Een ideetje voor X-bazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Q-Dancer, 16 dec 2003.

1. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Jaja, de ideen vliegen over de toonbank aangaande x-bazar.

Mijn idee is om voor elke user een zogenoemde 'x-bazar rating' te maken. Dus als diegene een deal heeft gesloten met iemand dan kan diegene die van de aanbieder iets koopt hem feedback geven over de deal.

Dus stel je voor, ik maak een deal met X, en de deal gaat fout, dan geef ik hem 1 punt omdat de deal fout is gelopen door schuld van de aanbeider.(de rating loopt van 1-5 of 1-10). Die rating komt dan naast de naam van diegene te staan en zo kunnen andere members zien dat ze beter niet met hem deals kunnen sluiten en zodoende zullen er minder deals foutlopen:)

Dit was even een hersenspinsel van mij, ik hoop dat er misschien in V3 iets mee gedaan kan worden.

Het moet er dus zo uit komen te zien:

Q-Dancer
    Dance till you drop
    Rating: *****
    [AVATAR]

2. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat is toch hetzelfde als die lijst die er eerst was?

3. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Nee, dat was iets heel anders :) Daarop kon je zien met wie er goeie deals gedaan waren en met wie niet. Dit is veel specifieker en duidelijker. Je hoeft niet eerst iemand in een lijst op te zoeken om vervolgens te kijken of hij te vertrouwen is over het algemeen. Daarbij is het ook een stuk minder arbeidsintensief aangezien er geen mod aan te pas komt om iets te vernieuwen/toe te voegen etc.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    nog steeds niet te vertrouwen, ik bedoel jouw vrienden zetten jouw rating omhoog omdat ze jouw kennen terwijl jij iedere deal vern****kt (STEL!! :+)

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, als mensen een slechte rating hebben maken ze gewoon een nieuwe acount aan.
    Zoals WouteR dat altijd zo mooi zeg, 'ruilen op internet blijft gewoon risicovol'.
    Daar laat ik het bij.

6. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Saaur hier ooit eens een idee zien droppen van "Magic Traders" een soort online scoreboard warop iemand punten geeft voor degene waar hij een goede deal mee heeft gehad. Dat lijkt mij dan een beter plan.

7. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Dat is dus ongeveer precies hetzelfde als wat ik net bedacht had..

8. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, maar dan kunnen vrienden jou punten geven, of je kunt zelf nieuwe acounts maken bijvoorbeeld op school en dan jezelf punten geven.
    Dus dat werkt niet zo simpel.

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Kwestie van een drempel verzinnen zoals die ook voor de groene mijl geldt. Toch?

10. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    het gaat toch niet werken

11. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    En vanwaar deze fantastisch onderbouwde stelling?

Ik denk het best wel goed kan werken hoor, want dat met die vrienden maakt niet uit want als het fout gaat komt dat ook in jouw "file"te staan en dan zal niemand meer zaken met je willen doen.

Bovendien weet je als je hier een tijdje komt welke mensen er onafhankelijk zijn. Als iemand goede recensies heeft van 10 newbies die nog nooit iets gepost hebben hier, tja dan denk je wel ff na.

Maar als iemand 10 goede recensies heeft van mensen die je hier vaak op xbazar ziet dan weet je dat het wel snor zit.

12. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zet nu personen met wie ik een goede deal heb gemaakt in mn sig (ook de slechte) en ga niet meer met iemand ruilen als die niet kan aantonen dat hij eerder een goede deal heeft gemaakt.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn ook intern genoeg leuke en goede ideeen, alleen is er gewoon geen tijd om het te releaseren, net als dit idee.

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vandaar dat ik ook nog nooit een post heb gedaan op de xbazar;) O-)

Het idee opzich is niet slecht, maar zoals iemand anders al zei, je hebt er niet zoveel aan, want iedereen zet het metertje van zijn vriendjes omhoog. Je zou dit misschien wel kunnen laten doen door de mods, maar die kunnen dit lang niet allemaal bijhouden, dus ik denk niet dat dit idee wat wordt:)

15. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    een centraal punt waar je geruilde games heenstuurt(zal de postbode tof vinden)...en die vandaar uit dan weer doorgestuurd worden....
    Zo heb je altijd alletwee je game op dezelfde dag...of je eigen game terug als de tegenpartij niet opstuurt.
    Kosten voor verzenden(game in envelop met adres met daar omheen grotere envelop met adres inzamelpunt) worden iets hoger...maar wel safe.

Ik heb recent een game geruild...de dag erna had hij het binnen,ik w8 nu alweer 3 dagen(klotezooi)...

Dan is een vertouwenslijst/rating overbodig...

ik klik ff verder en voila...iemand met een soort zelfde idee
    tussenpersoon

Laatst bewerkt: 18 dec 2003
  16. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon alleen zaken doen met bekende verttrouwde mensen is de enige oplossing.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ehm ja en wie gaat dat beheren... Kost teveel mankracht :)

18. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    teveel mankracht?
    1 iemand kan dat..je hoeft niet via de tusenpersoon,maar je kan er voor kiezen...denk dat het makkelijk te realiseren is....

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja maar wie?, Ik denk niet dat er iemand zin heeft om voor tussenpersoon te spelen:), want de meesten zullen hier wel voor kiezen om via een tussenpersoon je spellen te ruilen etc.

Laatst bewerkt: 19 dec 2003
  20. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik zou het wel willen doen eventueel, als er maar geen duizenden pakketjes binnenkomen op een dag :+

Deel Deze Pagina