1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Gakkie vergeet erbij te vertellen dat hij straks toch wel verslingert aan DA:eek: gaat raken, zodra hij er serieus tijd aan gaat spenderen. Na Divinity 2 natuurlijk. ;)
     
  2. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Nieuwe DLC bekend gemaakt, genaamd Return To Ostagar, voor maar 5 dollar.

    •A return to the battlefields of Ostagar, now thick with darkspawn encamped amidst the snow
    •An opportunity to reclaim the lost arms and armor of a king
    •A second chance to add Dog to your party

    http://dragonage.bioware.com/addon/
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Indeed. :p

    Mij boeit het niet of een RPG squad of 1 persoon is. Zolang de gameplay goed genoeg is en er een goed verhaal met redelijk tempo is.

    Risen heeft zoveel fouten in gameplay, maar werk je wel omheen. Maar dan gaat het verhaal weer zo ontzettend traag. En Div2...normaal ben ik iemand die tegen de graphics hoeren zegt dat het acceptabel is terwijl hun het afkraken. Maar zodra zelfs ik er ziek van wordt is het niet te bestempelen als "ok". Two Worlds heeft slechtere graphics en dat loopt nog vloeiender tijdens het rondlopen in de dorpen en gebieden. Morgen ga ik het gewoon weer een paar uurtjes spelen. Als Div2 grafisch dan niet beter loopt kap ik er mee. Maar de menu's en controls zijn ook alles behalve intuitief en wat je zou verwachten bij de meeste RPG's. WTF is de reden om een LB knop te gebruiken om dozen te openen of gesprekken te beginnen ipv de gewone A. Het is niet alsof je de A combat actie gebruikt als er geen gevecht gaande is. :confused:

    Maar goed. Punt is...DA:eek: is gewoon de beste RPG die op dit moment is uit gekomen :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2009
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ook Divinity 2 gespeeld, net als DA:eek: op de PC.. maar Divinity voelt wel echt aan als een slap aftreksel van DA:eek:.. moest ik toch even kwijt :+
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Eindelijk zijn we het over iets eens. ;)
     
  6. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Het was al gepost ben ik bang:eek:
     
  8. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja nou je het zegt.. had ik zo overheen gekeken (ik had nl wel eerst ff gekeken of het er al stond :p

    *schaamt zich diep*
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik mag dan wel kritisch zijn, maar betekend niet dat ik geen goede game herken als het voorbij komt :D
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik zeg niet dat DA:eek: geen goede game is, maar wel dat menigeen hier DivII onterecht af doet als slecht. Het is echt een dijk van een RPG. Ik heb er al flink wat tijd inzitten en ik kan maar niet stoppen. Je moet gewoon even door het begin. Enne, ik vind DivII zelfs beter dan Risen :eek:
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou dat is het em juist, ik blijf dat combat system er niet cool uit vinden zien. En dat is voor mij een zeer belangrijke factor in een game als dit. Plus dat ik volgende week Assassin's Creed 2 heb, nog een boel onuitgespeelde games en in januari komt de andere action-RPG van BioWare al, namelijk Mass Effect 2. Wat voor mij een instant buy is, en dan kom ik niet meer aan Dragon Age toe ben ik bang.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Oh het ziet er niet cool uit. Boeiend. Zolang het zijn werk maar doet. Als ik games voor vormgeving moet gaan afkraken dan had ik DivII al laten liggen na het eerste gesprek met een NPC. Je houdt nog maar 1/3e van het scherm over waar je de NPC ziet met daaronder de rest van het scherm als een groot block met het gesprek in koeien letters. Nee dat soort vormgeving vind ik niks dus dan laat ik het spel maar links liggen. Beetje dombo reden.
     
  13. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Omdat jij niet zo op vormgeving let wil dat nog niet zeggen dat het voor andere gamers precies zo is natuurlijk. Iedereen heeft zn eigen smaak bij games, daar moet je juist blij om zijn ipv te hopen dat iedereen hetzelfde is. Zeker gezien onze eerdere discussie in een vorig topic zou ik van jou verwachten dat je hier wel begrip voor kunt hebben ;)
     
  14. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik vind DA:eek: nog wel gaan. Natuurlijk is het geen Batman AA, maar voor een RPG is het niet slecht. Enige rare vind ik dat ik vaak zo'n 'finish' heb bij de éénnalaatste vijand. Zou meer voldoening geven bij de laatste.

