Hallo,
Ja ik ben ervan op de hoogte dat er niet over modchips of andere illegaliteiten mag worden gepraat, maar aangezien ik dus niet van plan ben om Back-Up games te ga spelen aangezien dit toch al niet meer mogelijk is met mijn dashboard versie zoals later wordt uitgelegt, maar ik alleen maar de DVD key wil opgevagen en zo wil kijken of ik met mijn Xbox weer orginele games kan spelen. verwacht ik dat dit niet tegen de forum regels is.
Nu de rest van mijn verhaal:
Ik heb een ander topic lopen waar ik problemen heb met 1 van mijn xboxen dat hij de games niet meer herkent maar wel gewoon video's en muziek kan afspelen vanaf DVD of CD.
Ik neem aan dat de DVD key niet meer kan worden gevonden of corrupt is geraakt bij de vorige eigenaar. ik heb hem namelijk als RROD overgekocht en hem gerepareerd maar nu leest hij dus geen game disks meer. Ik kan hem natuurlijk gebruiken als luidruchtige DVD speler maar daar zit ik ook niet op te wachten.
Nu heb ik zelf wat zoekwerk gedaan en kwam ik op de JTAG hack uit. daarbij wordt meestal nadrukelijk vermeld dat je de dashboard of kernel 7371 of lager nodig hebt. nu ben ik zo stom geweest om nu juist van die kernel naar de nieuweste te updaten om te kijken of mijn games gewoon niet werkte op die oudere kernel maar tevergeefs, he had niet geholpen.
Maar nu had ik ook gelezen dat je de NAND kan uitlezen met de daarbij behorende CPU key, zonder dat je de Xbox hoeft aantezetten, maar wel een paar JTAG connections hoeft te maken. en wanneer je dan de CPU key hebt dat je dan in de rest van de NAND kan kijken wat je DVD key is.
En wanneer ik die dan weer op mijn DVD drive flash dat hij dan misschien weer gaat functioneren.
Nu weet ik dat het vast vaak is gevraagt met mijn dashboard versie: 12611. maar aangezien ik niet van plan ben backup games te gaan spelen maar gewoon alleen de DVD key uit te lezen vroeg ik mij af als dit wel mogelijk is met de recente kernel.
Mijn xbox is een Xenon dus 1 van de eerst geproduceerde xboxen uit 2006
Mvg,
Timeless
Laatst bewerkt: 22 nov 2010