Nog voor de officiële lancering van PlayStation(r)2 Network Gaming in Europa heeft Sony Computer Entertainment in Amerika een exclusieve overeenkomst afgesloten met publisher Electronic Arts (EA) om network games uitsluitend te ontwikkelen voor PlayStation(r)2 . EA heeft hiertoe besloten, omdat Sony's business model het bedrijf meer vrijheid biedt ten opzichte van de concurrentie. Wereldwijd zijn er van de PlayStation ondertussen meer dan 50 miljoen exemplaren verkocht. De console- en gamesmarkt vertegenwoordigt een waarde van 27 miljard euro. Electronic Arts is vooral bekend van hun bekende sport franchises, als FIFA, Tiger Woods Golf en Madden NFL, maar ook van bekende merken als James Bond en Harry Potter. De aankondiging dat Electronic Arts online versies van deze games in Amerika alleen uitbrengt voor PlayStation geeft Sony een ijzersterke troef in handen ten opzichte van de concurrentie. Network gaming wordt door de belangrijkste spelers op de consolemarkt namelijk gezien als dé toekomst van computer entertainment. (wel jammer, want EA is toch niet minste!!!)
ik vind het geen probleem dat we nu niet met zijn alle kunnen zwerkballen op Live...M$ gaat zijn eigen sportspellen uitbrengen, James Bond spellen zijn meestal niet zo goed en Harry potter is niet een echte livegame. Don't see the problem..nieuwer nieuws is dat EA en M$ denken dat ze in de toekomst toch WEL gaan samenwerken....
Ik wist wel dat er geruchten waren en dat EA meer zag in het netwerk van Sony, maar niet dat ze nu officieel afzagen van een overeenkomst met Microsoft. Natuurlijk is EA ook niet alles, maar ze zijn wel kapitaalkrachtig en voor Xbox Live had het een mooie deal geweest. Hierin is de eerste slag voor Sony, mochten ze in de toekomst toch gaan samenwerken met Microsoft dan is het niet te hopen dat hieruit weer beperkingen uitvloeien door de afspraak met Sony.
Ik denk dat het juist wel uit gaat maken, EA heeft veel aanhangers en hun zijn bijna de enige in nederland die reclame voor hun spellen maken, en als ze straks de hele tijd reclame gaan maken voor de online ps2 games kost het de xbox misschien potentiële livers. Maar een echte ramp is het natuurlijk niet.
ea gaat zeker weten geen reclame maken voor de playstation online, Ze maken er alleen spellen voor het reclame maken gaat naar sony zelf, verder vind ik het niet zo heel erg veel uitmaken. De grootste titels van de pc en andere consoles komen meestal van particuliere bedrijven en maar zelden van ea. Dat wil neit zeggen dat ea geen goede games maakt hoor. Het zou pas erg worden als ze blizzard of bungie konde schrapen om alleen online voor hun te maken. En het is ook minder erg omdat de 1e slag al is gestreden van het online gamen en die heeft microsoft al ruimschoots gewonnen. De x-box live heeft zich goed bewezen en heeft een constant network met constante framerates die erg goed zijn. Dat kan ik van het playstation network niet zeggen. Ook moet je voor de playstation online betalen voor elk spel wat neit echt voor de hand licht.
Ik zie wel degelijk een relatie, als je doelt op het feit dat ze PS2 boven Xbox Live kiezen heeft het wel met Xbox Live te maken geloof ik? Maar no prob. Beetje oud nieuws, (1.5 maand)
Ik vind het wel een behoorlijke ramp, aangezien microsoft wel diverse sportspellen ontwikkeld maar voetbal zit er nog steeds niet tussen. Daarnaast is Fifa het enige behoorlijke voetbalspel op de xbox aangezien PES niet op de XBOX uitkomt. Microsoft moet hier volgens mij wel iets aan gaan doen anders verliezen ze in Europa veel terrein op Sony
Hmm tja daar heb je weer gelijk in had hem onder het kopje algemeen moeten plaasten ... idd oud nieuws ... ea heeft wel leuke spellen ... maar jammer genoeg hebben ze voor sony gekozen ... Ik wilde altijd nog HP on-line spelen
The problem is dus online footie games! MS gaat van alle polulaire AMERIKAANSE sporten een game maken, maar dus niet van voetbal, tenminste, iets concreets is nog altijd niet bekend gemaakt. En daar baal ik iig behoorlijk van. Als ik een soort game graag Live zou willen zien, is het wel een voetbalspel...
