1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een kwal als huisdier!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Masster Chief, 3 dec 2004.

  1. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was aan het zoeken op internet of je een kwal als huisdier kon houden, en waar je het dan kan kopen.
    In Japan is het namelijk een tijdje een rage geweest, maar hier in Nederland kan ik het niet vinden. Misshien dat jullie wat meer informatie voor mij hebben.
    Het is namelijk een grap voor iemands verjaardag. :D
     
  2. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    moet je er wel zeker van zijn dat hij de kwal houd en goed verzorgt, anders is het dieren mishandeling.

    google:

    Sinds enige jaren eten Japanners kwallen niet alleen op, ze houden ze ook als huisdier. Alleen wonende jonge vrouwen menen dat de door het water zwevende kwallen rustgevend zijn, in ieder geval meer dan een man over de vloer!!! Toch kan het houden van kwallen met stress gepaard gaan. Je moet je bijvoorbeeld niet al te veel aan ‘Kwallie’ hechten. Ga je echt van hem houden, dan zit je na een half jaar met liefdesverdriet: ouder dan 6 maanden worden de dieren niet in een aquarium. Ook de kosten zijn niet rustgevend. Naar verluidt betaal je voor zo’n kwal f 30,00 tot f 80,00 gulden, en voor een geschikt aquarium moet je zo’n 1000 piek neertellen. Kwallen kunnen namelijk niet in een gewone vissenkom overleven. Om te beginnen moet het water voortdurend zachtjes stromen. Gebeurt dat niet, dan zakt het dier als een vormloze massa naar de bodem. Het water moet dus worden rondgepompt, maar daar mogen geen luchtbelletjes bij ontstaan; als je die in het lichaam van de kwal komen, sterft hij. Ook mag er niet het miste spoortje van een zwaar metaal in het water zitten. Koperen leidingen zijn dan ook uit dan boze. In de natuur eet een kwal vooral plankton, maar dat is in een aquarium niet te handhaven. Het plankton zou zich snel vermeerderen, het water troebel maken en de leidingen van de pomp verstoppen. Daarom krijgen de troeltelkwallen een afgewogen dieet van gekweekte algen, en soms, als het feest is, een garnaal… kortom, wil voor een half jaar een rustgevend huisdier,… Neem dan de kwal als huisdier
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2004
  3. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    grappig, zal vooral het beest zelf leuk vinden
     
  4. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    moet je vooral je hand in het water doen en dan aan die stekels trekken....auw...
     
  5. jurjen1

    jurjen1 Exit Light

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    2
    lol, lijkt me wel evil om een kwal als huisdier te hebben :p
     
  6. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Als grap niet zo'n geslaagd plan lijkt mij, weet niet of je wel eens in burgers ocean bent geweest in Arnhem.
    Ze hebben daar in een donkere gang zo'n bak met verlichting dat je alleen die kwallen heel felwit ziet.
    Is echt een waanzinnig mooi gezicht, en dan zie je ook hoe mooi die beesten eigenlijk zijn.
    Dus koop maar een plastic kwal, als die bestaan.
     
  7. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Geinig, zo'n kwal als huisdier, maar wat zou zo'n beestje als deze dan gaan kosten? :+

    [​IMG]

    En ja, dat is een echte duiker die er naast zwemt :eek:
     
  8. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    leuke beesten he


    vooral de meest dodelijke !!!


    leuk voor je kinderen :+
     
  9. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is wel gewoon de bedoeling dat hij hem noormaal gaat verzorgen. Hij weet ervan. En het is ook de bedoeling dat we een gewone kwal nemen. Zo eentje die in japan in waren of zijn.
     
  10. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan wil ik wel jou vriendje worden, krijg ik ook een kwal op mijn verjaardag. :9
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Mag ik dan een kwal in de zak van Sint :cool:
     
  12. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    lol ze blijven giftig
     
  13. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Als je ze niet meer moet wel :).
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    ff lekker op schoot en aaien *AUW*
     
  15. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er alleen maar giftige dan. En zo ja, wat boeit dat, hij zwemt toch niet rond in me bad!
     
  16. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Een kwal? geef hem dan gewoon een slak ofzo..
     
  17. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    De gene die de foto maakte was nog dichter bij ;)
     
  18. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ah, we hebben dus een ongelovige :)

    De kwal op de foto is een reuzekwal en ik heb 'm van onderstaande link. Je vind 'm op ongeveer halverwege de pagina:

    http://www.schmidtzeevis.nl/html/nieuwtjes040101.html
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2004
  19. sonnyke87

    sonnyke87 Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    je krijgt een kwal gratis van mij, moet er wel zelf achterkomen... hij is 20jaar oud & 1m75groot...
    :)
     
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Mja je kan zo aan gratis Kwallen komen check Bij het strand daar liggen er genoeg=P
     

Deel Deze Pagina