Ik heb net paar DVDtjes gehuurd. Maar ik krijg de film maar niet op full screen. Ik heb altijd wel een zwarte balk boven en onder. In het Menu van de dvd film heb ik overgens wel volledig beeld. Ik heb bij Video Settings, alle 3 de modes geprobeerd.. ik heb wel bij wide screen het meeste beeld maar nog steeds niet volledig beeld tussen die andere 2 zit geen verschil. Aan de tv ligt het niet, want dies vrij nieuw (sony). Heb het voor de zekerheid ook bij een andere tv gechecked, maar het zelfde.. Op de hoes van de dvd staat trouwens voor alle maten beschikbaar. (dit is trouwens de eerste keer dat ik dvd kijk op de xbox) Wat kan 't zijn?
Toch aan de dvd, of je tv (breedbeeld of niet?) nu maar hopen dat er snel iemand met uitleg komt,ik heb er weinig tot geen verstand van
Volgens mij is het per film verschillend.. Ik heb thuis een Sony dvd speler en daar is het bij elke dvd anders.. Ene keer wel het hele scherm en de andere dvd heeft balken.. Ook al staat erop dat hij voor alle maten geschikt is... Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord.. Veel plezier met kijken...
Ligt aan de DVD film zelf. Niet te veel over nadenken en gewoon van je film genieten is niets aan te doen.
Ik heb breedbeeld, maar het is bij mij per DVD verschillend.. Of misschien komt het omdat ik mijn afstandsbediening kwijt ben!!! Ach het blijft breedbeeld!!!
aangezien de bioscoopfilms breder zijn dan breedbeeld tv's kun je bij bepaalde dvd's balken in het beeld krijgen. kun je verder niet veel aan doen (dacht ik)
hmm ik heb bij elke dvd film balken en bij een b.v. making of geen balken dus de makers van de film hebben dat zo ingesteld, het kan niet anders. (b.v. MAtrix.)
DVD hebben verschillende breedbeeld breedtes (omheteffezotenoemen). Heb je een widescreen TV dan heb je geen balken als de DVD 1.85 (breedbeeldbreedte)is. Is de DVD 2.35 dan heb je alsnog balken bij een widescreen TV. Niet boos worden en mensen gaan gijzelen Zo hoort het, kun je niks aandoen. het is maar net hoe de film is opgenomen door de regisseur.
Voor meer informatie over beeldformaten zie de onderstaande link. http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6