[PC] Dragonball Z : Budokai Tenkaichi

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 1 aug 2005.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dragonball Z Budokai : Tenkaichi

DBZ fans hier ? Vast wel :)
    Ben zelf ook een grote fan van de serie, en ben daarom ook zeer tevreden over de DBZ fightinggames die voor de PS2 zijn uitgekomen. Met name Budokai 3, dat benadert de serie erg goed vind ik.....vooral met de "Dragon Rush" attacks waarmee je je tegenstander alle hoeken van het veld laat zien ;) Haha maar dat terzijde, back to the subject...

Het zal voor die fans waar ik het over heb dan misschien ook geen nieuwtje meer zijn, maar er komt een 4e Budokai titel (genaamd Budokai : Tenkaichi dus) naar de PS2. De graphics worden nog beter, de levels groter en interactiever....er kan meer kapot met meer explosieve DBZ actie zoals het hoort :D EN het spel wordt weer vanuit een heel ander perspectief bekeken, de camere staat min of meer achter je personage en je hebt dus een soort "third-person shoulder view"...wat dus weer compleet nieuw is :) Ik denk dat je dit het beste kunt vergelijken met de Quake III Arena mod "Bid for Power" die je toen had, alleen dan officieel en beter uitgewerkt :9 Ofwel, NOG meer vrijheid in het rondvliegen en op en neer pegelen van je tegenstander. Dit gaat echter wel betekenen dat de 2-player mode split-screen wordt, vanwege dit nieuwe perspectief dus....

Wat ik graag zou willen weten, is wat jullie denken wat deze game gaat worden ? Als DBZ fan ben ik vast niet de enige die hier weer zwaar op zit te wachten, terwijl ik na Budokai 3 al niet meer dacht dat het beter kon ;)
    Kortom, alles over de nieuwe Budokai titel kun je hier posten !

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf niet echt fan van de franchise maar ik moet zeggen dat de budokais best grappige games zijn. Ik heb bid for power ook gespeeld en die mod was erg vet. Hopelijk kunnen ze dat met deze game evenaren.

3. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dat split gebeuren is niet nieuw, dat deden ze al vanaf DBZ: Butidon op de snes.
    Het lijkt me wel een aparte speelervaring die nieuwe Budokai.

4. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee idd, das wel zuur....maar op http://www.dbgt.com kun je, als je je ff registreert (is gratis), alle episodes en movies van Dragonball, Dragonball Z en Dragonball GT downloaden :)

Laatst bewerkt: 5 aug 2005
  6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 20 aug 2005
  7. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Grote fan van de serie ... maar de games zuigen echt zwaar ...

Maar Tenkaichi is wel een hele verbetering ...

8. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    ik vindt de games wel erg goed maar de serie WAS (ik bedoel DBZ, want Dragonball, de oudere en voorgaande serie was wel erg goed )wel aardig maar de spellen vond ik persoonlijk altijd beter. Dit nieuwe deel ziet er in vergelijking met deel 2 die ik nog vaak speel een stuk beter uit. Maar wordt het niet eens tijd om de Naruto games hier uit te geven inmiddels zijn er in Japan al 3 games van uit voor PS2 en een stuk of 4 al voor GBA en GBDS.

Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  9. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet ook nog de Gamecube. ;)

10. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    De games waren altijd über slecht ...

DBZ Ultimate Battle 22

dit was de beste DBZ game op de psx ... echt zo'n wannabe Street Fighter ...

Dragonball GT Final Bout

gadverdamme :mad: wat een super sloom spel was dit zeg! echt geen zak aan

DBZ Legends

Snelle actie maar niet veel inhoud ... en de graphics zijn om te kotsen

de PS2 games heb ik een paar keer gespeeld .. beviele mij ook niet echt ... nog steeds te langzaam ... als je het met de serie vergelijkt

11. shz

shz Hero in a dream

Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 games zijn verslavender dan je denkt, zelfs al zijn ze niet zo snel. Ik vind het nadeel juist dat je niet veel merkt als je naar een hogere vorm switched. Je zou met Young Gohan kunnen winnen van Goku stage 4.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah das idd wel zo....je kunt Bardock qua stats even sterk maken als SSJ4 Goku om maar een voorbeeld te noemen.
    Maar aan de ene kant is dat ook wel logisch, want anders zouden er tussen het grote aantal speelbare characters maar een paar zitten die echt goed zijn en die boven de rest uitsteken....;)

