1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Educatie] Het Coursera/EDX topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jordo, 7 jan 2013.

  1. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb op Coursera gevold/ben aan het volgen:
    - Machine Learning
    - Web Intelligence and Big Data
    - Gamification (was allemaal vrij voordehand liggend, maar lessen waren wel leuk)
    Loop alleen wel enorm achter ivm E3 en school :p Maar het gaat me niet om het certificaat, puur om er zelf iets van op te steken. De video's kan ik blijven bekijken, dus dat doe ik wss in de vakantie nog eens
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik zag dat edX nu trouwens ook twee Delft courses heeft voor in september. :)

    Daarnaast is Classical Mechanics interessant, vooral omdat het gegeven wordt door uberbaas Walter Lewin.
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben net begonnen met Startup Engineering. Inhoud lijkt veelbelovend, ben erg benieuwd.

    Oh en mochten mensen nog signature track overwegen, zou ik toch afraden. Uiteindelijk is het enige verschil dat iemand kan checken of je certificaat legit is, maar om daar nou $60 voor neer te leggen (ik had een introductieprijs van 40).
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Jij ook? Welcome to the club. :)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat ligt, lijk mij, aan je eigen doel waarvoor je een cursus volgt. Bij een sollicitatie moet je tegenwoordig vaak al je diploma's en certificaten fysiek dan wel digitaal overhandigen. 60 euro is dan wel echt een koopje.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Even een update: Startup Engineering is erg tof. Het filosofische/strategische gedeelte loopt wat achter op het technische aspect, maar heb al aardig wat dingen geleerd. :)
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik kon het helaas niet bij benen 8). Ga het nog wel afmaken, maar wel op m'n eigen tempo. Mis helaas de programmeer ervaring die nodig is.
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Net 'A New History for a New China, 1700-2000: New Data and New Methods, Part 1' afgemaakt. Leuke cursus, jammer dat ze op het laatst iedereen een beter cijfer hebben gegeven omdat het slagingspercentage te laag was, had daardoor ipv 8.8 een 9.7 8)

    IVM de calculus cursus, was de cursus wel een stuk gemakkelijker, dit jaar weer begonnen met calculus aangezien ik bijna bij het eind moest stoppen, deze keer wil ik wel de cursus halen :)
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  10. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zojuist Principles of Microeconomics van Illinois Urbana-Champaign afgerond.
    Binnenkort begin ik aan Financial Engineering & Risk Management 1: https://www.coursera.org/course/fe1


    Het credo is om te allen tijde ten minste één MOOC te doen. :) Zo leer je in een jaar toch aardig wat.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nice!

    Ik volg momenteel een MOOC van jouw universiteit. :)
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2013
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, EPFL is hard bezig met MOOCS. De president is eventjes 6 maanden op sabbatical in Afrika om daar de kansen te onderzoeken om m.b.v. MOOCS de 3e wereld te onderwijzen. Althans, dat is de officiële lezing. Onofficieel probeert men door vroeg in te springen marktleider te worden voor het Franstalige deel van de wereld. Een groot deel daarvan zit in Afrika.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nieuwe course is voor Modder begonnen. Deze keer wel eens iets heel anders, namelijk Nanotechnology: The Basics. Leuke kleine course van 4 weken over een interessant onderwerp.

    Als die is afgelopen begin ik waarschijnlijk aan Introduction To Astronomy. Blijft voor mij iets waar ik een enorme interesse in heb.
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar ik red het echt niet qua tijd :'-(
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die van Jazz ga ik misschien wel doen :)
     
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Zo, even een kick. Zie het topic nu pas door een vraag van een ander in een ander topic.

    Kende dit hele principe ook niet! Erg tof. Ik zit heel erg te twijfelen om Marine Biology te volgen op Coursera. Altijd al willen doen... alleen de tijd he... naast mijn fulltime job ben ik ook ondernemer en om daarnaast nog dit te doen....

    Wel erg krap. Wat zijn jullie ervaringen qua tijdsbesteding? Kan ik gewoon inschrijven en haal ik het niet, eventueel afhaken zonder problemen?

    Edit: https://www.coursera.org/course/megafauna Hoe tof is dit!
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2014
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Yep, je kan gewoon afhaken en het daarna op je eigen tempo doen. Je krijgt dan alleen het certificaat niet. :)
     
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Thanks. Opgegeven! Ben heel benieuwd of ik het vol ga houden! Maar wat een onwijs tof idee dit zeg. :thumbs:
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik bekijk iedere dag 1-2 video lectures en doe de test in het weekend. Door een ritme aan te houden ervaar ik het niet als tijdsintensief.


    Behalve Financial Engineering & Risk Management dan, want daar begreep ik gewoon niets van. 8) Dat was bijzonder frustrerend gedoceerd.
     

Deel Deze Pagina