1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD werkt niet

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door femmerink, 7 mrt 2003.

  1. femmerink

    femmerink Active Member

    Berichten:
    399
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vage vraag. Maar ik gebruik mijn Xbox sinds de launch al als huiselijke DVD speler. Tot nu toe hebben alle DVD's gewerkt. Maar nu wilden we vandaag de nieuwe DVD "volle maan" proberen. (ik weet het een gay film maar voor me zus :p)

    En de Xbox zegt dat die hem niet kan lezen. Dus ik denk, die DVD is vuil of beschadigd en probeer hem dus bijd e buren in de DVD speler maar daar deed die het wel.

    Iemand dus een idee waar het aan kan liggen dat mijn Xbox hem niet pakt en een andere DVD speler wel?

    Hoop op antwoord :p.
    Frank
     
  2. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Maybe kadduk. Doen je andere DVD's het wel?

    En zo te horen heb je hem al een tijdje dus zal je garantie wel verlopen zijn.

    Ik hoor wel steeds vaker dat de eerst leveringen van de xbox dat de DVD-ROM beetje brak is. Mijn is ook kadduk en ik moet hem terug brengen.

    Veel suc6 iig
     
  3. femmerink

    femmerink Active Member

    Berichten:
    399
    Leuk Bevonden:
    0
    Me andere dvd's werken wel gewoon. Das juist zo vreemd. Alleen die kutfilm werkt niet.
     
  4. DJ JP

    DJ JP Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan met je xbox geen gekopieerde dvd's spelen. Ook kan je alleen maar dvd's kijken uit regio 2 (op de achterkant van een hoesje zie je uit welke regio de dvd komt)
     
  5. gegron

    gegron Guest

    check de onderkant van je xbox doos daar staat dat sommige dvd niet werken op de xbox
     
  6. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt iig nog wel garantie. Probeer eerst es die DVD op een andere Xbox, desnoods in een winkel als je niemand kent die er een heeft. Als het daar ook is is het een incompatibility probleem. Zoniet dan is je Xbox niet goed en kun je hem laten fiksen. Bel dan naar 08000233894 (geloof ik zo uit het blote hoofd). Succes.....
     
  7. femmerink

    femmerink Active Member

    Berichten:
    399
    Leuk Bevonden:
    0
    Even om misverstanden te voorkomen.
    De DVD is gewoon pal. Het is tenslotte ook een oerhollandse film en hij is echt legaal. Bij de media markt gekocht.

    En tja, denk dat het dan idd eraan ligt dat de Xbox niet alle DVD"s af kan spelen wel vreemd? Zal hem vandeweek wel is bij een vriend proberen in ze Xbox.

    Iig bedankt voor reacties :)
     
  8. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    BTW, als je je Xbox op 14 maart gekocht hebt is dus vrijdag je garantie verlopen hé. Opschieten dus lijkt me wel......
     
  9. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    ik heb het bij "wedding Planner" 8) gehad..

    Oplossing (80% van de gevallen) : DVD erin , melding als hij het niet doet , aan / uit / aan (redelijk vlug achter elkaar, soms is die Combo 3x) :) ... en dan doet hij het meestal bij mij ..

    Het lijkt slopend voor de xbox , maar zal wel niet .. dvd las hij daarna perfect de hele film :)

    Succes :)
     
  10. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me normaal, komt wel bij meer dvd's voor dat het niet in ps2/xbox werkt, een voorbeeld:

    http://www.zstore.com/Search.bok?category=DragonballZ:DVD:Frieza Saga

    met de rode tekst staat bij de frieza saga dvd's vermeld:

    Some/All FRIEZA DVDs will not work on Playstation 2 or XBOX DVD players.


    dus je hoeft je denk ik niet druk te maken dat volle maan het niet doet
     
  11. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het de manier van schrijven is of zo, ik had laatst het zelfde met Resident Evil, en dat lag niet aan het ene schijfje want ik heb er drie verschillende geprobeerd.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens de EU moet op alles wat na 01-01-2002 gekocht
    wordt 2 jaar Garantie zitten.
    Op mijn Gamecube zit ook 2 jaar Garantie.
     
  13. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    ???

    Waar slaat dat nou weer op? Bij de V&D verkopen ze bijvoorbeeld alles standaard met 1 jaar garantie... :{
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit zijn de EU richtlijnen.
    Er is een Europese richtlijn vastgesteld over een verplichting tot een garantie voor consumentenproducten (niet voor beroep of bedrijf gebruikt) over een periode van 2 jaar.
    (richtlijn 31999L0044).
    Uiterlijk 1 januari 2002 had deze richtlijn in nationale wetgevingen moeten zijn opgenomen en is sinds die datum van kracht geworden.
    Deze richtlijn is geldt voor consumenten producten.
    Op goederen waar hier een gegronde reden voor is kan men afwijken van deze termijn (b.v. bij aan bederf onderhevige goederen).

    Bartsmit geeft op de Gamecube zelfs maar 6 maanden.
    Maar in de Garantie bepalingen van NIntendo staat duidelijk 24 maanden.
    Als de Gamecube naar 6 maanden toch kapot gaat , kan ik er niet meer bij Bartsmit terecht , maar kan ik hem rechtstreeks opsturen naar Nintendo.
     
  15. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    :\ dus ik heb 2 jaar garantie
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2003
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Normaal gesproken zat er op Games altijd 90 Dagen Garantie .
    zelfs dat is nu 2 jaar geworden.
     
  17. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ff pr meneer van Ms gemailt
     
  18. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zeker dat je 2 jaar garantie hebt, ik heb ze eerst namelijk gebeld omdat mijn xbox nogal vaak kapot ging (krijg nou een nieuwe) om te vragen hoe het dan zat na 14 maart. Maar ze zeiden dat ik inderdaad 2 jaar garantie had.

    That's for sure
     
  19. femmerink

    femmerink Active Member

    Berichten:
    399
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de DVD op een andere Xbox geprobeerd en daar werktie wel. Klote is dat :mad:.

    Maar hoe zeker weten jullie dat de garantie 2 jaar is? In andere threads lees ik namelijk wat anders. Dat het maar 1 jaar is en dat je daarna hoge prijzen kan gaan dokken voor reparaties. Mijn Xbox was eergister namelijk al 1 jaar oud.
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Het kan aan de dvd drive in je Xbox liggen, in dit geval zou ik MS even bellen / emailen.
     

Deel Deze Pagina