1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD rippen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Occisor, 24 sep 2006.

  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in het afgelopen uur 3 mods gevraagd of ik dit topic mocht openen, maar die gingen allemaal offline, en nu heb ik geen zin meer om te wachten.

    Mijn probleem:

    Ik heb het Special edition pack van james bond, maar aangezien mn ouders gescheiden zijn en mijn vader de pack heeft, en ik bij mijn moeder woon kan ik de pack niet altijd binnen handbereik hebben. Wat ik dus probeer is het rippen van deze dvd's en dan dus branden. Dit echter... lukt me niet. Ik beschik over Nero premium 7 en die gaat tot 99% analyseren en dan kapt hij ermee, error met het vob. bestand: VTS_21_1.VOB.

    ik heb gister 6 uur lang allerlei software geprobeerd: AnyDVD, DVDdecrypter, Vobblanker, en nog wat ander spul, maar het wil allemaal niet werken.

    ik geef het nu echt op en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

    herkent iemand dit probleem?

    PS: mods, sorry als ik een verkeerd draadje open ofzo, ik wil helemaal niets verkeerd doen. Maar na 3 x vragen heb ik het gewoon maar gedaan en dan merk ik het wel...
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  2. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rip ze altijd met DVD Shrink (freeware) en dan branden met Nero. Nog nooit problemen mee gehad.
     
  3. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga die progjes even proberen, post dan hier het resultaat..

    Edit: DVD shrink wil niet werken: DVDShrink encountered an error, failed to read F:/

    Het analyseren ging tot 87 %

    ga nu het ander programma proberen

    Edit 2: DVDFab Decrypter wil ook niet werken, error 400 na 9 minuten copieren
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  5. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed dan toch dat er iets mis is met ofwel het schijfje ofwel de drive waarmee je wil rippen (of beide).

    Probeer het eens met een andere drive (wellicht de lezer ipv de brander of andersom of bij een vriend/kennis) ?
     
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    hm denk het niet, want hij analyseert wel maar aan het einde gaat hij mis, alsof hij een van de vob.'s die in het schijfje zit niet kan lezen.
     
  7. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja het is het proberen waard, heb bijv al vaker meegemaakt dat bepaalde drives niet goed (meer) werkten.
     
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    ja idd, ik word toch al een beetje hopeloos, ga het proberen.

    wat me net wel is gelukt, gewoon met nero is Goldeneye met 5.1 DD + nederlandse ondertiteling te branden. Verder niets, geen bonusmateriaal, geen menu, er wordt ook maar de helft van het hele schijfje gebruikt.

    denk dat er gewoon in elke dvd een fout bestand zit :eek:

    mja, het zal wel... bedankt voor de hulp
     
  9. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet altijd de DVD eventjes afspelen (gewoon de dvd film zelf effe aanzetten paar seconden ofzo) en dan pas proberen te rippen. Dat is altijd wat ik doe en met DVD shrink werkt het dan perfect.
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    DVD-Decrypter is in ieder geval nog 1 van de betere "easy rippers". Want met DVD-Shrink gaat de kwaliteit hard omlaag. Wil je 'm echt mooi/goed rippen moet je het doen met Diko i.c.m met C(inema)C(raft)E(encoder). Alleen kost dat je net wat meer tijd en is enige kennis van zaken wel mooi meegenomen.

    Ik denk dat er idd of een beveiliging op zit, of dat de cd beschadigd is.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  11. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    niet toevallig een kras in je dvd? want dat heb ik ook wel eens gehad dat hij hem daarom niet kan kopieeren.
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    of beveiliging?
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873

    :thumbs: yup die twee werken perfect.

    dvd decrypter kan.. maar das vooral handig voor ISO files. met DVD shrink kun je imo makkelijker dvd rippen en ook nog kiezen wat je er precies inwilt. je hebt bijv. niet alle ondertitelingen nodig. als het originele dvd is, werkt het goed.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kwaliteet daalt echter wel erg hard als je onder de 90% gaat zitten, cce6-9passes is toch wel ideaal (cinema craft encoder) Alleen duurt machtig lang
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    bij een paar programma''tjes had je dus ook een lijst van alle VTS's die in de dvd zaten.

    Bij die goldeneye cd bijvoorbeeld had ik 21 VTS's en ik kon elke appart afspelen.. behalve de laatste... fout: kan niet geopend worden.
    dit heb ik bij elke dvd :eek: het is toevallig dat de goldeneye dvd heel veel bonus materiaal heeft. Maar bij een oudere dvd is het dan ook de laatste VTS's en dat is dan een groot deel van de film zelf.

    btw, de pack die mn vader heeft is ookal gecopieerd. Maar heel uitgebreid, cd met covers zit er ook bij enz.
    ik denk dus dat deze fout is gecopieerd en dat elke laatste VTS is verkloot daardoor. Bij de dvd's met veel bonusmateriaal is dit niet erg maar bij degene zonder dus wel ( deel van de film gewoon niet.) het blijkt dus ook dat de gewone dvd speler vastloopt als je dat stukje bonusmateriaal, of dat stukje film wilt afspelen.

    ik ben nu gewoon van elke dvd een rip aan het maken met 5.1 DD geluid en nederlandse ondertitelling. maar dit gaat niet werken bij die dvds waarvan een stukje film verneukt is.
     
  16. rippen met DVDdecrypter daarna passend maken 4.7gb of 8.5gb met DVD shrink en dan doet ie automatisch branden met nero


    *ROXIO EASY MEDIA CREATOR is ook de betere variant van nero want heb ook wel eens problemen met nero gehad*) _0/
     
  17. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup daarom Bavaria DVD Rebuilder Easy, ook goed te doen voor noobs :)
     

Deel Deze Pagina