1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD incompatibility

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Stijn, 1 aug 2002.

  1. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ik vanavond op m'n gerepareerde XBox een DVD'tje te kijken (Natural Born Killers Directors Cut) scheidt ie er verdomme op de helft opeens mee uit !!! Opnieuw geprobeerd, zelfde probleem. Probeer ik hem op m'n PS2, doet het perfekt !!! Ik denk dat ik hem morgen maar ff op een andere XBox ga proberen. Hebben er meer mensen last met DVD's ? Vinden jullie het de moeite om je XBox voor zoiets te laten repareren (als niet alle XBoxen dit bij deze film hebben of er niks met het schijfje aan de hand is dan tenminste) ? Kortom; DVD problems anyone ?
     
  2. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alleen dat bij de matrix dat ie ongeveer op de helft als ie helemaal afspeelt heel even blokjes vormt (lees grote pixels) maar dit is niet bij andere films dus ik heb er zover nog geen probleem mee.
     
  3. Quasar de Duif

    Quasar de Duif Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit een probleem mee gehad met welke DVD dan ook.
     
  4. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen problemen hier.. Ik kijk regelmatig DVD's..
     
  5. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook veel DVD's en tot nu toe deed alles het perfekt. Ik heb die Nat. Born Killers ook ff op m'n PC geprobeerd en daarop deed ie het ook perfect. Ik heb met m'n PS2 ooit precies hetzelfde gehad, toen heb ik de DVD op een andere PS2 geprobeerd en die had het niet. Ik heb hem toen omgeruild bij de winkel. Ik ga vandaag op een andere XBox proberen, wish me luck....
     
  6. proz8c4ever

    proz8c4ever And who are you?

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    ff dvdtje schoonmaken (schoonmaken, dus niet met een stofdoek :) )
    Daarna een paar keer testen, mocht je nog één keer zo iets hebben, gewoon laten na kijken. Je zit nu nog in je garantie periode, en over een tijdje moet je betalen om hem te laten repareren... En da's kut, en niet nat...
     
  7. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    fixen

    Ik heb het probleem (gelukkig) nog niet gehad. Ook niet met gehuurde DVD's, die vaak veel krassen vertonen.

    Als ik jou was, zou ik 'm ook laten fixen, omdat je nu dus nog garantie hebt... Wie weet gebeurt het later met nog meer DVD's, dus...

    Maar eerst inderdaad ff goed testen met diezelfde DVD (en inderdaad ff goed schoonmaken)...

    Heb sinds kort gelukkig ook de mogelijkheid om andere regio DVD's te kijken :)
     
  8. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Die DVD is brandschoon, dus da's het probleem niet...
     
  9. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als een probleem dat de laser moeite heeft om naar de 2e laag van de DVD te gaan. Ik heb het zelf gehad met The Matrix en mijn DVD speler in mijn pc. Die liep ook halverwege vast, maar als ik een scene daarna begon met spelen ging het prima. Was overigens alleen bij DIE dvd...probeer eens een ander en kijk of het dan weer gebeurd.
     
  10. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    The Matrix staat overigens bekend als een "probleem DVD".

    Er bestaat volgens mij geen duidelijke standaard voor DVDs want er zijn meerdere DVD's die gewoon niet sporen. Dan zit er een bewegend menu op wat zo ingewikkeld is dat het gewoon niet werkt en dat je dus gewoon op play moet drukken en dan de subtitles zelf moet selecteren. De extra features kan je dan ook wel vergeten. Ik heb ook een keer een DVD gehuurd die dus stereo bleek te zijn, maar dan over de linker kanalen (voor en achter), dat is ook een hele aparte ervaring.
    Maarja, dan ligt het dus aan de DVD, wanneer hij het in andere apparatuur wel doet, is er iets niet in orde met de Xbox. Halverwege verandert hij inderdaad van laag en daar zal dan iets fout gaan. Meestal zie je bij het kijken van een DVD wel wanneer hij van laag verandert, soms door blokjes, soms door een kleine hapering. Ik weet niet of de nieuwste en duurste DVD spelers dat ook hebben, maar mijn Cyberhome heeft wel eens last van een "hikje" wanneer hij van laag wisselt. Maar ik wil geen andere DVD speler omdat de Cyberhome AD-M 512 de enige is die Macrovision-vrij is.
     
  11. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Guess what. Ben vandaag bij iemand anders op z'n XBox gaan proberen, doet ie het gewoon !!! Dus ik vloekend en tierend naar huis, probeer ik hem nog een keertje op m'n eigen box, doet het ook gewoon weer !!! Ik heb hem gisteren toch echt een paar keer op precies hetzelfde punt vast zien lopen. En de DVD is vuil en krasloos. Ikke nie snappe....

    Oh en Tigger, ik had al gepost dat ik meer DVD's heb en nog nooit een probleem had gehad. No offense ofcourse. Bedankt voor het meedenken hoor !

    Ik merk het wel als m'n box weer kuren krijgt....
     
  12. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Scuse me, voor 10 uur en zonder koffie moet ik eigenlijk mn mond houden ;) maar misschien stomme vraag...was het soms op het moment erg warm toen het gebeurde.
    Om de een of andere vage reden heb ik de afgelopen hete dagen last gehad dat PGR veelvuldig vastliep, met geluiden alsof hij iets op de DVD niet kon vinden...de afgelopen 2 dagen kein probleem.

    Misschien dat onzer aller liefste xbox een koelingsprobleempje heeft waar de DVDlezer onder lijdt?
     
  13. proz8c4ever

    proz8c4ever And who are you?

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme opmerking, maarre, een ventilator er naast zetten?
    mijn BillyBoybox heeft trouwens geen last geen last gehad van die hitte, zelfs niet naar 4 uur spelen... Toen kreeg ik last van de hitte :)
     
  14. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    ach ikzelf had meer het idee dat dat ding probeerde te zeggen: hey idioot, tis 30 graden ga buiten spelen en laat mij met rust
     
  15. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met m'n vorige DVD drive wel precies datzelfde probleem gehad. Vastloperts, moeite met laden en haperend geluid bij PGR. Maar met m'n nieuwe heb ik het vrij veel gespeeld en geen probleem gehad.

    Nee, het was niet heet toen ik die DVD keek, en anders zou het lampie wel rood of oranje of whatever geworden zijn. Misschien had het toch iets te maken met die meerdere lagen. Dunno, ik probeer het maar te vergeten, als ie weer kuren krijgt zie ik wel weer verder....
     
  16. Tigger

    Tigger Master Chief

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm nee is niet de DVD drive denk ik...ik denk dat het alleen aan de DVD van PGR ligt, heb met alle andere 8 games geen last...oh well...
     
  17. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er geen krassen op zitten ligt zo iets zelden aan het schijfje. Die zijn allemaal identiek lijkt me.
     
  18. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er weer een hoor, PSW DVD nr. 22.(Ja ik heb ook een PS2)
    Loopt vast met blokjes en zo bij de bonus filmpjes. Op de PS2, de PC en de DVD in de huiskamer doet ie het gewoon. Ga maar weer ff op een andere Xbox checken. Misschien incompatibility...

    zucht :'-(
     
  19. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    AAAAAARGHHHHH !!!!! Hij doet het op een andere Xbox gewoon normaal. Dan is er dus nog steeds iets met m'n DVD wat niet klopt. Moet ik GVD weer die hulplijn bellen en dat ding inleveren. Ik wil deze keer gewoon een nieuwe. Damn, wat is dat toch met die dingen ?
     

Deel Deze Pagina