duizeligheid bij First-person shooters

Discussie in 'Algemeen' gestart door gunitsoldier, 3 mrt 2005.

1. gunitsoldier

gunitsoldier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik deze spellen speel heb ik altijd last van duizeligheid, ik denk dat het komt door het lopen en vele draaien.
    Hebben meer mensen dit.......?
    Ik vin het wel jammer want ik wil wel halo spelen, ga nu denk ik maar voor fable.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb een vriend van mij heeft dit ook ... met halo en halo 2 heeft hij minder last

3. DAU_MGS

DAU_MGS AFCA

Leuk Bevonden:
    4
    focktop voor je maarja ben jij die gunitsoldier die in ameresfoort woont

4. gunitsoldier

gunitsoldier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    no man
    ik heb pas 4maanden een xbox

5. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zozo dat is dus al 4 maanden duizelig
    raadpleeg een huisarts miss heeft ie een of ander pilletje (net zoiets als tegen wagenziekte) dat je neit duizelig bent met firstpirson shooters ;)

6. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook bij sommige games, gelukkig lang niet bij alle first person shooters. Maar wel bij Timesplitters 2 en bij The suffering als ik de laatste in de first person view speelde (kan ook in 3rd person).

7. DAU_MGS

DAU_MGS AFCA

Leuk Bevonden:
    4
    zou ik ook doen een huisarts raadplegen dan of effe in 1 van die boekjes kijken vanndie games bij waarschuwwing wat je moet doen of in het xbox boekje

8. Het komt omdat de hersenen voor de gek worden gehouden.

Dit wordt nog een groot probleem in de toekomst, aangezien spellen steeds realistischer worden.

9. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    gast ik heb het ook vroeger gehad bij de spellen zoals wolvenstein en doom. maar nu kan ik gewoon halo enz spelen. Hoe komt het? je raakt eraan gewend (zelfs als je games als fable speelt raakt je eraan gewend) zeker als je nu nog maar vier maanden een box heb, mijn advies als je ze speelt probeer dan alles snel te vinden (ik had als ik bezig was met schieten en rondrennen op zoek naar vijanden er weinig last van maar zodra ik een area had gecleared en dan een deur moest zoeken werd ik gek. een andere tip probeer de aim sensetive laag te zetten, (na tijdje kan ie vanzelf hoger)

10. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat allen als ik op me capture card speel omdat daal een heelklein beetje vertagingn in zit

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb het bij spellen waar geen constante framerate is

12. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Bij 1st person shooters heb ik er inderdaad ook last van. En eigenlijk om dezelfde theorie als eerder wordt genoemd. Als je ergens vast komt te zitten of iets niet wil lukken komt het extra snel op. Daarnaast heb ik het ook bij virtuele gesloten ruimtes waar ik doorheen moet en dan geen uitgang kan vinden (nee, ik ben in het echt niet claustrofobisch :+ ). Gelukkig is het de afgelopen jaren flink geminderd, omdat ik natuurlijk verplicht veel moet spelen en bij Halo 2 heb ik er al helemaal geen last van.

Maar het is een vervelende syndroom en naar het schijnt hebben vooral Japanners hier veel last van.

13. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik ken dat
    had ik in het begin van me game jaren toen ik voor het eerst shooters ging spelen.
    daarvoor speelde ik alleen rts en zo
    nu heb ik bij half life 2 of counterstrik source wel dat als ik te lang speel (ongeveer 4 uur achter elkaar) ik heel misselijk word.
    het is al eerder gezegd dat dit soort dingen komen omdat je hersenen iets zien wat er niet echt is. en bij half life 2 is dit heel erg want het is het meest realistische shooter die ik ooit heb gespeeld.

14. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het bij sommige spellen als ik ze net begin te spelen. Na hooguit twee dagen is het verdwenen. Voor mij werkt gewoon doorspelen dus, maar of dat goed is weet ik eigenlijk niet. Ik had het vroeger vaker, het ergst ooit bij Hexen. Bij Halo 2 heb ik het heel eventjes gehad.

15. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook gehad, maar enkel bij het spelen van rtcw, begon toen te zweten en te draaien in mijn hoofd. Echt niet aangenaam. Ik heb hem wel kunnen uitspelen, maar heb het spel regelmatig moeten stilleggen.

16. VEN0M

VEN0M BLaCK VEN0M NL

Leuk Bevonden:
    0
    damn,k speel rb6 dood en nog nooit ergens last van gehad.
    zal wel een zeldzaam geval zijn he ;)

17. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee... Het is zeer zeker geen zeldzaam geval... Ik ben een FPS liefhebber, maar ook ik had in het begin soms last van misselijkheid, met name bij sommige games... Zoals veel anderen hierboven zeggen, heb je er vooral in het begin last van, maar wen je er op den duur vanzelf aan... Ik kan urenlang Counterstrike spelen zonder ook maar een beetje last te krijgen...

Games waar ik bijvoorbeeld het meest last had van een onprettig gevoel (misselijkheid rond de maag) zijn:

- Mace Griffin Bounty Hunter

- Heel soms als ik moe ben: Soldier of Fortune II - Double Helix

Dan noem ik meteen de hoofdoorzaak bij mijzelf: als je niet zo in vorm bent of moe loop je eerder kans op misselijkheid bij het spelen van First Person Shooters... Als ik erg fit ben, heb ik bijna geen last of helemaal geen last van de symptomen...

De oplossing die hierboven wordt genoemd is ook goed, gewoon de controls wat langzamer zetten qua draaien... Je loopt dan wel de kans dat je het spel sneller verliest in bepaalde gevallen, maar dat moet dan maar... Je kunt het in ieder geval proberen totdat je er vanzelf aan went...

Wees wel voorzichtig, als je misselijk wordt kun je beter stoppen en het later nog eens proberen... Het is een kwestie van experimenteren... Probeer desnoods ook eens een andere FPS, want de ene game geeft meer last dan de andere... Mocht je meer klachten krijgen, zoals duizeligheid, desoriëntatie of erger (flauwvallen), neem dan sowieso contact op met je huisarts... Maar dan beïnvloedt het je persoonlijk functioneren zo ernstig, dat je eigenlijk (voor korte of langere duur) niet meer KUNT functioneren in het dagelijks leven... Dat is niet de bedoeling van videogames... In dat geval kun je in het ernstigste geval de pech hebben dat je misschien nooit zult wennen aan het spelen van 3D First Person Shooters...

Maar ik herhaal: bijna iedereen heeft wel eens last (gehad) van lichte misselijkheid tijdens het spelen van FPS... ;)

Laatst bewerkt: 4 mrt 2005
  18. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Hmm, meer hoef ik niet te zeggen. Vooral het vastloop stukje. Ook als ik me minder concentreer komt het sneller voor.

19. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb ik ook soms.

Daarom vind ik shooters die je in 3d-person view kan spelen mooier dan 1st-person view.

20. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Bij First Person Shooters heb ik er gelukkig niet last van, zeker niet bij Halo.
    Soms wel bij andere FPS's als iemand anders aan het spelen is, dan lijkt het echt een wirwar aangezien je het zelf niet bestuurd.

Bij THUG 2 wordt in na een (half)uurtje wel een beetje duizelig, dan stop ik ook maar even. :)

Deel Deze Pagina