1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Educatieve spellen op console

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Beowulf, 16 jun 2004.

  1. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil graag jullie mening of jullie toekomst zien in educatieve software op de spelcomputer ipv alleen op de pc.

    Mijn mening is dat het vooral voor bedrijven als Sony, Microsoft en Nintendo een big business kan worden. Je moet het zo zien dat ouders vaak de spelcomputer en meeste software en accesoires kopen voor hun kinderen omdat ze dat zelf nog niet kunnen betalen. Veel ouders vinden het maar onzin, dat gecomputer. Als je die nou kan overtuigen dat je er ook wat van kan leren, dat wil zeggen niet alleen doordat je engels moet lezen maar dat het ook echt speciaal gemaakt is om van te leren, dan kopen die ouders die het anders nooit voor ze zouden kopen een spelcomputer. Het kind gaat een (semi-)educatief spel spelen, maar wil voor zijn verjaardag een spel wat ie bij zijn vriendjes zo graag speelt. Dat is dan bijvoorbeeld Mario ofzo (ik noem maar wat). De stap om nu een non-educatief spel te kopen is voor die ouders kleiner en geven toe aan de wensen van het kind. Later komen er meer spellen en eventueel controllers voor vriendjes/broertjes/zusjes. Als het kind zelf genoeg verdient door meer zakgeld of een (bij)baantje kan hij/zij zelf een spel of console kopen die hij/zij graag wil.

    Denken jullie dat er (dus niet per se voor jezelf) ook educatieve software moet komen voor consoles of moet dat bij de pc blijven ? Wil je een grotere doelgroep en dus meer aandacht voor games en meer spellen of wil je de business meer "hardcore" houden ?
     
  2. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    lijkt me wel een goed plan voor opgroeiende kinderen maar dan moeten ze die games niet 60 a 70 euro doen :+
    Maar bij 5 euro zo ik het wel kopen voor me kinderen *)
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Hoezo? Zijn spellen dan niet educatief genoeg?
    Ik heb van GTA echt een hoop geleerd hoor :cool:

    Echte educatieve spellen zijn denk ik niks voor de markt voor consoles. Consoles zijn puur gericht op entertainement, kinderen duwen echt wel eerder Mario in hun Gamecube als Red Cat "Jaagt op rekensommetjes". Ik vraag me sowieso af of die leerzame spelletjes zoveel gespeeld worden :confused: Misschien als mamma meekijkt, maar als de kat van huis is....

    Tevens vind ik educatieve spellen totaal overbodig. Rekenen en taal leren kinderen op school, daar worden bij sommige hun hersenen op volle toeren vol gestampt met informatie. Zo'n kind is kapot als ie thuis komt en moet kunnen ontspannen, dit door buiten te spelen of ff een niet-educatief spelletje spelen, iig even de aandacht weg van school.
    En spelletjes zijn opzich al leerzaam, je krijgt er doorzettingsvermogen door, sneller reactie vermogen en je kan wat opsteken van de Engelse taal. Ook allemaal belangrijk voor de algemene ontwikkeling :D Niet dat je van school af kan en alleen maar hoeft te spelen, maar heel de dag leren is ook niks :cool:
     
  4. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals Dioga al zegt; de spellen die er nu zijn erg leerzaam. aantal voorbeelden: in fifa leer je wat buitenspel is, Flight Simulater leer je een vliegtuig besturen. Need for speed bouw je reactie vermogen op. GTA leert je hoe je een hooker ophaald etc etc

    wie zegt dat games nog niet educatief ( genoeg ) zijn :+
     
  5. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Vroeger was er op de SNES Mario Is Missing... Wat een kut spel, ik dacht: yeah een nieuwe mario titel die ik ga halen, blijkt het alleen educatief te zijn... Dat hadden die sletten wel beter mogen vermelden, ik was toen nog kei-jong, las geen reviews enzo, ik was echt pissed! :p Rot maar op met die educatie op mn console!
     
  6. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat niet alleen, je leert vaak ook super veel Engels.
     
