Nee... Het is zeer zeker geen zeldzaam geval... Ik ben een FPS liefhebber, maar ook ik had in het begin soms last van misselijkheid, met name bij sommige games... Zoals veel anderen hierboven zeggen, heb je er vooral in het begin last van, maar wen je er op den duur vanzelf aan... Ik kan urenlang Counterstrike spelen zonder ook maar een beetje last te krijgen...
Games waar ik bijvoorbeeld het meest last had van een onprettig gevoel (misselijkheid rond de maag) zijn:
- Mace Griffin Bounty Hunter
- Heel soms als ik moe ben: Soldier of Fortune II - Double Helix
Dan noem ik meteen de hoofdoorzaak bij mijzelf: als je niet zo in vorm bent of moe loop je eerder kans op misselijkheid bij het spelen van First Person Shooters... Als ik erg fit ben, heb ik bijna geen last of helemaal geen last van de symptomen...
De oplossing die hierboven wordt genoemd is ook goed, gewoon de controls wat langzamer zetten qua draaien... Je loopt dan wel de kans dat je het spel sneller verliest in bepaalde gevallen, maar dat moet dan maar... Je kunt het in ieder geval proberen totdat je er vanzelf aan went...
Wees wel voorzichtig, als je misselijk wordt kun je beter stoppen en het later nog eens proberen... Het is een kwestie van experimenteren... Probeer desnoods ook eens een andere FPS, want de ene game geeft meer last dan de andere... Mocht je meer klachten krijgen, zoals duizeligheid, desoriëntatie of erger (flauwvallen), neem dan sowieso contact op met je huisarts... Maar dan beïnvloedt het je persoonlijk functioneren zo ernstig, dat je eigenlijk (voor korte of langere duur) niet meer KUNT functioneren in het dagelijks leven... Dat is niet de bedoeling van videogames... In dat geval kun je in het ernstigste geval de pech hebben dat je misschien nooit zult wennen aan het spelen van 3D First Person Shooters...
Maar ik herhaal: bijna iedereen heeft wel eens last (gehad) van lichte misselijkheid tijdens het spelen van FPS...
Laatst bewerkt: 4 mrt 2005