1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD remote voor $29

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 15 jun 2001.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Microsoft's Robbie Bach heeft bekend gemaakt dat de DVD afstandsbediening voor de Xbox $ 29 zal gaan kosten.
    De reden waarom deze gadget er niet standaard bij zit is volgens Robbie omdat niet iedereen behoefte zou hebben aan een DVD afstandsbediening. Volgens ons zit ie er niet bij zodat Bill de prijs laag kan houden .


    Naar nieuws van Martijn (Mental-M)

    1. MS verdient xtra als jij zon remote apart koopt ipv dat die al is ingebouwd/bij de package zit.
    2. Niet iedereen wil die optie dus waarom het erin zetten (zoals robbie zelf ook zegt)
    3. Je maakt de XBox alleen maar duurder met zon gadget want niet iedereen wil die optie zoals ik zei bij nr 2 :)
     
  2. BrAiN

    BrAiN Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    nou nou wat zeg ik hier:|
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2003
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    dat valt ook wel weer mee hoor
     
  4. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik gaat 'm wel kopen

    Is wel vet. Alstie er ook nog es rendabel uit ziet, net als de PS2 remote, dan istie van mijn.
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hem al gezien, hijs wel mooi

    maar ik krijg binnekort zelf n DVD speler dus heb hem niet nodig, en bekijk nu zo af en toe al n dvdtje op mijn pc..
     
  6. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan iets er nou rendabel uitzien? Beter iets minder interesante woorden gebruiken.

    En echt rendabel lijkt ie me niet, die prijs vind ik echt veel te hoog. Je hebt nu al van die overal op werkende multie functie afstandbedieningen voor veel minder.

    Maarja ze moeten natuurlijk het geld terugverdienen wat ze verliezen bij verkoop aan xbox.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    30 dollar is niet alleen voor die remote, er wordt een chip geplaatst in de xbox (wie dat doet, geen idee, zal wel gewoon de gameshop zijn) en daar zit dan ook bij die remote + ontvanger.. dat is wat je dus krijgt voor 30 dollar..

    anders zou het idd wel heel erg duur zijn, en nog lomp ook om die remote niet meteen bij de xbox te doen
     
  8. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Chip?
    Vaag.

    Denk dat een van de kloon merken wel onder de prijs zal duiken :)
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Chip vor het afspelen van DVD's als film..

    enne MS zal daar vast geen permissie voor geven... voor dat gedoe met die kloonmerken.
     
  10. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Is daar permissie voor nodig?

    Ahh nou vind het allemaal flink bagger, niemand koopt hem dan voor dvd mogelijkheden dan zullen ze sneller gaan voor ps2.

    Beetje onhandig van ms lijkt me dit.
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ik koop hem sowieso niet voor de DVD speler..

    en daar is idd permissie voor nodig

    MS wil gewoon alles zelf in handen houden.. en hiermee voorkom je ook dat er echt bagger materiaal op de markt komt, zoals je nu voor de DC kan kopen.. die shit is binnen 4 weken kapoet.
     
  12. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Wedden dat er namaak zooi voor komt.
    Denk dat sony al die namaak ook niet zo leuk vond hoor.
    Je kan mensen heus niet verbieden een controller van een ander merk te gebruiken.

    En of je dat "bagger" materiaal gebruikt mag je zelf kiezen.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Xbox gebruikt een gemodificeerde USB poort.. je zal toch ook moeten weten hoe dat werkt, net zoals dat je moet weten hoe dat zit met de shit omtrend die dvd chip..

    en wil jij een peripheral voor de XBox ontwikkelen moet je daar sowieso permissie van hebben van MS, misschien moet je er wel voor dokken.. en MS klaagt je natuurlijk geheid aan als het je toch zou lukken om iets te brouwen zonder permissie..
     
  14. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach zo'n poortje beveiliging stelt nou ook niet echt veel voor, dat zijn allemaal van die reclame praatjes van dat het niet valt te kopieren dat hoor je zo vaak maar komt niks van terecht.

    Er komen madcatz dingen dus namaak komt er zowiezo al.
    En ook bijvoorbeeld op psx heb je controllers die niet gestuend of hoe dat ook mag heten door sony zijn, komt gewoon allemaal uit dat illegale rijzende land.

    En voor de ps2 is er ook al chip die de dvd unlocked zodat je zonder regios kan kijken en dat vind sony de dvd gigant ook heus niet leuk, dus shit happens.

    We zullen het zien.
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben niet helemaal op de hoogte van het PS2 gebeuren.. maar er zijn altijd slimme koppen die het kraken of er om heen kunnen.. denk dat dat ook wel zal gebeuren bij de XBox, en idd shit happens.. maar van MS kan je nog wel een rechtzaak verwachten als datz ou gebeuren.. stelletje rechtzaak geile mannekes daarow :)
     
  16. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft er ook zoveel aan proberen te doen net zoals met bleem ook rechtzaken maar het is er nog steeds.

    En madcatz maakt toch dingen waarom zouden die geen chip maken, volgens mij hoeft er trouwens helemaal geen chip in. (bron mental m)

    En ook nog eens volgens mij al koop jij die xbox kunnen ze je echt niet verbieden om er een chipje in te bouwen. Het enige wat ze kunnen is verbieden als iemand exact dezelfde chip maakt.
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Eh dat is dan niet waar wat martijn zei, er is vaak zat verteld dat je ook echt nog een chip nodig hebt voor de XBox om er DVD's mee te spelen (film dan) zal het nog ns ff navragen :)

    maar 100,- alleen maar voor die afstands bediening en receiver.. hmm dat zou wel heel erg duur zijn he :)

    Ik heb MS ff een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nou zat met die remote :D
     
  18. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had ergens gelezen dat je die Remote door moest lussen via je controler naar je Xbox, dus nergens iets over een of andere wazige chip.
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Klopt als een bus :D

    net mailtje terug gehad van MS, alleen een remote is nodig. had toch echt eerst gelezen dat je nog n xtra chip nodig had..

    maar dan is $29 dollar wel heel veel voor n remote + receiver.. maar dan aan de andere kant kan je voor 100,- films op DVD bekijken, normaal is zon speler toch wel flink duurder dan 100,-...
     
  20. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus zal ie heel erg snel worden nagemaakt.
    Dus is iedereen blij.
     

Deel Deze Pagina