    Ook het feit dat ik elke keer op zo'n Ogre in slow motion spring is geinig, maar niet midden in een gevecht.

    Mijn dubbele rogue party hakt flink door. Heb eindelijk Cleansing Wave geskilld, wat me een hoop potions scheelt. Ook die Beer die Leliane summont geeft net iets meer kracht dan die wolf. Ik ben wel fan van de ranger rogue tree.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Die vertraagde slow mo fatality moves vielen me pas op tegen het einde van de eerste play through. Sindsdien zie ik ze ook heel vaak op ogres en zelfs standaard genlocks op zijn tijd. Best stoer af en toe. Zeker met een dual weapon mannetje die een zwaard door iemands buik ramt en dan met zijn dolk de keel doorsnijd. Ik snap niet dat er mensen zijn op fora die zeuren over te veel gore en daar een filter voor willen. Zeikerds :p

    Zeuren over vormgeving in een RPG en gebruiken als een reden om het niet te spelen is gewoon dom. RPG's zitten vaak vol met irritaties en fouten waar je als gamer omheen moet gaan of accepteren. Risen en Div2 zit vol met fouten en irritaties en dingen die niet gaan zoals ik dat zou willen. En hetzelfde in DA:eek:. Een beetje gamer zet gewoon door. Anders had ik nooit goede RPG's als Gothic of Elder Scrolls gespeeld. En ook niet de oudere Ice Wind Dale e.d.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    De vormgeving in een RPG vind ik belangrijk, maar ik speel die spellen toch echt om hun inhoud. Zou een RPG knappe graphics en animaties hebben, maar inhoudelijk weinig kunnen bieden, dan ben ik in no-time met iets anders bezig.

    DA:eek: heeft als RPG veel te bieden en ziet er ook nog prima uit. Textures zijn scherp en ook de animaties in de gevechten zijn niet verkeerd om naar te kijken. De PC versie heeft wat extra "oemph" op dit gebied.

    Het zou natuurlijk altijd mooier kunnen, but who cares als het spel zelf al een pracht van een RPG is?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vind het anders zeker wel uitmaken. Ik ergerde me bij Oblivion kapot aan het feit dat het gras gewoon 2 meter voor mijn neus pas omhoogpopte.

    Een uncharted 2 speel ik bijvoorbeeld ook voor een groot deel om de graphics. Van een rpg vind ik een stabiele framerate, weinig texturepopping etc belangrijk. Dan maar wat mindere graphics maar ajb wel een vloeiend spel
     
  18. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Het zal persoonlijk zijn. Ik vind het belangrijkste bij een RPG dat ik het "fuck het, nog één level voordat ik ga slapen, ik wil die skill" gevoel krijg. Diablo 2 of Dungeon Siege 2 bv hadden dat enorm. Dit spel heeft het ook, maar dan in combinatie met een geweldig verhaal.

    Dat de graphics beter zijn in andere spellen: ongetwijfeld, maar die hebben niet de sfeer, de werelden en de gesprekken die dit spel heeft. Een vergelijking met Uncharted gaat dan ook niet zo op. Ik zou Uncharted met een film willen vergelijken en DA:eek: met een boek. Die ene houdt meer van lezen en diepgang, de ander wil actie en spektakel. Ik vind beide prima, maar op dit momemt lees ik wel erg graag.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind de vormgeving van de menus bj DivII juist WEL mooi, en ergonomisch. Je moet veel lezen en hoe ze het hebben gedaan werkt erg prettig. Hetzelfde voor het gebruik van de left bumper, dar werkt erg goed, na 10 minuten doe je het alsof je nooit anders hebt gedaan. En het geeft de mogelijkheid om 8 sneltoetsen naar keuze in te stellen (A)(B)(X)(Y) en de d-pad. Smaken verschillen!
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn mage best verneukt, sinds ik van aanval-focused mage naar een Wynne-ish mage ging. Dus daarom denk ik er nu aan om een Rogue te maken. Enig idee wat een goede build is voor een assassin/ranger rogue die zich focust op stealth en het backstabben van monsters? :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina