duidelijkheid over geluidssetjes

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WingedMagician, 26 apr 2003.

1. WingedMagician

WingedMagician The magic bird

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil duidelijkheid over welk (type) geluidssetje nou het beste is. ik bedoel, iedereen roept door elkaar over bv. een 2.1 of 5.1 maar wat is nou de beste koop?

graag je mening hierover met duidelijk argument (feiten).

2. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tis heel simpel:
    Is geluid helemaal niet belangrijk voor jou: blijf bij je tv-speakers
    Hou je van goed geluid maar wil je geen last van een verschrikkelijke kabelsoep, heb je niet veel plaats, of wil je er niet zo veel geld aan uitgeven: een 2.1 setje
    Ben je een audiofiel die veel plaats en geld heeft en niet opziet tegen de kabelsoep: een 5.1 set

3. xboxarend

xboxarend [xbox junkie]

Leuk Bevonden:
    0
    2.1 betekent 1 subwoofer en 2 kleine boxjes dus 5.1 is beter maar wel (veel) duurder

4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zoveel duurder hoeven die 5.1 setjes niet te zijn. 5.1 setjes zijn veel beter. Geven mooier geluid en je hebt dan ook echt het gevoel dat er iets om je heen gebeurt. Het geluid kan uit elke hoek verschillen. Bij 2.1 is dit minder. Persoonlijk zou ik voor de 5.1 gaan maar als je wat minder geld hebt is de 2.1 ook wel goed

5. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    5.1 setjes zijn veel beter!! zijn niet echt duur ongeveer €100 maar als echt veel geld heb dan kan het tot €400-500 gaan. het is net hoeveel je wilt uitgeven!!

6. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    wtf lul je, ik heb een 2.1 setje waar PERFECT geluid uit komt, beter dan bij een vriend van me me 5.1 ! dus het hangt van type, merk etc.. uit maar toch zou ik zelf wel voor 5.1 gaan....

Heb bij me PC 6.1 :p en dat is pas BRUUT! :D

7. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf zou liever een 2.1 setje van 100 euro dan een 5.1 setje van 100 euro

Dan ben je zeker dat je tenminste kwaliteit en goede klank hebt.
    Het is niet omdat het 5.1 is dat het sowieso beter is hoor

8. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    ??? 2.1/5.1/6.1 beter wat lul je?! Net wat je zelf wilt wat je er aan uitgeeft etc.

2.1 is natuurlijk om te gamen eigenlijk helemaal nix. Je hebt dan totaal geen positioning sound (waar/welke kant zit de vijhand/race auto). Met 5.1 is dit wel zo maaaar; dan moet je wel een digital out op je versterker van je setje hebben zitten en moet je 5.1 setje een 5.1 geluid decoder hebben. Ook moet je nog een advance scart cable hebben om dit digitale geluid naar je xbox te versturen.

6.1 is volgens mij voor de xbox onzin, omdat jou xbox dat niet ondersteunt.

9. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een creative 5500D setje. Deze is 5.1 en m.b.v. de uitgebreide scartkabel komt er via de decoder dolby digital uit de boxjes.

Ik vindt het een ideale manier om alles uit de huidige games te halen wat er in zit. In en niet al te grote ruimte is het effect echt eindeloos te noemen. Okay, natuurlijk zijn er betere maar daar betaal je dan ook wat meer voor. Voor mij is het nutteloos om zo'n super dure set te kopen omdat ik toch al niet zo ruim in m'n 'space' zit. '

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    bullshit, ik was laatst de gelukkige om een paar setjes te testen.. en 2.1 is een soort van fop 5.1, en een 2.1 setje van rond de 100 euro is beter dan een 5.1 setje van rond de 100 euro.. das zeker..
    voor de rest, 2.1 gamed lekker, je hebt mooi geluid, het lijkt redelijk surround, natuurlijk is het niet zo maar je hoort het geluid iig van meerdere kanten dan van alleen je tv.. als je je subwoofer gewoon recht voor je zet, en de 2 sattelietjes linksvoor een rechtsvoor je zet heb je gewoon prachtig geluid.. bij een 5.1 setje is het natuurlijk mooier geluid (mits je een goede hebt, vanaf 200 euro ongeveer
    ), maar dat zou ik persoonlijk niet kopen tenzij ik egt een waar geld overschot heb..
    wil je gewoon mooi geluid, wat je egt het gevoel geeft dat je in die wereld waarin je gamed zit, maar je wilt er geen 200 euro voor lappen, koop dan gewoon een 2.1 setje.. vanmorgen nog een setje van 2.1 getest van een onbekend merk en voor 70 euro, en het klinkt hoe dan ook veel beter dan je tv geluid.. je zit veel meer in de game, en tja.. als je egt geld te veel hebt, koop dan een bruut 5.1 setje..

Laatst bewerkt: 26 apr 2003
  11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het is altijd beter dan het geluid wat uit je tv komt ik heb ook een 2.1 setje maar nix is een beetje erg negatief want je hoort veel verschil tussen je tv geluid en een 2.1 setje. Het is mooi geluid natuurlijk is een 5.1 een stuk beter maar duurder en dan voor 100 een 5.1 kopen heb je dus geen kwaliteit of je moet een aanbieding van een winkel hebben van 250 naaar 100 of zoiets maar Een 2.1 setje nix dan weet je er niet echt veel vanaf. Je zal er zelf wel geen hebben.

12. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    5.1 zal ik kiezen. Maar de prijzen liggen wel hoog als je kwaliteit wil hebben. Je moet er meestal ook een receiver bij kopen maarja dan heb je wel wat.

Hail mijn Bose set WOEI (5.1 uiteraard)

13. WingedMagician

WingedMagician The magic bird

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik nog eventjes doorspaar en dat ik dan een VETTE 5.1 set koop. moet alleen nog even kijken welke. maar als iemand een goeie weet, goeie prijs kwaliteit verhouding dus, zeg het maar. ik hoorde dat de thrustmaster en de creative goeie zijn. laat ik die maar even gaan vergelijken.

14. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mm ik sta verbaasd om bepaalde reakties hier!
    Ik werk zelf heel veel met geluid heb een studio namelijK!
    maar ik zie dat sommige mensen hier zeggen dat 5.1 beter is!
    waar basseren jullie op?
    Ik heb zelf een 5.1 set een hele dure met prachtgeluid!
    maar in de studio heb ik 2 stereo speakers die ongeveer 10 keer betere kwaliteit zijn!
    dus 5.1 hoeft niet altijd beter te zijn.
    het is persoonlijk,en het licht aan het merk of speaker wat je hebt!

15. General Chaos

General Chaos I'm Back!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga een Logitech Z640 5.1 (ofzo) boxenset halen... wat voor extra's heb ik dan nodig?

16. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    dat zogemaamde gefopte geluid ken ik wel, maar zelf wordt ik hier toch echt een soort misselijk van hoor. Mijn zusje heeft bv. een klein torrentje van philips (140 euro ofzo) waar je ook met 2 boxen zogenaamd dolby suround uit kan krijgen, maar ik vind het dan zeker niet meer prettig om aan te horen. Maar ik weet ook wel dat je met 2 hele goede boxen erg goed geluid kan creeren. Alleen volgens mij zijn dit niet de standaard sound setjes die je bij de barts smith etc kan kopen..

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van die speciale consoles setje. 2.1 dan hé! Gewoon bij de mediamarkt verkrijgbaar. Ik zou oook neit mijn geluids setjes bij de bart smith intertoys ofzo kopen. Vaak zijn dat mensen die er geen verstand van hebben. Je kan beter naar een zaak met mensen die er verstand van hebben. Kan je ook vragen het aansluiten etc.

18. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of er wordt gezegd dat 2.1. beter is. Wel is zo dat 5.1 mooier is. Je kan niet zeggen dat 2.1. een betere kwaliteit heeft dan 5.1. en andersom. T;s waar je voor kiest.

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    5.1 is goedkoop/duur maar je hebt wel slechte/goede kwaliteit. De dure hebben vaak goede kwaliteit, bijv die logistec (nummertje). Dan heb je super geluid maar wel een dunnne portomonee:+ Of je moet heel rijk zijn. En dan ziet men die prijzen van de 5.1 setjes en die zijn vaak zo duur en daarom nemen ze die niet. Nemen ze vaak een goedkope 5.1 set. Maar die zijn kwalitatief slechter, als een 2.1 want vaak heeft de 2.1 best goede kwaliteit en een goedkope 5.1 niet zoveel. Dus ik zou als je veel geld een 5.1 kopen (een Dure) zoals die logistec (nummertje). En dan heb je ook echt iets. En als je wat minder in je portomonee hebt kan je beter eeen 2.1 kopen. Want dan heb je best goede kwaliteit. En goed geluid. Dus beter een dure 5.1 dan een goedkope 5.1. Als je een 5.1 wilt raad ik je aan om een dure te nemen. Als je gewoon lekker geluid wil maar neit veel wil uitgeven kan je beter een 2.1 kopen dan dat je een goedkope 5.1 koopt.

Laatst bewerkt: 27 apr 2003
  20. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    wil je dit alsjeblieft nog een keer opnieuw vertellen maar dan in een wat duidelijker nederlands, want zo begrijpen we elkaar denk niet erg goed.

Deel Deze Pagina