EA & Live

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door coolnhl, 14 jul 2003.

1. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je waar ik nou zo moe van wordt??? Al die mensen die bij die news items reply'en dat EA zuigt omdat ze geen live onderstuenen... :mad:

DAT WEET IEDEREEN AL!!! Dus hou er nou mee op omdat telkens bij die reacties neer te pleuren en zet er iets leuk bij... en niet van "oh, tis maar EA oh, die heeft geen live dus de game is niet leuk" Maar zelf kopen ze het stiekem toch!!!

Zo dat moest er ff uit! ;)

2. mischa

mischa Guest

dan kan je dat toch in de help en problemen forum doen.:{
    want hier word ik bv weer strontziek van, dan ga ik toch ook geen thread aan lopen maken?

3. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft toch met live te maken oa.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Of je even op wilt houden met zeiken over topic placement :{

5. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1

Je hebt gelijk ..ik vind het zelf wel jammer dat ea geen live wilt maar ik ga toch ook niet alles afzeiken van ea..ik vind fifa 2003 wel een leuk spel ondanks de bugs. en je weet maar nooit misschien in de toekomst komt er ea live:)

er is nog iets wat me irriteerd ..mensen die doen alsof ze mods zijn lopen ze te zeiken dat het in een verkeerd forum staat...en 9 van de 10 keer staat t wel in het goede forum :mad: :mad: ...zo dat lucht op :p

6. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, EA maakt helemaal nog niet zulke slechten games!

Denk wel dat EA binnenkort live gaat, want de meeste xbox gamers kiezen nu de games die wel live kunnen, en EA wilt centjes zien dus zullen ze geen keus hebben om toch de een of andere keer over te stappen naar live.

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ik ben het niet helemaal met je eens..
    EA maakt idd best leuke games.. Maar als je dan ziet dat er nauwelijks tot geen verbeteringen zijn ten opzichte van de PS2 versie en ze supporten ook niet eens live kan ik me de frustratie van mensen betreft EA wel begrijpen. Het enige wat EA veelal doet is cheap porten.
    Ze ontwikkelen een spel voor de PS2, gooien die vervolgens zonder verbeteringen what so ever op de andere consoles (in het geval van de xbox zelfs zonder live) maar vragen er wel weer vet geld voor.
    Dat wil verder niet zeggen dat het slechte spellen zijn ofzo maar het doet allemaal wel een beetje goedkoop aan.
    Dat ze live niet supporten ok, hun keuze. Persoonlijk denk ik dat ze er nog wel van terug komen maar doe dan tenminste nog iets extras voor de xbox (en ook cube) eigenaren.
    (dit verhaal gaat natuurlijk minder op voor cube en xbox only spellen)

8. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik bedoelde met deze topic is dat het algemeen bekend is dat EA een deal heeft met Sony dat ze alleen daar online game voor op uitbrengen (voorlopig, tot 2004 dacht ik???), en dan gaat men in z'n news item zitten zeiken dat de game niet live gaat... en dat ie daarom kut is. Dat slaat natuurlijk nergens op. Het gaat in deze topic niet echt om de gameplay of ports maar over de members hier die van sommige dingen maar weinig tot geen kaas hebben gegeten en daarom de dingen maar gaan zitten afzeiken... de vooroordelen van o het is EA maar, geen live dus kut... hoe kun jij nou weten dat het kut is als je de game helemaal nog nooit gespeeld hebt???

9. mischa

mischa Guest

sorry voor daarnet, ik las het weer eens verkeerd :cool:

EA heeft toch volgens mij ook een heleboel verschillende kleine developers opgekocht...
    het ligt er ook maar net aan wat voor mensen er aan zo een project werken.
    Mohaa en Battlefield1942 zijn geweldige games maar bv. James Bond: Agent Under Fire is naar mijn mening een snel afgeragde rotgame.

EDIT/ ze zullen wel bedoelen, Geen Live!, niet kopen, mindere houdbaarheid, Het is EA...

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2003
  10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja het niet live kunnen van een game maakt niet perse een game meteen kut natuurlijk. Live is een leuke feature vind ik, maar het moet niet een game slecht of goed maken.. Hooguit goed en erg goed ;) .. Helaas gaat het zelfs de andere kant nu een beetje op.. Dat een spel alleen maar een goede live functie heeft en nauwelijks een goede single player.
    Maar ik denk dus wel dat veel mensen zo reageren juist door de punten die ik in mijn vorige post al aangaf.

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    EA 'koopt niet op' maar besteed projecten uit. Eurocom heeft bijvoorbeeld aan Buffy gewerkt voor EA, maar nu Vivendi die licentie heeft werkt men voor Vivendi. Eurocom zat volgens mij ook achter een aantal Bond games van EA - Net als dat DICE werk heeft gedaan voor Microsoft (Midtown Madness en Rallisport) en EA (Battlefield)

12. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens (en dame), ik heb er de volste vertrouwen in: dit gaat nog helemaal goedkomen, ik geloof dat de deal tot (eind?) 2004 loopt met Sony en EA en dan ben ik er zeker van dat MS zijn slag slaat. het is nu nog klote, maar er valt weinig aan te doen. (behalve emailbommen sturen8) )

13. reinaldo

reinaldo XBXL Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm ik heb gewoon heel erg het gevoel dat we zitten te zeiken om mensen die zeiken :D lol neej je heb wel gelijk hoor. Het gemek moet ophouden fifa 2005 gaat gewoon online :confused:!

14. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dat wou ik horen!

15. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Tis niet alleen EA e zich hieraan schuldig maakt. Kijk bv naar de Sonic games die voor de Cube uitkomen, gewoon ports die ook nog niet eens gebruik maken van betere hardware, sterker nog er zijn framerate drops en dat in en supersnelle game als Sonic. Verder heb je nog een aantal Dreamcast ports voor de cube waarvoor de volle pond gevraagd wordt (Ikaruga, Skies of Arcadia, Evolution)

Baldurs Gate Dark Alliance van Bioware, een in mijn ogen welgerepsecteerde games-compay, brengt BG: DA als straight port uit op de Cube en Box, maar niemand klaagt erover? Wees objectief (die cube port zuigt volgens de reviews ook nog, trage framerate)

En kijk eens naar de xbox lineup in zijn geheel. Best wel veel pc-ports en niet allemaal goed als ik de reviews mag geloven. Dus conclusie: Het is abosluut niet EA alleen die zich hieraan sculdig maakt. Ga geen reden zoeken om EA af te zeiken. En multiplayer is leuk en goed en zorgt voor houdbaarheid, maar vaak wil ik ook en lekker meeslepend singleplayer verhaal. (enter Fable + Halo 2 :p ) Ik vndt dat er neit teveel nadruk gelegd moet worden op live. Tis leuk en handig, maar om nou alle games daaromheen te gaan bouwen?

Deel Deze Pagina