Dat zou betekenen dat er een hoop characters voor piet snot inzitten, omdat ze gewoon de kracht eigenlijk niet hebben om tegen de betere characters uberhaupt een kans te maken :)
    In Budokai is het dus idd zo dat je je characters allemaal naar eigen wens kunt aanpassen, hoewel ze niet allemaal een "ultimate move" hebben....maar die characters die dat niet hebben kun je dan weer in defense ontiegelijk boosten zodat ze het langer uithouden tegen een supermacht :9

Ik vind het opzich wel leuk gedaan, en ik hoop dat ze dit charactersysteem ook in Tenkaichi weer gewoon in stand houden....ik kijk in elk geval erg uit naar deze nieuwe DBZ game ! :D

13. JeePee

JeePee Guest

Jammer dat deze game niet online is gegaan.
    Dat heeft de doorslag voor mij gegeven om hem niet te kopen.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Online ondersteuning vind ik een leuk extraatje bovenop hetgene wat je al in de vorm van een game aangeboden krijgt....maar het ontbreken van een online ondersteuning is voor mij geen rede om een game niet te kopen :)

Bovendien heb ik toch geen PS2 online netwerk, alleen Xbox Live.....en zelfs op de Xbox speel ik meer singleplayer games dan online ;)
    Maar goed dat terzijde....:9

15. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke characters zijn speelbaar?? Alleen characters uit Dragonball Z of ook uit Dragonball GT. Persoonlijk vond ik Dragonball GT leuker

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je in Budokai 3 al met Dragonball GT characters kon spelen (SSJ4 Goku en Vegeta, Omega Shenron) en ook met characters uit de Dragonball Z Movies (Cooler, Broly)....denk ik dat je er in Budokai Tenkaichi van uit mag gaan dat ze deze "groepen" alleen maar hebben uitgebreid :) Je moet met ongeveer meer als 90 speelbare characters kunnen gaan spelen wat ik ervan gelezen heb....dus het lijkt me dat dit niet alleen Dragonball Z characters zijn, maar ook van GT en van enkele Movies net zoals in Budokai 3 dus :D

17. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Broly is zo cool _O_

wat voor special moves had ie in Budokai 3?

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Broly is idd een "freak" :9
    In Budokai 3 bestonden zijn sterkere aanvallen uit groene vuurballen die een stuk sterker waren dan de gemiddelde Kamehameha....zijn ultimate move was helemaal vet : Hij geeft de tegenstander een paar fikse meppen, om hem vervolgens met zijn gezicht de grond in te slaan....vervolgens lanceert ie vanuit de lucht een gigantische groene vuurbal, waarna je een animatie ziet van de planeet die opgeblazen wordt ;)
    Lekker he _O_

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even het laatste Budokai nieuws :)

DBZ Budokai 3 is sinds kort Platinum en ligt nu dus voor een nog aantrekkelijkere prijs in de winkels. Leuk is ook dat in tegenstelling tot de "gewone" versie er aan de Platimum versie 4 extra characters zijn toegevoegd (vraag me niet welke want ik heb alleen ff gauw het doosje in m'n handen gehad) en dat de Engelse stemmen zijn vervangen door de originele Japanse (of dat je kunt kiezen of je Engels of Japans wilt maar dat weet ik niet zeker) :D

Verder kan ik jullie melden dat deel 4, ofwel Tenkaichi vanaf volgende week verkrijgbaar zal zijn :cool:
    En ow wat heb ik zin in deze game, het hele nieuwe perspectief en manier van spelen in de Budokai serie wat met dit deel wordt ingevoerd en waar ik al een hoop trailers van heb gezien, is gewoonweg geweldig in mijn ogen :D

Goed, zodra ik de game heb kan ik jullie mijn daadwerkelijke bevindingen posten in de vorm van een korte review hier :)

20. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Tenkaichi is al uit hoor. Gameshop Den Haag 59 euro. Ik ga m hoogst waarschijnlijk ook halen. Eerst ff reviews lezen. Ik heb nl budokai 3 vanaf die uit was en die speel ik nog steeds.
    Volgens IGN is ie iig errug vet!

Deel Deze Pagina