dvi hmdi kabel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door daantjuh_15, 5 nov 2009.

1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister een dvi-hdmi kabel voor een hd tv gekocht, zodat ik mijn tv als computer monitor kon gebruike. Maar nu kwam ik erachter dat er ook high quality dvi-hdmi kabels zijn, dus zit er nu over te twijfelen om die van mij terug te brengen en 1 van zulke te halen. Mijn vraag is, merk je duidelijk verschil met zo'n high quality kabel?

Hoor het graag!

Daan

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet kan er geen kwaliteitsverlies optreden bij een digitaal signaal, dus denk niet dat het zin heeft.

3. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    maar wat zou de 'high quality' kunnen inhouden dan? want er is wel daadwerkelijk prijs verschil voor dezelfde lengte kabel.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    HDMI kabels van €1,- of €100,-.. maakt niet uit.
    Die van €1,- doet precies hetzelfde. Het zijn tenslotte maar 1'en en 0'en.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  6. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ah super, bedankt voor de snelle reacties! dan weet ik genoeg.

7. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die HDMI kabel dat is echt de grootste (of bijna grootste) oplichterij. Er is door de TNO bewezen dat een hele goedkope kabel inderdaad geen verschil oplevert t.o.v. de dure kabel. En vanuit mijn werk (inkoper) kan ik zeggen dat kostprijs van een HDMI kabel ongeveer op € 2.50 ligt. laat je dus niet naaien hoor!!!

8. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik was ook zo'n kabel aan het zoeken. Heb 2 weken geleden via ebay een 10 meter kabel gekocht (11,95 volgens mij). Ze zeiden dat het boven de 10 meter krap zou worden met een goedkope kabel, digitaal schijnt signaal te verliezen na een aantal meter.

Toch de gok maar genomen, het beeld is gewoon perfect hoor, geen rare kleurtjes op het beeld, helemaal niks :).

Meestal is het alleen de aansluiting die slecht is bij de goedkope HDMI kabels (eigen ervaring :9) maar voor korte afstanden is meer dan een 10tje neerleggen veeltste veel als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  9. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    heb voor 20 euro bij mediamarkt 1tje gekocht van 2.5 meter :+
    maargoed, het werkt en blijkbaar is er geen verschil dus thanks voor de reacties!

Deel Deze Pagina