http://games.telenet.be/specials.php?act=one&rid=258 een zeer interessant artikel over de cell processor. Maar ik stel mij hierbij de volgende bedenkingen: Heeft sony de kunde als hardware fabricant om software te schrijven die conventionele niet gevectoriseerde software kan omzetten naar gevectoriseerde software want dit is dan ook meteen het zwakke punt van de hardware. Als ze dat niet kunnen zal de cell niet veel sneller zijn dan een conventionele cpu. (software schrijven lijkt mij iets voor microsoft) De cell staat niet in voor de grafische berekeningen ( wel voor de fysics, AI,...)daarvoor heeft sony nvidea aangesproken om de gpu te leveren. Maar door de hoge kosten van de nieuwe technologie van de cell (+-80 euro productiekost*4) is er niet veel meer over om van het buget (+- 500 a 600 euro) om nog een state of the art grafische kaart in te bouwen. En het is nu juist deze die voor de grafische pracht zorgt. Dan zouden we wel eens opnieuw een oud zeer krijgen, zoals bij de ps1 en 2. Nl moeilijk programmeerbare hardware die niet veel verschil zal maken in wat er uiteindelijk op het scherm te zien zal zijn van grafische hoogstandjes. Zoals bekend bij sony een heel mooi PR praatje over hoe krachtig de hardware wel is. Maar met dat allen kom je er niet. De software is daar veel belangrijker. (zoals microsoft met hun XNA platform) Microsoft houd het waarschijnlijk bij meer traditionelere hardware die gemakkelijker te programeren en goedkoper is waardoor er meer geld is voor een kickass grafische kaart van ati!! Kortom het beloven spannende tijden te worden!! Wat is jullie mening hierover