DVD's en 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MoonieB, 5 dec 2005.

  1. MoonieB

    MoonieB Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam tijdens het afspelen van DVD's het volgende probleem tegen:
    op de instelling PAL-60 "hapert" en "schokt" het beeld waardoor het geheel niet mooi strak en vloeiend loopt. Nadat ik het systeem had ingesteld op PAL-50 was er geen vuiltje aan de lucht. Wie heeft dit ook en is dit een kinderziekte?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit betekend dat je PC PAL-60 niet aan kan .. ik heb er geen problemen mee :eek: ... In sommige situaties is PAL-60 niet de juiste oplossing
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ik had dat ook met een aantal films, maar er waren er ook die het vloeiend deden.

    ook schokte mijn beeld van stukjes intro's van games, heb beide nog niet getest op pal 50. ook omdat mijn tv gewoon pal 60 ondersteund.

    heb ik ook een vraagje als je avi's op een dvd schijf zet, kan je die dan in je 360 afspelen?
     
  4. MoonieB

    MoonieB Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, het is dus wanneer ik DVD's via de 360 afspeel... Sin City was echt bagger daarop.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee avi's zijn niet speelbaar op de 360 ... Je kan wel MPEGS en wmv''s streamen naar je xbox 360, maar dan heb je we Windows XP Media Center Edition nodig. Nogmaals het heeft waarschijnlijk wel met je TV te maken ... Ik heb er geen last van als ik deze op PAL 60 afspeel ... Ik heb trouwens ook Sin Citty liggen en geen problemen gehad
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  6. MoonieB

    MoonieB Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het ook met andere DVD's geprobeerd; ene werkt wel goed op PAL-60, andere weer niet. Erg vaag, maar niet superproblematisch. Oh en Fardo; don't insult my televisiesetje ;)
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehehe :+ Andere vraag zijn het allemaal originele DVD's ?
     
  8. MoonieB

    MoonieB Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn allemaal originele DVD's; het blijft vaag... Ik zal het eens checken op VGA...
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    is het eigenlijk mogelijk om met de bijgeleverde afstandsbediening (ik heb zelf de core) ook de tv uittezetten of wil dat alleen maar met die duurdere versie die je los moet kopen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De TV uiztetten kan alleen met de Universal Remote ... dus niet met degene die bij de premium kit zit
     
  11. Joopie

    Joopie Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem met DVD,

    sommige films schokken..en sommige niet.:{
     
  12. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bevalt de 360 eigenlijk als dvd-speler? Was altijd erg tevreden over de oude xbox namelijk. Geeft ie dvd's in progressive weer, en scaled ie gewone dvd's ook up naar hogere resoluties? Is de beeldkwaliteit goed?
     
  13. marco007

    marco007 Licence to kill

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    sin city kreeg ik niet eens gestart met de gewone xbox, andere film deden het prima, het lag niet aan de dvd want ik kreeg nog een andere mee van de videotheek.
     
  14. roeltjen

    roeltjen Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hetzelfde probleem: bij sommige secties van sommige DVDs enorme haperingen. Ik heb nog niet veel DVDs geprobeerd maar het lijkt er op dat stukken in 4:3 haperingen vertonen en breedbeeld niet. Alleen het beeld hapert, het geluid hapert totaal niet. Dit duidt volgens mij op een software probleem. Tijd voor een update want dit is nogal irritant en beschamend als je je vrienden de 360 laat zien...
     
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister voor het eerste een dvd gekeken op de 360. Het was een gekopieerde DVD en in breedbeeld formaat. Alles werkte prima!
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bevalt opzich prima, ik kan het niet vergelijken met de originele Xbox omdat ik daar nooit DVD's op afgespeeld heb. Dat heb ik altijd op mijn PS2 gedaan omdat ik daar al een afstandbediening voor had, vond het een beetje dubbelop om dat voor de Xbox ook te doen dus zodoende :)

    De X360 geeft idd DVD's in progressive scan weer, gewoon een mooi plaatje dus....ik zie het verschil wel. Wat ik wel merk is dat de laser van de X360 gevoeliger is dan die van de PS2, sommige DVD's die heel lichtelijk beschadigd zijn vertonen op de X360 heel soms haperingen (hij blijft dan een fractie van een seconde hangen) waar dit met dezelfde DVD op de PS2 niet het geval is. Ach ja, moet ik NOG maar iets zuiniger zijn op mijn DVD's als dat ik al ben :9

    Niks meer uitlenen helpt vaak het beste is mijn ervaring ;)
     
  17. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    (@ Marco 007 Yep, Sin City speelde om mn Xbox 1 ook niet, echt vaag!)

    Hallo allemaal,
    ik heb ook wat probs met de 360 wat DVD films betreft.
    Wat heel irritant is, de stemmen lopen niet synchroon met de lipbewegingen van de acteurs.
    En om de zoveel tijd "schokt" het beeld inderdaad, lijkt wel of de 360 een frame skipt ofzo.
    Ik zal es een beetje aan de instellingen gaan rommelen, eens kijken of dat helpt!
     
  18. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0

    Zelfde probleem hier! Geluid van stemmen loopt niet synchroon en het lijkt wel tijdens het kijken van een film of je een spel met "lag" speelt! om de x aantal seconden hapert het beeld! En of het aan de 60Hertz instelling ligt betwijfel ik, want tijdens het gamen heb ik nergens last van en zou dus eigenlijk ook problemen op moeten leveren! Eigenlijk sta ik ervan te kijken dat de 360 problemen heeft met zoiets simpels als het afspelen van DVD's dit kan toch niet goed zijn?
     
  19. cryptkeeper

    cryptkeeper Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Hebben jullie een hdtv? Ik heb de indruk dat het probleem zich alleen bij hdtv's voorkomt. Ik heb al geprobeerd in 480p,720p en 1080i. Al deze settings hebben het probleem.
     
  20. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou kunnen omdat de dvd's geen hdtv ondersteunen. Misschien dat de xbox de dvds dan probeert te upscalen en dat hier dan iets fout gaat.
     

Deel Deze Pagina