Ik heb van de week een DVD gekregen maar deze heeft een erg goedkoop hoofdmenu. Nu wil ik van die DVD een nieuwe DVD maken, maar dan met een wat mooier hoofdmenu dat ik zelf gemaakt heb. Het oude menu weg, het nieuwe door mijzelf gemaakt menu erin. Is dit mogelijk? En zo ja, met welk programma is dit te doen? Het hoeft niet perse een simpel programma te zijn, hoe uitgebreider hoe beter. Zolang het maar geen chinees is natuurlijk.
dude.. post dan niet.. je kan het hoofdmenu niet vervangen. je kan wel een nieuwe dvd maken met een ander hoofdmenu. DVDFab Platinum heb ik een keer gebruikt, maar dat programma is wel moeilijk.
Heb al gegoogled, maar kan niet met zekerheid een programma vinden die kan doen wat ik wil. Het gaat er dus om dat ik de DVD kan importeren en het menu kan vervangen om vervolgens een nieuwe DVD te branden. DVDFab was ik inderdaad ookal tegengekomen. Kan ik daar dus de DVD mee importeren en dan het menu aanpassen naar eigen smaak?
nou, niet rechtstreeks.. ik ben al die shit vergeten.. je kan dvdencrypter gebruiken om hem op de comp te krijgen en voor DVDFab moet je hem demuxen in video, audio streams etc. maar ik ben het al beetje vergeten..
Adobe encore is prima voor dit soort dingen! Heb het zelf ook gebruikt en er zijn best profi dingen mee te maken. Maar een dvd importeren en dan aanpassen gaat niet werken. Je zal echt de filmpjes moeten rippen (gewoon naar mpeg2 bestanden, dat staat ook op de dvd) en dan allemaal opnieuw moeten linken aan het menu met de buttons die jij maakt.
Ziet er niet echt pro uit Echt Adobe Encore is alles wat je nodig hebt, werkt heel makkelijk samen met photoshop/after effects.