een game moet niet TE realistisch zijn

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door jponline, 17 feb 2005.

1. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    er word bij een game altijd geroepen dat het zo realistisch mogelijk moet zijn, maar wat als elk spel nou precies als in de ''echte'' wererld zou zijn. zou dit goed zijn??zou het het plezier vergroten doordat je het gevoel hebt dat alles echt is, of zou het het juist bederven doordat het gewoon te moeilijk en/of saai is??wat vinden jullie???

ik vind dat een spel niet TE realistich moet zijn. want ik denk dat dat de de lol weghaald. wat als PES helemaal realistisch zou zijn. Dan zou ten eerste het baltempo ongelovelijk laag liggen en zouden ze veeeel meer fouten maken. komt dit ten goede aan de gameplay??nee dus.
    als vechtspellen ook te realistich worden, is het ook niet leuk meer, want als je bijvoorbeeld iemand zijn been breekt, zou hij het gevecht niet meer voort kunnen zetten.en na 1 klap de wedstrijd over kunnen zijn.

maar qua graphics vind ik dat het niet echt genoeg kan. :9

2. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Bij sport games hoeft t niet te realistisch maar wel behoorlijl. Bij shooters vin ik realisme een pre. maar bij rpgs weer niet enz enz. sommige shooters btw ook niet.

3. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Shooters mogen iig niet al te realistisch zijn, dus als je geraakt wordt dat je dan bijna niet meer verder kan. Het ligt meer aan de kleinere dingen, als je loopt dat dan het beeld dan heen een weer gaat. En als je naar beneden kijkt dat je dan je benen ziet. Dat lijkt mij nou wel leuk. Riddick heeft een paar van deze subtiele dingetjes die de game toch leuker maken en realistischer.

4. Xlord

Xlord Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd.
    het moet op sommige punten wel realistisch zijn maar op andere punten weer niet.

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben het niet volledig met je eens, ik vind niet, dat spellen niet te realistisch moeten zijn.

Wat ik wel vind is dat er een keuze moet zijn, zei het kwa keuze tussen verschillende spellen of keuze in moeilijkheidsgraad/setting.

b.v. met jouw voorbeeld met vechtspellen. Alle vechtspellen momenteel zijn niet realistisch, meerdere slagen zijn te incasseren zonder problemen.
    Op de ps1 was een vechtspel met samurai's e.d. (ben even de naam van het spel kwijt) wat wel redelijk realistisch was, je kon namelijk door 1 klap al gedood worden.
    Toch vond ik dat een enorm tof spel omdat het hele vechtspel idee totaal op de schop ging daardoor, je moest redelijk tactisch een aanval voorbereiden en buttonbashen werkte al helemaal niet.

Ook een fps of een race spel met een redelijk hoog realistisch gehalte vind ik een aangename afwisseling op al de meer "arcade" gerichte spellen.
    Helaas zijn in die beide genre's nog geen echte realistische spellen op de xbox, kwa fps komt b.v. ghost recon 1 (en island thunder) redelijk in de buurt (ghost recon 2 vind ik bv. veels te arcade aandoen) daar je in dat spel na 1 kogel al aan je einde kan komen.
    Kwa race is het wachten op Forza.

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat ik niet dat een spel te realistisch kan zijn, alleen wel dat er genoeg keuze/settings mogelijkheden moet zijn zodat er voor elk wat wils is.

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Topic verplaatst.

7. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het per genre en misschien wel per game verschillend is, dus kan ik nu wel reageren maar dan ben ik lang bezig.

Greetz wooly _0/

8. stumpertje_xbox

stumpertje_xbox XBOX Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan mij niet realistisch genoeg met bepaalde games.

Een game als Ghost recon vind ik ook een goed voorbeeld van een realistisch game die ook og eens heel goed te spelen is. Rainbow Six viel mij echter een beetje tegen kwa realisme; hier was je nl. niet na een kogel al dood maar kan je de meeste tijd een kogel of 4 verdragen voordat je het loodje legt. Op de PC daaren tegen had je mazzel als je na een kogel te koppen nog door het level kom strompelen.
    Race games mogen van mij ook zo realistisch mogenlijk zijn, de demo van Forza Motorsport is kwa handling wel aardig realistisch als je alle 'hulp' uitzet behalve dan dat je zonder ABS niet normaal (lees: zonder blokkerende wielen) kan remmen.

Uiteraard zijn games in het genre van bv. Fable niet bedoeld om realistisch te zijn maar dat is ook logisch.

9. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat spelle zo realistisch mogelijk moge worde maar ik hoop dat je wel merkt dat je dan niet in de realiteit bezig bent :p

10. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    heet jou xbox owk stumpy?

11. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind dat games juist superrealistisch moeten worden. Dat je bijvoorbeeld bij een shooter door bekende omgevingen loopt en alles zo realistisch mogelijk moet zijn. Ook bij racegames moet dat zo zijn. De Simulatieracers proberen al zoveel mogelijk echt te lijken, maar als er een Arcade-racer door bijvoorbeeld mijn woonplaats zou komen, dan lijkt mij dat ook leuk. Het racen zelf hoeft dan niet realistisch te zijn.

RPG's moeten zich een een fantasie-wereld afspelen om de bepaalde rpg-sfeer te blijven behouden.

