Ik wil een DVD branden met NeroVision. Nu heb ik een vraagje over de bitrate. De bitrate van de film die ik wil branden is 1500kbps. Nero zal hem echter branden met 5000kbps (Dat past namelijk precies op het schijfje). Betekent dit dat de kwalitiet van de film echt verbeterd wordt of is de kwaliteit dan gewoon hetzelfde als bij een bitrate van 1500kbps? Ik wil dit graag weten omdat ik dan meer kwijt kan op een DVD zonder kwaliteit te verliezen.
Oké, dan zal ik bij sommige films de bitrate even moeten opzoeken, want dan heb je dus de beste kwaliteit als het klopt. Bedankt voor je tip EDIT: oke nou ja dan zal ik in elk geval branden met de originele bitrate. Dan heb je dus de beste kwaliteit en past er meer op een DVD.
Is het trouwens ook mogelijk om (eventueel delen) van een dvd op je pc te zetten? Ik weet dat niet geassocieerd wordt met illegale zooi, maar ik wil gewoon een dvd van metallica op mijn pc zitten, als het mogelijk is zelfs per deel (per nummer).
gebruik dvd decrypter daarvoor om een dvd in het geheel op je pc te zetten. Als je het per nummer wilt zul je hem in stukjes moeten "hakken".
Ik heb met NeroVision een probleem. Tijdens het transcoderen van de video blijft hij telkens hangen op hetzelfde punt. Dat is nu al drie keer gebeurd . Ik heb geen idee wat het probleem is. Ligt het misschien aan de codec? Maar waarom is het probleem dan telkens op dat punt, want volgens mij is de hele film gemaakt met dezelfde codec.
als je iets codeerd met nero kan je de bitrate beter wat hoger zetten omdat een divx-film(bijvoorbeeld) een betere compressie heeft dan mpeg-2(dvd) en dus minder bitrate nodig heeft, tevens maakt de framegrootte ook veel uit(en vaak moet dat vergroot worden als je iets naar dvd omzet) dus het zal zeker niet slecht zijn om de bitrate minstens dubbel zo hoog te zetten
Oke, bedankt . Ik ben nu iets aan het branden met de originele bitrate en ik zal kijken hoe de kwaliteit daarvan is. Heeft iemand nog een oplossing voor mijn ander probleem?
Ik gebruik dit topic er maar voor... het heeft namelijk ook wel met de bitrate te maken. Voor eigen gebruik wil ik een DVD kopieren (nee, dus niet voor iemand anders ) Ik heb het origineel, maar die is iets van 8GB groot. Ik heb hem al geript op mn harde schijf met DVD Shrink. Ik moet nog even rond kijken in de stad, maar de dvd's die ik bij mij in de supermarkt kan kopen zijn single side, dan kan er dus maar 4,7GB op. Dan moet de kwaliteit dus gehalveerd worden... Een halvering van de kwaliteit lijkt mij wel erg veel... Ga je dan niet onderhand terug naar de ouderwetse videokwaliteit? Want dan zoek ik even verder naar dual layer dvdr. Verder moet ik in Nero de DVD dan branden als een dataschijf of als een DVD Video schijf? Gewoon alle bestanden die DVD Shrink heeft gemaakt op de DVD gooien?
Gewoon dvd-/+r DL kopen idd, wel wat duurder maargoed. Als de bestanden die shrink heeft gemaakt in een map VIDEO_TS staan, moet je in nero DVD-Video kiezen en de bestanden uit die VIDEO_TS map slepen naar de map VIDEO_TS in nero.
Ok, bedankt. Ik ga zo maar ff in de stad kijken dan De ondertiteling gaat dan ook meteen mee? Ik weet niet welke bestanden dat zijn, of zit dat in een videobestand ingebakken ofsow?
Even snel een vraagje: ik probeer met mijn pc een dvd af te spelen maar als ik hem open speelt hij de dvd af maar geeft hij geen geluid?, moet ik nog iets downloaden?
Hij is gebrand en in 1x goed gegaan Per ongeluk op 8x speed gebrand, ik had gelezen dat je dan minder kans zou hebben dat ie t in de Xbox doet, maar doet hij het ook in. Het is gewoon net zo simpel als een CDtje branden eigenlijk In het begin dat die dvd branders uitkwamen las ik allerlei dingen dat je wel wat dvd's moet testen enzo voordat je de goede hebt. Ik heb de Sony DVD+R single sided en Verbatim DVD+R dual layer. Ik zat eerst in Nero Vision, daar kreeg de map Video_ts niet te zien. Toen vond ik een site waar op stond dat je in Nero Burning Rom moet kijken, daar staat de Video_ts inderdaad wel.