DVD Brander/Branden

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SoulFighter, 14 mrt 2005.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik heb sindskort een dvd brander van Aopen (een interne die alles kan, inclusief dual layer etc. 16 speed).

    Alleen werken de dvds die ik heb geprobeerd niet. Ze werken wel in de Aopen zelf, alleen niet in mijn jvc dvd/vhs combinatie of in mijn xbox.
    Terwijl dezelfde schijfjes gebrand door een andere brander wel goed werken in beide apparaten.

    Ik heb de volgende type schijfjes gebruikt
    Mmore DVD +RW 4.7GB
    Philips DVD +R 4.7 GB

    weten jullie waar het mogelijk aan kan liggen, ik heb het ook met of zonder menu geprobeerd, maar dat maakt ook geen verschil.

    groeten,
    SouLFighter
     
  2. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien werkt jou DVD speler alleen met DVD-R en de xbox kan geen gebrande DVD's afspelen mits die omgebouwd is, maar ik denk niet dat die van jou is omgebouwd.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je even z'n startpost goed leest, zie je dat dezelfde schijfjes het in beide apparaten wel doen, als iemand anders ze gebrand heeft ;)

    Probeer anders eens wat langzamer te branden. Of vraag even met welke programma's je vrienden branden van wie de dvd's het wel doen :)
     
  4. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de firmware al geupgrade?
     
  5. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt het bestand in je DVD speler die niet werkt als het gebrand is met die Aopen
    wel als het met een andere brander gebrand is?
     
  6. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja sul dat zecht ie toch. Je kunt btw wel gekopierde dvd's op een niet omgebouwde xbox afspelen. Maar dat ligt soms ook aan het merk dvd. Ik zou even kijken welke dvd's het wel doen op je xbox en dvdplayer, en die dan kopen en branden. :)
     
  7. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Mjah dit gaat dus helemaal de verkeerde kant op, Soulfighter volgende keer dat ik je nog over warez hoor praten krijg je een waarschuwing.

    Deze kan dicht.
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Zie dit topic
     
  10. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb ik een vraagje betreft DVD-branders, hoef ik geen nieuwe aan te maken ivm topictitel...
    Ik wil binnekort een DVDbrander kopen (voor in PC), maar zal ik dan een gewone kopen of een Dual Layer? Omdat binnekort Blue-Ray of HD eraan komt en dan beter nog even kan wachten/dat ik geen overbodige aankoop doe. Wat is slim?
     
  11. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Dual layer branders zijn sowieso niet erg duur, en Blue-Ray wordt toch een stuk prijziger. Bovendien kun je met een DL brander alle soorten dvd's/cd's branden (met een hoop wel iig). Dus ik zou voor de DL gaan.
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    tegenwoordig is bijna elke dvd brander wel een dual layer.. ik zou voor een nec 3500A of nec 3520A gaan.. deze zijn zeer goed en helemaal niet duur
     
  13. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor de aopen gaan, die kan alles en is een goed merk :p .

    maar om even terug te komen op mijn probleem,
    het schijnt dat ik in de firmware moet instellen dat de brander dvd-roms schrijft en geen dvd's (dat schijnt verschil te maken :confused: )

    maar weet iemand hoe je in de firmware (Aopen) komt?
    ik kom alleen in het brand programma (nero 6), of het stuurprogramma (microsoft).
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    firmware is volgens mij iets van de bios van de brander.. ik kan het fout hebben hoor maar zoiets dacht ik. in ieder geval je kan deze updaten. Kijk ff op tweakers.net daar staan aan de rechterkant van de pagina driver en firmware updates. misschien dat je probleem word verholpen door een firmware update
     
  15. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens tests op tweakers.net was de nec het beste en de goedkoopste, lijkt me logische keuze dus...
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand eventueel nog andere DVD brand programma's die ik zou kunnen gebruiken? (ik gebruik nu nero visionexpress 2)
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    alcohol120% :) google maar ;)
     
  18. ronzilla

    ronzilla kettingzaag maniak

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    sonic is een goed brandprogramma ik brand er alles mee en nog nooit problemen gehad maar ik zou zo langzaam mogelijk branden(tyd zat tog)dan voorkom je ook t stootte in een film

    succes
     
  19. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Roxio easy CD creator is ook een goede alternatief.
     
  20. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klopt trouwens niet

    Ik heb een xbox van een van de eerste zendingen en mijne kan dvd's die gebrand zijn wel lezen. Ik snap zelf alleen niet hoe dat kan maar ben der sinds 2 dagen achter. Vind het wel grappig. Weet alleen niet of dat normaal is :)

    Ik heb trouwens ook een Nec3500A en gebruik philips dvd r en dvd rw schijfjes
    100% betrouwbaarheid die combinatie bij mij. En de Xbox leest ze ook blijkbaar.

    Ik heb zelf ook wel eens gehoord dat als je bij hoge snelheid brand dat dan sommige dvd spelers de dvd niet lezen. Zag dat jouwe 16 speed aan kon ofzo maar das dus misschien te hoog als je op die snelheid gebrand heb.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2005

Deel Deze Pagina