Ik heb een vraag over de lanmode en de winkel ligt die kabel voor 29 Euro maar ik heb een netwerk kabel voor een computer.Werkt dat ookvoor een xbox?EIGENLIJK WERKT HET WEL HETZELFDE?Toch?
You need Cat5 crossover-cables, standard RJ45 cables wont work. with 2 xboxes, but if you're doing 3 or more with a hub, you just use RJ45 cables, hope I was of help.
Ow ja ook heb ook nog een HUB nodig he?En een netwerk kabel he?Maar is een Computer netwerkkabel een Cat5 crossover-cables, standard RJ45 cables? ??????????????????
mijn kabel heet: Mijn Netwerk kabel heet: UTP Patchcable 100 Mhz ANSI/TIA/EIA 568 Cat.5 2mtr. Grey/White 10.82.1002 IS DIT DE GOEIE KABEL VOOR EEN POTJE LAN NETWERK VOOR DE XBOX
Bij de Xbox werkt het hetzelfde als met PC's. Als je 2 apparaten direct op elkaar wilt aansluiten heb je een crossover kabel nodig. Hierin zitten 2 draden gekruist, vandaar de naam. Wil je meerdere apparaten op elkaar aansluiten dan heb je een hub nodig. Als je iets op die hub aansluit die je dat met een standaard kabel. Cat 5. slaat op de kwaliteit van de kabel, en die is prima. Je hebt ook nog 5E, dat is weer iets beter dan 5 en kan een hogere snelheid aan. Die hogere snelheid haal je natuurlijk alleen als je netwerkkaarten, hubs, en alle andere netwerk hardware dat ook ondersteunt. RJ45 is volgens mij het type van de connector. Ik heb zelf mijn Xbox aan mijn PC netwerk hangen. Daarvoor heb ik een standaard netwerk kabel gekocht van 15 meter. De Xbox staat namelijk in een andere kamer. Alles is aangesloten op een Switch, welke aan mijn ADSL modem hangt. Zo kun je Online Gamen. Maar dat is weer een ander verhaal... Dus als je twee xboxen aan elkaar wilt knopen, koop dan niet de dure link kabel, maar een gewone crosscable, dat werkt net zo goed en kost veel minder. Als er cat. 5 op staat en als het een crosscable is, moet het werken!
Als je een huppie hebt wel ja.. dan moet je gewoon deze kabel in je xdoos stoppen en de andere kant van die kabel in je hub.. je tegenstander doet precies hetzelfde met een soort gelijke kabel en WHAM!.. spelen maar.. Cross-over kabels heb je alleen nodig als je 2 PC/Xboxen aan elkaar knoopt zonder tussenkomst van een hub..
WOUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!OF KOBOLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat zeggen jullie ervan is dit de goeie KABEL!?En als ik 2 xboxen heb moet ik dan een HUB hebben voor Lan??????????
Als je goed leest en dat combineert met jouw gegevens van je kabel: - Je hebt dus geen crossover-kabel; Hier door valt de optie DIRECT 2 xboxen aan elkaar aansluiten af. Je zal een hub en nog zo'n kabel moeten hebben om de xboxen te linken. Als je die spullen hebt is het een goede oplossing. Heb je deze spullen niet kan je denk beter één crossover-kabel bij de computerboer halen (je kan hiervoor ook die xbox kabel gebruiken maar die is duurder dan bij de compuboer op de hoek) en die tussen je twee boxen stoppen, dat is goedkoper dan een hub en nog een kabel. PS. Als je later nog meer xboxen wilt linken is de eerste optie het best aangezien je zo nog een paar xboxen aan de hub kan aansluiten. Een hub kan je met bijv 4 of 8 aansluitingen krijgen.
Ik lus ook wel n kabeltje Neh hoeft niet.. Hoewel zometeen wel ff een HUB moet hebben voor XBW crew meeting
Kijk gewoon naar de gekleurde draadjes (kijk naar stekkertje). Bij een standaard kabel moet de volgorde aan beide kanten zijn: wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin. Bij een crosscable is 1 kant anders gekleurd, namelijk: wit-groen, groen, wit-oranje, blauw, wit-blauw, oranje, wit-bruin, bruin. De andere kant is gewoon hetzelfde als bij een standaard kabel.
Kun je ze ook met connector leveren gelijk Ik zoek nog vier kabels van laten we zeggen 3 a 4 meter voor mijn 3com hub. Dit alles voor de Segameeting 2k2.1 waar er even een netwerkje mee opgezet kan worden van 4 xboxen.