Dringend XP hulp nodig!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *Xink*, 16 jun 2008.

1. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was bij mn schoonouders en die weten NIKS van pc's.. maar ze hadden ik weet niet hoe veel spyware.
    Dus ik Spybot geinstalleerd, vond SUPER veel dingen en heb ze allemaal verwijdert.
    Als ik hem nu opstart krijg ik gewoon te zien dat xp start zeg maar, alleen zodra hij bij bureablad komt zie ik de wallpaper met geen iconen erop, alleen een CMD sherm..

Wat kan ik hier aan doen?
    Ik kan er trouwens niet op typen.

En wil graag niet formateren. :p

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    wat zie je op het command scherm? Wellicht is spybot na de reboot nog steeds bezig. Gewoon even door laten gaan misschien?

3. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Nou.. niks
    En kan ook niet typen..

4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    "alt ctrl del" en dan nieuwe taak en "explorer" intikken :)

5. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik al geprobeert, maar explorer loopt al.
    Als ik hem beeindig en weer wil uitvoeren kan het niet, want alles loopt vast zodra ik hem beeindig.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Misschien zat er spyware in het systeem, en dan bedoel ik die bestanden van je bureaublad, dat hij dat verwijderd heeft en dat je dat terug moet halen op een manier?

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Jij snapt er niet veel van.

Gerjan's theorie is de enige logische verklaring. Spybot initialiseert vaak zijn hele verwijderproces voordat windows is opgestart en dit kan inderdaad enige tijd duren. Ik weet niet hoe lang je hebt gewacht?

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Klopt, ik laat het dan maar aan jullie over. :+

9. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is wel een traag ding..
    Heb 10 minuten gewacht en hij deed helemaal niks..
    Zal eens langer proberen straks.

Kan ik trouwens geen systeem herstel doen als het niet lukt?
    Want het kan ook met het register te maken hebben, hij heeft een hele bult er uit verwijdert.

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook proberen om hem in veilige modus op te starten en dan systeemherstel te doen idd.

11. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem net even aan laten staan.
    En via de telefoon heb ik begrepen dat er komt te staan na een tijd dat hij een ongeldige instructie heeft gehad..

Ben benieuwt of systeem herstel gaat werken.
    Dan hebben ze maar lekker spyware. :p

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Volgende keer maar even partities aanmaken? ;)

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En dan? Als het os niet start kan je nog vrij weinig. Aangezien veel mensen alles op de c:\ schijf gooien. Enige oplossing zou dan zijn op de windows setup cd erin te doen en de optie "reparen" te proberen. Of een live cd van één of andere linux distributie in te laden om zo je bestanden proberen te redden.

Of bedoel je soms belangrijke bestanden op een andere partitie zetten ;):+

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zou sowieso spyware altijd handmatig proberen te verwijderen. Voordat je begint eerst een systeemherstelpunt aanmaken voor het geval je iets verwijdert dat niet verwijderd had moeten worden. Daarna opstarten in veilige modus en dan kun je al die rommel er af gooien. Als je niet opstart in veilige modus kun je ze niet weggooien, omdat je dan een melding krijgt van dat die programma's (die de spyware maken) in gebruik zijn.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Handmatig is voor de meeste gebruikers niet weggelegd en is ook niet aan te raden voor mensen met weinig verstand. Juist die mensen gaan dan verkeerde bestanden verwijderen wat vaak helemaal vervelende gevolgen heeft. Natuurlijk is het verwijderen met de hand wel effectiever maar met weinig kennis is het simpelweg af te raden.

Altijd scannen is veilige modus is eigenlijk een pré. Hierdoor is de spyware niet actief in het bestandsysteem en kunnen de anti-spyware en de spyware zelf niet met elkaar in de knoop raken (een programma verwijdert meestal wel het bestand maar als deze ook nog actief is in het geheugen dan replaced hij het bestand toch weer direct). Maarja, spywarepreventie ftw.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het ligt er ook een beetje aan wat voor spyware het is. Bij sommige spyware hebben de programma's die de spyware aanmaken een best voor de hand liggende naam. Vandaar dat ik ook aangaf om het eerst zo te proberen, maar het lukt mij ook niet altijd. Wat dat betreft weet ik er niet zoveel van. Maar het is me weleens gelukt op die manier :)

17. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, het is niet mijn pc.
    Hij staat daar al zon 3/4 jaar met hetzelfde OS.

Ik kon ineens in windows komen, ik dacht jeej, systeem herstel!
    Doe ik dat, alle bestanden weg! heel mijn documenten leeg..

Mja toen dus weer ongedaan gemaakt, spybot eraf geflikkert en nu doet hij het weer normaal.. wel met spyware maar nu doe ik het anders.
    Gewoon dingen bewaren en dan reinstall. :D

Bedankt voor alle hulp!

Conclusie, cmd schermpjes waren van spybot!

Deel Deze Pagina