DTS geluid

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door De Maki, 26 feb 2002.

1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Xbox-fanaten,

aangezien ik binnenkort in het bezit ga komen van én een DTS versterker én een X-box wilde ik nu wel eens zitten hoe het met de combinatie hiervan zit.

Ik hoor namelijk 2 verschillende berichten. Aan de ene kant zijn er de mensen die zeggen dat de spellen gewoon in stereo zijn en dat de DTS-functie alleen voor het afspelen van DVD's mogelijk is. Anderzijds hoor ik verhalen over de geweldige sounds in spellen als Halo e.d.

Kan iemand me vertellen hoe het nu precies zit, want ik ben nu toch gaan twijfelen :confused:

Ohjah... en dan nog iets... ik geloof dat ik sowieso een Advanced AV-pack moet kopen om de X-box uberhaupt op een DTS-versterker aan te sluiten. Klopt dit en hoe doe ik dan het beeld aansluiten? niet meer via SCART denk ik dan

2. Peoples

Peoples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij geven de meeste spellen dolby digital neer met de advanced av pack. (glasvezel kabeltje). DTS komt maar weinig voor in de spellen die ik tot nu toe heb gezien, sterker nog ik heb er nog niet een gezien. Heb je geen advanced av pack heb je gewoon dolby surround, niet slecht maar DD is beterrrrr....

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dit wordt echt vaak gevraagd..

Veel Xbox games kunnen gewoon 5.1 geluid aan (o.a. Halo ja), dat moet je met zo'n av pack doen..

4. .:· ChirreD ·:.

.:· ChirreD ·:. ee-dee-ot

Leuk Bevonden:
    0
    heeft iemand hier een duidelijke site over met plaatjes ofzo wat voor aansluitingen dat nou precies zijn? ik zie enkel 3 output dingen erop... hoe moet dat in godsnaam in je tv :)

5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt de search gebruikt, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden. Ik vraag me dus echt af hoe dat nu zit met zo'n Advanced AV-pack. Er zit dus een glasvezelkabeltje bij om het geluid via mijn DTS versterker te laten lopen, maar wat doe ik dan met het beeld? Zit er dan nog een S-video plug op ofzo :confused:

6. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.)
    Prijs: €29.99

bron: xbox.com/nl

scart voor beeld en een optische uitgang voor uw dolby dinges :)

Laatst bewerkt: 26 feb 2002
  7. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    optical...

maaruh waarop sluit je die optical aan dan?

op de box zelf zit geen optical uit...

8. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0

Ik denk dus dat op dat tussenblokje een optische uitgang zit, die naargelang er een glasvezelkabel inzit of niet, het geluid doorstuurt naar de scart en dus rechtstreeks op de televisie of naar het surround systeem.

edit: fuck hoe komt dat dat die foto niet werkt?
    hier de link:
    http://www.xbox.com/uk/hardware/006.htm?cs_catalog=cat-uk

Laatst bewerkt: 27 feb 2002
  9. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    Toppie, had ik nog niet gelezen...dan moet er dus ook zo'n kabeltje bij ;-)

10. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0
    Idd.

Misschien zit dat bij je surround systeem? en anders kan je dat wel apart kopen zeker, als het al niet gewoon bij die kabel zit.

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmm... als ik zo naar die kabel kijk, zul je volgens mij dus ook nog een "fibre-optic cable" moeten aanschaffen.

*zucht* alsof ik nog niet genoeg moet uitgeven aan een X-box + alle randapparatuur

12. Shareman

Shareman 10011010011

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt inderdaad een optische kabel nodig voor 5.1 sound.
    verder zit er 1 s-video uitgang, 1 composite video uitgang en audio links en rechts met tulp plugjes...

Zie piccie (beetje wazig maar toch)..

13. Mr_Smartypants

Mr_Smartypants Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yo Shareman

mag ik vragen waar jij je Advanced AV pack vandaan hebt ??
    alvast bedankt!

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zal wel bij dvdboxoffice ofzo

15. Shareman

Shareman 10011010011

Leuk Bevonden:
    0
  16. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar zit er dan nog wel een SCART aansluiting op of moet ik ook nog een S-Video kabel kopen ofzo :confused:

17. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0
    Koop gewoon die advanced scart cable.

scart én optische out.

Deel Deze Pagina