DVI-I kabel voor je xbox 360!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door | B0SS |, 4 sep 2006.

1. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit adres: http://www.gottohav.co.uk/proddetail.asp?prod=Xbox360dvicomponent hebben ze een DVI-kabel voor je xbox 360 te koop.

Zo ziet het er uit:

Specifications:

Xbox 360 DVI-I cable
    Component video signal carried
    Optical and stereo output
    2 metre length
    High Definition compatible
    Enable 480p, 720p and 1080i resolutions

Persoonlijk vind ik het een beetje verdacht, sinds er staat dat het een analoge signaal draagt (dat van component) en op de site staat dat de dvi-ingang een analoge signaal moet kunnen accepteren. Wat denken jullie ervan? Zou het werken en zo ja, zal het ook daadwerkelijk een verbetering in beeldkwaliteit opleveren tov vga/component?

Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    zou gewoon voor vga kabel gaan, met dvi opzetstukje, heb ikzelf ook, erg tevreden mee.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    DVI-I kan analoog en/of digitaal zijn. In dit geval is 'ie dus analoog. Veel schiet je er niet mee op, dan kan je net zo goed een VGA-kabel van MS gebruiken...

Voor digitaal signaal moet je DVI-D hebben.

4. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als M$ ooit besluit een DVI-D kabel uit te brengen voor de 360, zal het daadwerkelijk een beter beeldresultaat opleveren dan vga of component. Ik heb mijn pc via DVI aan mijn 940MW aangesloten en het beeld is veel te scherp. Je kan echt iedere pixel zien. Dan is vga toch mooier in mijn ogen, omdat het wat zachter is.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat kan een nadeel zijn van digitale signaaloverdracht. Maar op sommige schermen ziet DVI er juist mooier uit.

6. | B0SS |

| B0SS | Go!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij een resolutie van 1080p kan ik me best voorstellen dat DVI-D een scherper beeld oplevert, maar bij resoluties van rond de 720p lijkt het me niet echt geschikt. Die pixels zijn dan nog te groot om een mooie beeldresultaat te kunnen leveren. Daarom twijfel ik of een DVI-D kabel wel geschikt is voor de 360. Ik hoop natuurlijk dat dit niet het geval is en het een mooier beeld op het scherm tovert, maar ik geloof het niet

Deel Deze Pagina