[DVD] Zelf "menu" maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Overjoyed, 29 apr 2004.

1. Overjoyed

Overjoyed XBW Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een DVD met vakantie filmpjes ofzo brand, hoe kan ik dan zelf een "menu" maken? het is mogelijk, ik kreeg namelijk een gebrande DVD van school waar dit gebeurt was!
    Welk programma ofzo? :) _O_

2. gerjan

gerjan Guest

nero express kan het geloof ik iig bij svcd kan het.

Zoek anders ff op google:

"Creating dvd menus"

succes,

ohja je signature is volgens mij een beetje lang

3. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan een programma als Pinnacle gebruiken
    Hier de site: Pinnacle Studios

Met bv studio 7, 8, 9 kan je al hele leuke dingen doen en leuke menu's maken..
    Ik zelf gebruik de liquid editie..
    Verder zou ik het niet weten, omdat ik alleen met Pinnacle gewerkt heb.

Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  4. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Je kon idd met Nero menu's maken

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik gebruik daarvoor een vrij professioneel programma van Adobe, Encore DVD. De trial van dat programma is te vinden op www.adobe.com. Zeer uitgebreid, je kunt menu's maken in Photoshop en die in Encore importeren, en van daaruit de buttons en dergelijke toewijzen. Als je ff wat tutorials volgt (ff de help doorlezen) maak je binnen no time behoorlijk professioneel uitziende menu's. Het grote voordeel van dit programma is dat je alles naar je eigen wens kunt aanpassen. Bij die Nero en Pinnacle tooltjes zit je toch vaak aan standaard-templates gebonden. Ik wil vrijheid :D

6. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Maar Nero en Pinnacle zijn ook bedoeld voor mensen die binnen no-time een menu willen hebben. Adobe Encore DVD is toch een programma waarmee je een tijdje bezig bent. Dus niet voor beginners.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zeker waar. Voor beginners zijn de programma's van Nero of Pinnacle waarschijnlijk meer dan genoeg. Ik heb Nero zelf ook geprobeerd, maar ik vond het echt 10 keer niks. Ik wil een professioneel resultaat, en dat lukt gewoon niet met dat soort tooltjes. Maar voor de meeste home video's en dergelijke kun je er best iets leuks mee maken :)

8. gerjan

gerjan Guest

nou bij nero kan je je eigen achtergrond kiezen etc etc. En het voordeel is dat bijna iedereen wel nero heeft...

Ik heb trouwens al die bovengenoemde programma's, maar om snel een toch redelijk mooi menutje te maken volstaat nero. Pinnacle is ook wel handig, kheb studio 9, gebruik 't vooral voor editing, lekker makkelijk realtime editten, bij Premiere Pro gaat adat een stuk slomer.

Deel Deze Pagina