EA ramp

Discussie in 'Algemeen' gestart door Suclmerot, 4 jun 2003.

1. Suclmerot

Suclmerot Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag stond in de krant te lezen dat EA een deal heeft gesloten met Sony dat ze exclusief online games gaan maken voor de PS2. Dit is geen ramp voor de mensen die al reeds worden voorzien van online sports door Microsoft, maar wanneer worden de voetbalverslaafden eens voorzien van een live game ????

Wanneer dit waar blijk is dit een zware slag voor live en xbox in het algemeen. Denk ook aan de andere games van EA die je graag live zou willen zien.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja.. EA wil graag nog meer geld verdienen aan het online gamen.. En dat is nou net iets wat bij microsoft niet kan dus gaan ze maar naar sony.. Typisch EA.
    Ik denk overigens niet dat dit een echte zware slag is hoor, zo goed is de reputatie van EA nou ook weer niet.. Tuurlijk het is wel jammer maar er komen nog genoeg (niet buggie en rushed) games uit van andere developers die wel live kunnen

Overigens gaat geldt dit alleen voor het online gedeelte van games had ik begrepen..? Dus er komen nog steeds EA games

Laatst bewerkt: 4 jun 2003
  3. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hopen dat ze allemaal doodvallen bij EA, laat msgamestudios maar wat voetbal spellen ontwikkelen. aan EA had de xbox toch niks behalve NBAstreet2 maar die is ook niet echt op de xbox afgestemd

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is al bekend van voor E3 14 mei. Is geen gerucht is feit. Maar betekend niet dat er nooit EA games op Xbox Live komen.

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Als EA merkt dat ze door het ontbreken van een live functie minder spellen verkopen op de xbox zullen ze idd weer snel live supporten :)

6. Suclmerot

Suclmerot Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar niemand weet al iets over live voetbal?

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Fifa 2004 zal zeker niet on-line gaan op de Xbox. Misschien dat er een moment komt waarop EA niet meer om Microsoft heen kan wat betreft on-line gamen, maar dat zal de toekomst ons leren.

Laatst bewerkt: 4 jun 2003
  8. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Zijn er nu al games die minder verkopen vanwege het ontbreken van een Live functie? Of ben je de verhouding wel-Live en niet-Live Xbox eigenaren uit het oog verloren?

Live is fantastisch maar het is zeker geen massa-produkt (iets wat de Xbox zelf nog steeds constant moet bewijzen).

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Het is nog geen grote doorslaggevende factor.. maar kijk naar de gemiddelde reacties in de nieuwsposts als in een spel geen live optie zit.. En stel je heb de keuze tussen 2 vrijwel identieke spellen.. de 1 van EA zonder live de ander van zeg Sega met live.. Welke zou uiteindelijk dan meer verkopen? Ik denk dat met mate live populairder gaat worden het zeker een factor gaat worden

10. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    microsoft en ea sports moeten is even babbelen geloof ik.
    even rond de tafel,en dan op de hoop
    dat ze online spellen maken voor me zwarte doosje

11. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Boycotten dat EA! }:]

12. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Via de ps2 online gaat wordt gratis :{
    En ik zit eigenlijk ook te wachten op een voetbalspel via live :+

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    egh.. ja.. Sony gaat geen geld zoals Microsoft rekenen.. Maar sony laat developers vrij om dat wel te doen.. Hoe groot schat je de kans in dat EA b.v. gratis een online service gaat opzetten?

14. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Vergeet niet dat de mensen die op deze site komen een bovengemiddelde aandacht hebben voor hun Xbox en eerder geneigd zullen zijn XBL te hebben.
    En volgens mij had Sega juist al verkoop problemen gehad met hun eigen sport games terwijl die al Live voorzien waren en die van EA zelfs op geen enkel platform.

En tuurlijk als Live groter gaat worden wordt het een factor, het gevaar is er nu echter dat EA met hun PS2-online exclusivieit de aandacht van Live wegtrekt. Bedenk ook nog eens dat een aantal mensen met een Xbox toegang hebben tot een PS2 (hoorde ergens een aantal van 70% maar dat lijkt me iets overdreven) en er is de mogelijkheid tot het ontstaat van een doemscenario.

Wat MS moet doen is niet met EA gaan babbelen, maar bij Konami aankloppen om te kijken of PES online niet toevallig goed bij de Xbox zou passen. Al ben ik bang dat gezien de grote populariteit van die serie op de PS2 (in Japan en Europa) dat ook een grote kluif kan worden.

Hoe dan ook, EA niet op Live zal eerder een probleem zijn voor MS dan voor EA ben ik bang.

15. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: De aankomende sportgames zijn gratis. Alleen games met server onderhoud (lees MMORPGs) zullen kosten vereisen (net zoals op de Xbox overigens).

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Egh gratis? volgens mij moeten daar nog steeds servers voor werken etc. Laat ik het zo zeggen als EA geen geld wil vragen voor hun online games waarom gaan ze dan naar Sony terwijl Microsoft een nu al betere live service heeft? Ik denk dat dat "gratis" dus niet van lange duur is..

Tuurlijk is het geen goede reclame voor MS dat EA niet het live gaat ondersteunen.. Alleen zelf denk ik niet dat het de invloed gaat hebben die jij denkt dat het gaat hebben. Zeker niet als je straks wel dik voor een EA spel moet gaan betalen om online te kunnen spelen.. Maar momenteel is het natuurlijk koffiedik kijken.

17. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=3263m die bedoel je :)

hm.. om hun games online te spelen had ik geen behoefte(hoogstens fifa)maar is natuurlijk een opdonder van Sony tegen MS.Ach de games komen maar wel zonder xbox live functie(tot 2004 uiteraad wat daarna gebeurt =...? ;) )
    Als MS met geld zwaait( wat vaak gebeurt IMO) dan zal EA toch om en duur wel komen,maar dacht dat de belangrijkste reden was dat ze de servers niet in eigen handen kregen,ik denk niet dat MS dat gaat toelaten.....

18. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Het contract is ook maar voor een jaar.
    Maar wat vergeten word is dat dit nog meer PS2 kopers aantrekt.
    Bijvoorbeeld mensen die fifa of een andere EA sportgame online speelde op de PC en die eraan dachten een console te kopen die kunnen hierdoor overgehaald worden.

19. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    mwoah, als je 1 voetbalspel kent, ken je ze allemaal, laat maar gaan! (nightfire was wel leuk)

20. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Screw hem wij hebben nog altijd sega sports de 2k series, en natuurlijk XSN, Ea zijn gewoon gierige apen.

Deel Deze Pagina