  7. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is mischien nog wel het beste.( gelukkig worden onze spellen niet vertaal )
     
  8. joche

    joche XBW diehard

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Engels klinkt ook veel vetter dan Nederlands. En wat dacht je van xbox live, je engels wordt daar echt stukke beter van, als je tenminste met engelse praat!
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Redcat Op De Console? No F#$%ing Way!
     
  10. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    nah je hebt eye toy.. dat kan voor hand en beeldcoordinatie van pas komen :cool:
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Full Spectrum Warrior leert je strategisch nadenken! :cool:

    :+
     
  12. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    even een artikel gevonden over gamen en peuters:

    Vooral de laatste zinnen....toch maar een spelletje als: masterchief leert tellen (1 frag, 2 frags, 3 frags enz.)
     
  13. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Op het verbeteren van de engelse spreekvaardigheid zijn er inderdaad niet meer zo veel educatieve games. Vroeger vond ik ze vaak educatiever ( Snes zalttp werd je engels beter van). Maar hier is ook niet echt een markt voor bij xbox. Misschien wel een ideetje voor nintendo om de instap nog lager te maken.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ouders zien de Gamecube ook eerder als een spelcomputer voor kleine kinderen. M'n oom en tante wilden eerst ook een Xbox kopen voor m'n neefjes en nichtje, maar die zijn rond de 10 jaar. Dus toen hadden ze toch maar een Gamecube gekocht, omdat daar kindvriendelijkere spellen op uit komen. Dus de GC zou dé ideale console zijn voor educatievespellen...
     
  15. (EXG)LINK

    (EXG)LINK ?

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ze die dingen dan maar op de pc uitbrengen!
    Meer huishoudens hebben een pc dan een console en die software is dan op iedere pc te spelen. Bij een console zouden ze die software dan bijv drie keer moeten uitbrengen in versies voor ngc xbox en ps2.
    doe het maar fijn op de pc.
     
  16. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat hoort op een PC thuis. Een console is gewoonweg ongeschikt voor dit soor spellen.
    Neem bijvoorbeeld een taalprogramma. Je moet een woord intikken wat in een zin moet staan (of zoiets dergelijks). Dan heb je een toetsenbord nodig of een muis om snel en handig met de cursor het goede antwoord aan te geven. Een andere reden is dat kinderen door deze programma's ook om leren gaan met een computer. Iets wat tegenwoordig steeds belangrijker wordt, aangezien er steeds meer met computers wordt gedaan. En voor de ontwikkeling van een kind is het nou niet bepaald verplicht om goed met een console om te kunnen gaan.
     
  17. Epiph

    Epiph Active Member

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dat is geen feit, omdat er nooit zo'n spel is geweest op een console...en trouwens, dat zeiden ze van FPS'en op consoles ook.....

    waarom niet? net zoals iemand al zei, zolang het geen €60 euro is, zullen er best wat klanten komen, niet?
     
  18. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er educatieve spellen op de xbox komen gaat toch niemand die halen, omdat de gemiddelde leeftijd van xbox-gebruikers aan de hoge kant is, da bijv. Gamecube. Het ligt vooral aan de spellen en aan de controllers (xl) dat de instap hoger is. Laat het maar lkkr op de pc komen en laat Rockstar Games en Microsoft nou maar gewoon denken aan mooie games, zodat wij daar weer plezier van hebben:D, maar al met al leer je sowieso al veel met gamen. Je leert richten met een Snyper enz. enz.:D
     
  19. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat als je het praktisch bekijkt het niet handig is op een console.....er zullen maar weinig ouders een console kopen voor educatie.....Met een pc heb je dat gevoel al veel meer. Ook is het vaak zo dat edu. games niet zoveel rekenkracht nodig hebben en dit dus gespeeld kan worden op een oude pc.....
    Voordeel: Edu. op PC: Papa is zijn Tv+console niet kwijt omdat de kleine zo graag wil leren tellen en kan op zijn Xbox spelen :).....
    En ouders die niet games hebben vaak wel een pc en gaan echt niet voor red cat een console van €200 kopen...
     
  20. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    zoiets hoort dus egt op een pc thuis
    je kan dan dingen intypen etc en dat zal een beetje lastig gaan met een controller
     

Deel Deze Pagina