden:)

Ik gebruik Symantec Internet Security 2003, deze komt vaak als beste uit de test.

3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een router, en Norton I.S. en ja, 't houd zooi buiten...maar allemaal zooi die toch wel buiten zou blijven....ach...leuk extratje hoor, maar firewalls zijn eigenlijk niet nodig voor huis tuin en keukengebruik (ga daar nou niet letterlijk op in :+) behalve als je echt zo l*mp bent om trojans binnen te halen....no offence ;)

4. alibi

alibi Guest

ik heb zelf prevention personal firewall pro. ik heb nu geen last meer van het opeens in het springen van "save now" reclames!

vandaag zijn er al 31 pogingen gedaan sinds elf uur vanochtend! meestal 4 pogingen per user.

alleen ik heb nou problemen met m'n netwerk. ik voer de goeie ip adressen in maar de firewall houdt de andere computers tegen om bestanden te bekijken en te internetten! en als ik me firewall uitzet dan doet-ie het gewoon. iemand tips?!?!?!?

5. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een 56k of ISDN verbinding hebt, loop je inderdaad véél minder kans op inbraakpogingen, maar met kabel en ADSL ben je inprincipe altijd online, en ben je een schietschijf. Als zo'n k*t scriptkiddie 30 kéér binnen vijf minuten een poortscan uitvoerd word je dat knap zat:mad:

Trouwens het is wel zo veilig hoor een Fire Wall.

6. mischa

mischa Guest

ik heb router vigor 2300 en ook nog op mijn pc een firewall maar heb toch een virus!

7. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, die portscans wordt je alleen zat vanwegen die firewall...anders merk je er niets van....:)

(Ik draai m'n firewall vooral omdat ik veel peer 2 peer zit te werken)

8. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Dat Norton IS werkt dat relaxed met andere programma's die op internet willen.

9. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ja werkt perfect,

Er verschijnt altijd een venstertje, waar je kan kiezen, blokkeren, toestaan of automatisch bepalen. De laatste optie komt alleen voor wanneer software eigenlijk al wordt vertrouwd. Bij programma's zoals Internet Explorer, Outlook Express, Directplay 8.0 (voor multiplayer games) Windows Media Player enz..... raadt Norton IS aan om voor automatische bepaling te kiezen.

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Norton IS is toppie ja....je kan die vervelende meldingen (bijna) helemaal uitzetten...en dat is toch wel de belangrijkste functie voor mij....:+

11. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Sorry meschien een domme vraag maar, waar dient
    Firewall eigelijk voor?

12. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Thx 4 the info, denk dat ik weet waar ik voor ga. :)

Zorgt ervoor dat andere gebruikers op internet niet stiekem even in je pc komen gluren/kijken/etc.

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat mijn 'download gedrag' 'problemen' veroorzaakte, zijn we op advies van onze leverancier (een keurig en eerlijk man) overgestapt op een router met ingebouwde firewall.. ik heb nog niet gehoord van inbraak pogingen..

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    We hebben zo'n *** firewall in de router zitten, en die geeft geen toestemming tot xbox connet/gamespy!:mad:

15. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Blokt die dan automatisch bepaalde poorten?? Dat is ook niet handig dan!

16. Norton Internet Security, bijna elke 30 minuten wel iemand buiten gehouden!

17. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een router (houdt alles wel tegen) en in XP zit ook een firewall ;)

18. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Damn, ik heb XP!! Kan iemand me vertellen waar ik die firewall kan activeren?? Enne is ie goed genoeg?

19. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je een pm gestuurd ;)

20. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Done it, thx!!

[edit] Net mijn oude firewall gekicked. Kom ik erachter dat het Zone Alarm Pro is ipv Alarm Zone!! :? [/edit]

Laatst bewerkt: 3 jun 2003

Deel Deze Pagina