[XOne] Edimax router en DNS not resolved error

Discussie in 'Games' gestart door leonardo15, 8 mrt 2003.

1. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan dan iemand me helpen?????????

Ik heb een router gekocht voor xbox live en heb hem voro de computer al aan de praat gekregen dankzij dit forum(NOG BEDANKT) maar nu wil ik ook nog dat het voor m'n xbox gaat werken. Als ik ga inbellen dan gaat hij tot het derde balletje en dan zegt hij na iets van 10 sec "DNS not resolved"
    Ik heb die router op DHCP ofzo dat hij zelf ip aanwijst enzo maar opeen of andere manier gaat hij niet verder dan die dns.
    Ik had al in een andere thread m'n dns nummer gekregen dus toen d8 ik dat hij dan wel zou connecten. Maar dat deed ie dus niet en hij zegt ngosteeds dns not resolved. Kan iemand die ook een edimax router samen met adsl en die kan verbinden met xbox LIVE! z'n instelling geven of me helpen. Ik heb namelijk echt geen verstand ervan. Ik heb nu als verbidnign soort bij m'n router opgegeven fixed ip maar je kon ook kiezen uit ppoe ofzo en nog 2. Ik weet niet of ik wel de goede heb gekozen. Iemand een idee hieronder staan m'n uhm specs ofzo:

b]A: Abonnement[/b]
    1: Naam provider XS4ALL
    2: Soort abonnement (naam, type) BASIC
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 128UP/768 DOWN

B: Hardware
    1: Modem merk en type ALCATEL SPEED TOUCH HOME ETHERNET MODEM
    2: USB modem? (Ja/Nee)NEE
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) JA EDIMAX BROADBAND ROUTER
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) NEE
    5: Direct Connection Ja/Nee NEE
    6: Crossover kabels in gebruik?NEE
    7: Hub in gebruik?NEE

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway VOLGES MIJ DIT 10.0.0.150, 255.255.255.O, 10.0.0.138
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? GEEN IDEE

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? JA
    2: Dashboard versie? HOE KAN JE DAT ZIEN
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? TOT DNS DUS 3DE BALLETJE
    4: Wat is de exacte foutmelding? DNS NOT RESOLVED
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? HEB IK NIE

Ik heb alles op autostaan en geen hostnaam of mac adres ingevuld is dit fout? PLZ HELP ME ik wil zo graag op live spelen

Laatst bewerkt: 9 mrt 2003
  2. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan niemand me helpen????????/

3. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm... ik heb dus ook een edimax router...en alles werkt daar naar behoren...

wel heb ik mijn router met fixed ip adressen ingesteld...
    maw: Cistron garandeerd 99,9 procent een fixed ip adres (maw: ze veranderen het alleen als het echt niet anders kan)...

ik heb dus een statisch ip adres ingesteld...router heeft zelf de dns waardes van cistron gehaald... en gaan met die banaan...

mijn pc's hebben ook allemaal een vast ip adres...

het enige dat ik gedaan heb, is de router wel ingesteld, zodat ie ook als dhcp server kan dienen...dit voor de Xbox.....alhoewel ik die ook een fixed ip wil gaan geven.... ik zal vanavond eens kijken.......

en het werkte dus in 1 keer..... heb voor de rest niet echt gekeken, of ik iets bijzonders heb ingesteld een hele tijd geleden, toen ik mijn edimax router kocht....

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: kan dan iemand me helpen?????????

OK, je bent dus op zoek naar de settings voor KPN ADSL klanten.

het enig juiste antwoord: "GEEN IDEE". Waarom zoek je het niet even op? Is dit een kwis voor forumgebruikers of ben je er gewoon te lui voor?

Anyway, als jouw internetverbinding vanaf je PC werkt dan vermoed ik dat je PC helemaal op automatic staat. Controleer je dat ook even? Volgesn mij staat jouw PC helemaal niet op 10.0.0.150 enz enz... Met foute gegevens krijg je alleen foute antworden en "geen idee".

OK. Laat ik je even helpen, want ik kom wellicht een heel eind. Als je 1e en 2e rondje groen wordt en alleen DNS niet werkt moet je de IP nummers van de DNS servers van XS4ALL in je config zetten. Beter is het als je dat in je router doet, nog beter zelfs als je ALLES automatisch laat gaan, maar aangezien jij te lui was om wat informatie te verschaffen krigj je nu dus ook een HALVE oplossing...

Uit mijn hoofd is de DNS server van XS4ALL 194.109.6.66. Vul dat IP nummer in in de instellingen van je Xbox.

Suc6.

Meld even terug hoe ver je komt en geef ook even de complete informatie ipv de halve informatie. We willen je graag helpen, maar dan moet je wel met complete informatie komen en niet met "Euh.... Ik weet ut niet".

6. Chevalric

Chevalric Guest

Klopt. Ik heb zelf ook een Edimax router en heb ook de DNS ip-adressen op de XBOX moeten invullen.

De DNS ip-adressen voor XS4ALL zijn:
    Primary: 194.109.6.66
    Secondary: 194.109.9.99

Invullen gaat als volgt:
    - Start XBL vanuit je XBOX dashboard.
    - Ga naar Connect, de XBOX gaat nu verbinding proberen te maken.
    - Selecteer Settings en ga dan naar DNS Servers.
    - Zet de instelling op manual.
    - Vul hier de twee bovenstaande ip-nummers in.

7. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat heb ik al gedaan maar dat werkt niet hij zegt dan nog steeds dns not resolved en sorry van dat geen idee maaar ik weet niet hoe het moet

Laatst bewerkt: 10 mrt 2003

Deel Deze Pagina