driver_irql_not_less_or_equal

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 12 dec 2005.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Gegroet,

Ik heb een serieuze ruzie met mijn computer, hij wil niet meer voor me werken :mad: . De situatie is zo:

Ik heb een AMD 64 bit 3200 +
    Epox K8da3j (uit mn hoofd) moederbord
    Nvidia grafische kaart 6800 GT
    1 gig ram
    Windows XP pro install disc

Via het programma magic bios kon ik niet mijn moederbord updaten. hij gaf de error File lock string komt niet overeen met mijn systeem (ofzo, wederom uit mn hoofd) Epox raade mij aan via het volgende commando dit probleem te omzeilen: c:\.......\epox\winflash /nbl .

Tot zo ver werkte het en kwam ik in magic bios zonder de error en kon ik mijn gehele bios updaten. Ik mijn computer herstarten, en toen kwam er een foutmelding. Het enige wat ik kon doen was mijn bios ingaan. Daar aangekomen zag ik dt de datum verkeerd was, dus die gewijzigd, en voor de rest heb ik hier weinig verstand van dus heb ik gesaved en geexit uit bios.

Tot mijn ongenoegen startte de gehele computer niet meer op! (in welke modus dan ook) Na wat overwegen besloot ik daarom windows maar eens opnieuw er op te zetten en de data die daar mee verloren ging maar voor lief te nemen. De hele hardeschijf geformat...en toen windows opnieuw installeren. Echter, het installeren liep vast met hetvolgende:

driver_irql_not_less_or_equal

Ik heb geprobeerd opties in bios te veranderen om het probleem op te lossen, niets heeft geholpen. Ik heb het idee dat mn bios nog steeds niet oke is omdat er bij het heropstarten de eerste keer een fout in zat.

Note: als ik niets doe met booten oid dan krijg ik de term: NTLOR is missing

Ik kan dus niets meer insatlleren, en booten vanaf de windows cd werkt ook niet. Wie weet wat ik moet doen?

GRoet.

edit: hoe kom ik in dos (als dat er uberhaupt nu nog opstaat) zodat ik vanaf een cd bios kan flashen? die heb ik net gedownload van epox...misschien is dat een oplossing...

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Heb je een floppy-drive? Zo ja, dan kan je hier de bestanden downloaden om een bootdisk te maken, zodat je in DOS kan opstarten: Bootdisk.com

Heb je in het bios de instellingen al eens op default of fail safe gezet? Probeer anders eens de CMOS te resetten d.m.v. een jumpertje op het moederbord. Als het goed is staan deze handelingen omschreven in de handleiding van het moederbord.

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zal dat jumpertje dan maar eens proberen. Voor de rest heb ik geen floppydrive, wel een dvd speler/rewriter die tevens mn bootert is. Booten vanaf de windows cd lukt wel, maar wanneer hij wil beginnen krijg ik direct die error, wat er volgensmij (hoop op google gekeken) op duidt dat drivers ofzo niet goed staan... Ik hoop dat meer mensen hier wat op weten...ik ben er iig nog niet uit :'-(. Bedankt voor je snelle reactie iig...had al zon vermoede dat je een van de eerste zou zijn :)

Deel Deze Pagina