Dual channel vraag

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door carlito, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,

ik heb op dit moment 2x256 pc3200 (samsung) + 1x512 pc3200 (kingston) in mijn pc zitten. maar nu heb ik vorige week een kingston 1 gb kit gekocht (2x512 pc3200) en nu snap ik het niet goed meer..

op dit moment kan ik dus geen gebruik maken van mijn dual channel, maar dat wil ik dus wel. nu wil ik het volgende proberen:

2x512 + 2x256 werkt dit en maak ik dan gebruik van dual channel? of kan ik beter gewoon 3x512 gebruike zonder dual channel?

specs:
    P4 3.0
    Medion moederbord (waarschijnlijk ms7012 van MSI met 865PE chipset)
    Nvidia 6800
    HD 160gb

Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    2x512MB en 2x256MB zou moeten werken, maar dat verschilt weer per moederbord.

3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik denk dat het een kwestie van proberen word.. met welk programma kan ik zien of dual channel werkt? en hoe kan ik het beste testen of mijn geheugen sneller is?

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met dit programma kan je snel en eenvoudig zien of dual channel is geactiveerd: CPU-z.

En met dit programma kan je een aantal benchmarkjes draaien om te kijken of het geheugen er sneller op is geworden: Everest Home.

5. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ahaa ok bedankt!

*Update:

ik heb het geprobeerd en het werkt (2x256 en 2x512) een aantal benchmarks gedaan Sisoft Sandra (betere scores), everest(betere scores), 3dmark03(kleine verbetering van 9023 naar 909:cool:, pc mark05(betere scores). Ook staat er nu in CpuZ dat ik dual gebruik op 199,5 mhz alles werkt dus!

hier kan een slotje op!

Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Met genoegen ;)

~Closed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina