1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2016

Discussie in 'Algemeen' gestart door Flavourlicious, 31 mei 2016.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja, klinkt meer als "we hebben nu ook nog de S hoor! Haal die vooral!"
    Er wordt nergens zijn eerdere woorden over "devs have the options to blablabla" ontkracht. Alleen dat het idee is om 4k gaming daarmee te ondersteunen.

    Let maar op, dat gaat zo langzaamaan veranderen. Nu willen ze ook geen frictie veroorzaken namelijk en hebben ze het nog over dat alles hetzelfde speelt zodat niemand zich genaaid voelt. Ik meen mij nog te herinneren dat er ook eerst gezegd werd dat die kut kinect de toekomst was en dat de xbox one daarvoor was. Nadat het geen vereiste meer was, werd het voor de devs een stukje makkelijker om betere performances te halen op de xbox one en kwam de console wat dichterbij de ps4.

    edit: hier, wat is dit dan voor bullshit?
    And we want to make sure just like when you're buying your music today, you don't worry about upgrading to a new phone that somehow won't play your old songs or your new songs.

    :emo: ja, want daar maak je je ook echt druk om. Wooow! mijn 320kbps liedje kan niet worden afgespeeld op mijn nieuwe telefoon... right. Alsof dat ooit een ding was.

    edit: of dit dan?

    In fact, somebody today will have an Xbox One, and when Scorpio comes out they will buy Scorpio and they will put Xbox One in a different room, and we're obviously going to make sure that as they move between rooms that they've got access to the same games.

    The Scorpio games are obviously designed to take advantage of six teraflops and 4K. Your Xbox One, you were playing those today. You know what those look like and feel like. But there won't be Scorpio exclusive console games. Absolutely not.

    Enige dat ze zeggen is dat er geen exclusieve games daarvoor komen. Echter wordt er wel gebruik gemaakt van de voordelen van six teraflops én(!!) 4k.

    edit3: ik kan nog wel even doorgaan :)
    Belangrijkste nog en dit is wat @Hybrid ook al meerdere malen aangekondigd heeft: De console "generaties" gaan niet meer echt bestaan. @Nightbringer geeft net ook aan dat het niet zo raar is bij telefoons. Deze quote zegt het eigenlijk allemaal waar Microsoft naartoe gaat. Het betekent dat ze een zo groot mogelijke player/userbase willen hebben, maar dat er wel degelijk PC achtige verschillen gaan zitten tussen consoles/hardware.

    "
    Phil Spencer: That fact that when you buy an Xbox One and start creating your game library and when you buy Scorpio those games and accessories and everything are going to run, make it feel like part of the Xbox One family to me. That's why we communicate it that way. That was also part of the design point of the box.

    Last year we announced backward compatibility, which at the time I think people looked at as, hey, can you get your Xbox 360 customers to buy an Xbox One? And yes, that's an important part of it. But really from a soul standpoint, we're thinking about when you buy your games from us, we want you to be able to play those games on the hardware we sell to you.

    That's why we say beyond generations. The idea, is this part of the previous generation or the next generation gets a little blurry. For you and I, we usually think about generations in terms of what games will it play? This thing will play Ryse: Son of Rome, a launch game for your Xbox One. And we'll have launch Scorpio games as well that are playable on an Xbox One, Xbox One S and Scorpio and look great on all three of them.

    So the idea of a generation is a little difficult to stretch on to this. That's why I focus on 4K and say this is really a six teraflop console built to support 4K and the power of high fidelity VR.
    "


    Oftewel: mensen zijn nog niet klaar om te snappen waar Microsoft naartoe wil, dus gaan ze het maar gooien op het feit dat de console gemaakt wordt met 4K in gedachte.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
    Nightbringer vindt dit leuk.
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Goede post op Neogaf hoe de "console generatie" gaat veranderen. Zoals ik ook zei dat de upgrades sneller komen maar de transitie langzamer. En het nu meer constant gaat zijn.
    Maar dan beter uitgelegd haha.

     
    Nightbringer, FraHel en Maddmonkey vinden dit leuk.
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Lol, mijn laatste edit laat ik precies zien wat je bedoelt uit het Eurogamer interview. Precies wat Spencer eigenlijk ook al aangeeft dus :p
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    @Maddmonkey ;
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat dit mooie PR praat is om zo min mogelijk Xbone eigenaren tegen het zere been te schoppen. Dat kan MS niet gebruiken nu het eindelijk beter gaat met de Xbone qua imago.
    Persoonlijk denk ik dat zodra ze zien dat ze nog steeds niet winnen van de PS4, ze binnen een jaar exclusives gaan goedkeuren voor de Scorpio, en devs er alles uit mogen halen wat ze kunnen zonder rekening te houden met de originele Xbone.

    Maar eigenlijk veranderd er niks....enige wat veranderd is dat er altijd BC zal zijn (groot pluspunt) en dat alle accessoires bruikbaar blijven (groot pluspunt)...voor de rest blijft elke 5 jaar een nieuwe generatie (noem het een upgrade als je wil) komen.

    (ja die 2 grote pluspunten is niet niks, maar qua hardware van console-cycle veranderd er niks)
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee klopt. Het klinkt eng voor veel mensen. Zeker omdat we zo gewend zijn wat de laatste 20 jaar is gebeurd.
    Ik bedoel als je nog de oude manier wilt doen. Om de 7 jaar ofzo kan je dat prima doen. Maar ben je iemand die wel altijd graag op consoles gamed maar ook wel merkt dat de generaties net iets te lang duren. Dan upgrade je eerder. Het geeft meer opties. En je neemt alles mee steeds wat je hebt. Waar jij bij de standaard nieuwe gen altijd weer nieuwe dingen moet kopen omdat het op de nieuwe console niet werkt etc.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ben er 95% van overtuigd dat we tegen het einde van 2017 een heel ander verhaal hierover lezen. Dat games daadwerkelijk beter zullen zijn op die consoles. Kan een xbw bot mij reminden over deze posts dan :+? Ik bedoel maar: Destiny gaat nu pas de oude consoles ditchen. Er zijn nog steeds genoeg mensen die daarop spelen, maar nu toch echt de switch moeten maken. Wanneer kwam de 360 ook alweer? Dat is toch een zieke cycle in principe?

    Ik vind het wel een logische en fijne zet :)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  7. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ach ja... tot eind volgend jaar game ik sowieso gewoon nog op mijn (dan misschien al verouderde) PS4... En dan zie ik dan wel weer welke console ik haal. Misschien haal ik wel pas over 2 jaar een nieuwe console. Ik geloof niet dat games er in het begin meteen aanzienlijk beter uit gaan zien. Zoiets vergt ook tijd.

    PS4 Neo ga ik sowieso niet halen als die eerder uitkomt. Heb geen 4K scherm...daarnaast is de PS4 naar mijn mening nog krachtig genoeg. Als je alleen al naar Uncharted 4 kijkt. Technisch en graphics wise vrijwel perfect. Dan hoef ik voorlopig echt geen nieuwe console.

    Sony toont gewoon lekker games op de E3. MS wil je alvast gaan laten sparen.

    Donder toch lekker een eindje op :p
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja MS heeft geen games laten zien idd. Kom op. Beide shows waren constante stroom van games games en games. Sony wil je ook alvast laten sparen. Neo is ook al bevestigd dus die opmerking begrijp ik niet echt.
     
    Nightbringer vindt dit leuk.
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Inderdaad, waarom zou je je alleen beperken tot mensen met een 4k tv terwijl dat een enorm kleine markt is, ook eind volgend jaar.
    Dan heb je dus amper een reden om een Scorpio te kopen als je een 1080p tv hebt behalve voor VR.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarnaast een 4k game gedownsampled naar je 1080p scherm is ook al echt insane. Belachelijk scherp en geen kartel te zien.
    Dus Phil zijn opmerking is gewoon een beetje apart dat je per se 4k nodig hebt.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze het al vroeg hebben laten zien... kan je alvast een nieuwe 4K TV kopen. Ik heb expres nog geen 4K TV gekocht een paar maanden geleden vanwege de magere support.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Afgezien van dat einde (beetje een rare bash), ben ik het met je eens. Dat is juist het grootste voordeel van een snellere maar geleiderijkere cyclus. Games zijn al ontzettend mooi. Games draaien al vrij goed en de een vind hogere settings belangrijker dan de ander.

