1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD's van DVD-recorder werken niet op PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pim, 10 okt 2004.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    zie thread titel, als ik een in-game filmpje maak van een spel, of gwoon iets opneem op dvd met mun dvd-recorder, kan ik het niet afspelen op mijn pc.

    kheb een Sony RDR-GX3 dvd-recorder.

    weet iemand met welk programma ik het wel kan afspelen of in welke format het wordt opgenomen?

    tnx!
     
  2. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    maar maakt hij gewone dvd's die je ook in andere dvd spelers kan afspelen. (met zo'n "video ts" map met daarin vob bestanden enz.) want dan zou je ze moeten kunnen kijken met een dvd afspeel programma als powerdvd of windvd, en ik dacht dat het me windows media player ook kon
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nou...kheb zo'n beetje alle codecs op mun pc die je kan vrzinnen, dus khad wel verwacht dat t zou werken. verder kan ik de DVD-RW+ gwoon op de xbox afspelen, waarom doet mun pc dan wel moeilijk?
     
  4. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je al een dvd afspeel programma geprobeert (van nero ofzo)
    en anders weet ik het ook niet meer
     
  5. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn veel DVD spelers voor PC`s die geen DVD+/-R ondersteunen.

    Dat probleem heb ik zelf ook. Ik moet mijn gebrande DVD`s afspelen in mijn DVD brander.
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    probleem gevonden:

    Matshusita DVD-ROM SR-8586 (3H14)
    DVD+RW:NEE
    DVD-RW: ja

    het was een + waarmee ik elke keer heb geprobeerd...zal us ff kijke of we een - hebben.

    ok, -RW gvonde, ben al aant opnemen...hoop dat t werkt:D
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2004
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    helaas, dat was het dus niet. heb nu DVD+ en DVD- geprobeert en bij allebei zegt XP: windows kan de schijf niet lezen. deze is mogelijk beschadigd of in een indeling die niet compatibel is met windows.

    kan t dus neit?
     
  8. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dan dat jou dvd-rom ook niet alle dvd-r kan lezen (ik heb er hier eentje die alleen originele leest maar mijn dvd brander leest wel alles)
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    heb (nog) geen dvd-brander...
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In welk formaat neem je eigenlijk op? Ik heb namelijk dezelfde dvd-recorder en ik kan ze ook niet direct lezen op de pc. Dat ie het niet kan lezen komt omdat het formaat waarmee de Sony recorder werkt, UDF 2.0 is. De dvd-branders/spelers voor in de pc, kunnen standaard alleen tot UDF 1.5 lezen. Er is een stukje software van Pinnacle verkrijgbaar (gratis te downloaden) die het mogelijk maakt om UDF 2.0 disc's te lezen. Ik kan even niet op de naam komen van de software, maar ik had er een hoop problemen mee. Op een gegeven moment kon ik niet meer branden op de pc.

    Ik zal even proberen om de naam te achterhalen, en dan post ik de link wel. Wel op eigen risico natuurlijk :cool:
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ik neme hem gewoon in het standaard formaat op, en het maakt dus niet uit of ik hoge kwali, of lage kwali gebruikt. het werkt gewoon niet. pinnacle...die naamt laat een belletje rinkele met matshita (matsushita)...
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    kickje?
     
  13. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou zeggen probeer in het menu van de dvd recorder de 2.0 naar 1.5 te veranderen of die software te gebruiken die arjan 84 eerder noemde
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    kan de software niet vinden. het enige wat ik kan vinden is iets wat 79$ kost.
     
  15. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je al je dvd recorder geprobeert
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    recorder...daar gaat deze thread over:p

    je bedoeld denk ik mijn dvd-brander...die hebk nie
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Goed, oude thread. Lang geleden opgestart, maar ondertussen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.

    Heb ondertussen een nieuwe PC met DVD-brander, maar hij leest mijn discs nog steeds niet.

    Voor je antwoord, lees ook even de eerste post.
     

Deel Deze Pagina