Maar wat het probleem is dat een game te realistisch is, is dat er wat sick bastards bijzitten die een game en realiteit niet kunnen onderscheiden. Als de nieuwste Carmageddon zich bijvoorbeeld in Amsterdam zou afspelen, dan zullen er ook wel zieke geesten zijn, die het spel in realiteit wel eens willen uitproberen. Hetzelfde geld voor een shooter.

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Die game van de Playstation 1 die je bedoelt was bushido blade idd een erg coole en realistische game.
    Als je aan elkaar gewaagd was kon een gevecht makkelijk een half uur duren.
    Was er een lange tijd aan verslaafd ging erg diep ook dat wapen kiezen dat had ook echt voordelen en nadelen.
    En de bamboe stage waar je die bamboe zag omvallen als je het raakte tijdens je gevecht. _O_
    Ik heb em volgens mij nog weet het alleen niet zeker maar zulke realistische vechtgames moeten er meer komen.

13. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen sport games zo realitstisch mogelijk zijn. Ik denk dat dit afhangt van het genre. Een shooter hoeft van mij juist niet realistisch te zijn voor mij :)

14. RizlaPlus

RizlaPlus Hometown: Ass-en

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt er echt totaal aan wat voor spel soms is het mooi om een realistische first person shooter te hebben.Soms is het mooi om een arcade shooter te hebben.Tis ook net waar je interesse ligt.Bij rpg's vind ik ook dat fantasy achtige omgevingen hoort , maar dat mag ook wel eens keer in de tijd van nu afspelen met wat meer realisme dat zou mischien wel heel cool kunnen zijn toch ? Maar dat ligt echt aan je smaak en het soort game waar het bij kan passen of niet.

15. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk voor Resident Evil

16. r8ter

r8ter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat alle games reallistisch moeten zijn. Bij een shooter zou dat heel frustrerend zijn denk ik, omdat je in het echt na een shot al dood of gewond kunt zijn. en de vijanden zijn dan ook veeel slimmer. Bij een RPG of avonturenspel, zou het misschien wel leuk kunnen zijn, maar ik hou toch meer van fantasy.

17. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Bij sport spellen zoals pes hoeft de gameplay niet al te realistisch te zijn omdat zoals JPONLINE al zei het dan waarschijnlijk te moeilijk en te saai worden omdat het lang duurt voordat je de bal hebt of vordat je voorbij een tegenspeler bent. Bij shooters vind ik dat het juist WEL realistisch moet zijn omdat het anders saai wordt want dan kan je zo op de vijanden aflopen en ze voor hun neus afknallen voordat jij ook maar gewond bent ofzo.. GOHST RECON is een voorbeeld van een spel dat daar al aan heeft gewerkt. Je gaat eerder dood. De vijanden passen zich ook aan aan de omgeving. Bij racespellen vind ik helemaal dat het zo realistisch mogelijk gemaakt moet worden. BIj PGR2 wist je gewoon HE nou rij ik door het Kremlin. of langs die beroemde brug ins Sydney (ben de naam kwijt) Het wisseld dus per genre hoe realistisch een spel moet zijn.

18. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk logisch dat sommige spellen in bepaalde opzichten niet te realistisch moeten zijn, en dan heb ik het over bijv. het maken van menselijke fouten in spellen.. Als je supergoed bent met een voetbal spel, moet dat ook blijken in superieur spel, ook al is er in het echt geen club die foutloos speelt.

Aan de andere kant kan het me grafisch bijna niet realistisch genoeg zijn. Hoe meer ik het idee heb dat het allemaal 'echt' is, hoe beter ik het spel vind. Mooie graphics hoeven helemaal niet te betekenen dat het ook realistisch speelt.. Je zou best mashed kunnen spelen met prachtige auto's, daar 'hooren' vind ik geen 'arcade-graphics' bij.

Er is nog een behoorlijk grijs deel tussen deze twee, sommige mensen (zoals ik) houden meer van arcade-achtige spellen: Gemakkelijk met hoge snelheid een andere auto rammen en gewoon doorrijden, respawnen bij halo, etc etc. Anderen vinden realisme in bijv schietspellen belangrijk. Het genre kan ook van invloed zijn.

Ik vind dus dat de gameplay moet in ieder geval niet te realistisch worden, het blijft een spel heh

Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  19. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    geen 1 game moet TE realistisch zyn, ik speel games niet om dinge te doen die ik zelf zou kunne meemake (2e ww ff uitzondering) maar neem nu bv de sims, ok nie al te realistisch maar noghet bootst een leve na maar wat is dat un kutgame man da kan ik allemnaal tog ook zlef doen das tog niet interesant??:confused:

stealth spellen moeten ook niet te realistisch zyn want als je een meter agter iemand staat merk je da egt wel (je krygt gwoon zoon gevoel:D)

maar op zich zou ik ut nie heel erg vinde als sommige spellen de realistischere kant op gaan, brothers in arms word volgns my 1 van de eerste:D:D

20. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja ik vind het wel leuk als een Free roaming realistisch is. Maar je kan San Andreas ook eigenlijk niet realistisch noemen. Volgens mij zijn er nog niet eens echt realistische games op een paar racegames na.

Deel Deze Pagina