    Als Sony hierin meegaat, betekent het alleen maar dat er een veel breder publiek wordt aangesproken :) Betekent uiteindelijk dat de game industrie nog wel eens gigantisch groter kan gaan worden
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sony en MS werken veel meer "samen" dan wij denken ook. Het is ook geen toeval dat ze beide altijd rond dezelfde tijd met nieuwe consoles of dingen komen. Publishers hebben daar ook een zegje in natuurlijk. Daarnaast werken ze beide met AMD dus zoveel blijft er ook niet verborgen. Het publiek heeft veel meer dat VS gevoel dan de bedrijven. Tuurlijk willen ze "winnen" maar gaat niet zo diep als mensen het willen laten blijken.
     
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Als we vaker console upgrades gaan krijgen...mogen ze games ook wel goedkoper maken hoor (PC game prijzen).
    Want het meeste geld geef je toch uit aan games. Een console is meer een lange termijn aankoop.
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    30, 40 euro. Dan is het nog wel te doen.
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Als het klopt hoe de console generaties weg zullen gaan en er dus meer keuze is en daardoor een grotere userbase, dan is dat goed mogelijk. Alhoewel ik eerlijk gezegd al heel veel games voor veel minder heb gehaald. De hoeveelheid sales is echt insane namelijk.
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Dit kan juist ook weer een nadeel zijn van de snellere cyclus. Vooral exclusives zijn nu op de consoles grafisch toch nog zeer goed, omdat deze voor specifieke console tot op het bot geoptimaliseerd worden. Als er vervolgens meerdere iteraties ondersteund moeten worden kan dit ten koste gaan van deze optimalisatie en dus betekenen dat de prestaties of de grafische aspecten niet met de nieuwe hardware meescalen. Of nog erger: Het gaat in het nadeel werken van de eigenaars van de oude versie van de console, die een inferieure versie krijgen voorgeschoteld.

    We gaan het zien.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  18. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik begrijp het niet meer. Het enige verschil tussen Xbox One en Scorpio is de resolutie? En als devs zelf kunnen bepalen waaraan ze de 6fl aan besteden, betekend het dan dat die games alleen voor de Scorpio uit zullen komen? Of zullen er dan twee versies van een game uitkomen? Een met veel dikkere graphics, betere AI, meer enemies etc en 4K? Maar dat is toch niet MS wil? Met het hele ''xbox en win10 zijn een verhaal''.

    En Scorpio icm een 1080p tv is dus nutteloos? Want lees dat er niet gedownscaled gaat worden?

    ??????
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2016
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik gaf in een eerdere post aan dat een doorsnee consument dit niet gaat begrijpen. Jij onderstreept dit nog eens.
     
  20. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Hopelijk schept dit iets meer duidelijkheid:
    - Verschil tussen Xbox One en Scorpio is VR-ondersteuning (Scorpio wel, Xbox One niet) en resolutie (Scorpio 4K, Xbox One niet, Xbox One S enkel upscale)
    - Nee, er komen geen exclusieve Scorpio games. Games moeten op de Xbox One, Xbox One S én Scorpio speelbaar zijn.
    - Nee, er komen geen twee versies van games. Zelfde games met betere grafische kwaliteit op Scorpio, mits je een 4K TV hebt.
    - Of er geen downscale plaats gaat vinden weet ik niet (lijkt me sterk van niet, maar geen direct bewijs voor), maar de Scorpio is inderdaad echt bedoelt voor een 4K TV. Heb je geen 4K TV, koop dan geen Scorpio.

    Je hebt overigens wel gelijk, Microsoft maakt het de consument erg moeilijk met een Xbox One, Xbox One S en Xbox One Scorpio.
     

Deel Deze Pagina