Voetbal in amerika wint ook steeds meer terein dus wie weet... maar aangezien ik niet z'n voetbal freak ben maakt het me niet zoveel uit maar vind het wel jammer voor de gene die dat wel vinden... En in het oosten wint het ook steeds meer terein dus misschien maakt Sega wel een FIFA 2K4 (bijvoorbeeld), BTW de Sega sport games zijn veeeeele malen beter dan die van EA!
Klopt, de Sega games zijn idd beter, maar ja, ik zie Sega eigenlijk nie 123 een voetbalgame maken... en ik denk ook nie dat Bill Konami of een andere uitgever naar live zal trekken... mijn hoop was gevestigd op EA...
Dat XBox Live een goed produkt is klopt, maar er van uitgaan dat het allemaal maar rozegeur en maneschijn is is klopt toch niet. De totale verkopen in Europa vallen namelijk best tegen. Natuurlijk doen nog niet alle landen mee, maar het blijven teleurstellende cijfers. Zie link. www.dgs-online.nl/nieuws/?id=10891
Boeiend er veranderd dus niks.. we hebben nu al geen fifa etc live dus straks ook niet, boeiend. EA heeft toch geen sterke online games en er zijn genoeg uitgevers die dat wel hebben. En teleurstellende resultaten voor live vallen wel mee, Live doet het nog steeds boven verwachting. EA wil gewoon een Xbox Live netwerk maken voor de PS2. Maarja dit netwerk werkt dus alleen voor de ea games. Je kunt uitnodigingen sturen en chatten enzo.
mensen waarom is iedereen zo verdrietig dat er geen voetbal games komen voor de x-box. Microsoft heeft heus niet voor niets zoveel software producers aan zich weten te binden enkele zullen heus wel bezig zijn aan een voetbal game. Maar voetbal games worden nu toch niet echt vaak online gespeeld. En Sony moest ook wel EA aan zich binden want microsoft heeft de grotere toppers als Half-life 2, counterstrike, doom III aan zich weten te binden. Er is heus niets aan de hand en vergeet niet dat er nu al heel veel sportgames zijn zoals de microsoft americas football games die in amerika heel erg populair zijn, ze vergeten de europeanen heus niet om ook voetbal games te lanceren hoor.
Hoeveel Livers zijn er nu eigenlijk in Europa?? Laatste cijfers die ik weet is 50.000... Hoeveel mensen gaan daar een voetbal game van spelen...
EA-Sports is een onderdeel van EA, ook Battlefield 1942 valt onder de vleugels van EA. Dit is toch een van de betere online-games die op het moment voorhanden is. Digital Illusions werkt momenteel aan een opvolger, welke zich afspeelt in Vietnam, helaas zal ook deze game eveneens niet op Live vertegenwoordigd zijn.
ik denk niet dat BF op de ps2 komt hr.. beetje hoge systeem eisen.. maar anyway, BF is mayb wel een goede online game, maar de xbox live krijgt veel betere games dan BF.. die tog dezelfde gameplay evenaren.. mayb niet in dezelfde setting maar boeie, je speelt een spel om de gameplay.. het is egt geen ramp dat EA niet op xbox live te vinden is.. EA is standaard, PS2 is standaard .. Xbox is vernieuwend, dus ik heb mijn xbox daar ook voor gekocht, vernieuwende games, rot op met fifa en met BF, die speel ik (als ik ze wil spelen) wel op me comp...