Een observatie van een buitenstaander.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door thepunkproject, 19 apr 2004.

  1. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste gebruikers van het XBoxworld forum.

    Ik denk dat het in de eerste plaats een goede zaak is om duidelijk te maken wat ik wil bereiken met deze topic. Ik wil immers niet bekend komen te staan als een of andere n00b die een 'hoi ik besta ook' topic maakt waarna een mod het meteen kan locken. Ik heb dan ook naast een groet naar jullie toe, een stukje geschreven, misschien ietwat column achtig, over hoe een buitenstaander tegenover de XBox denkt. Ik kan mij niet voorstellen dat het niemand hier interreseert hoe iemand over zijn of haar favoriete console denkt.

    Dus ten eerste, hallo iedereen! Ik ga, als de tijd het mij toelaat, proberen zo af en toe van mij te laten horen hier. Ik ben Michel, 19 jaar, en game toch al het meerendeel van mijn leven. Sterker nog, ik ben hard op weg naar een carriere hierin, aangezien ik mijn best doe in het games journalistiek vak terecht te komen en dat lukt tot nu toe prima. Hier ga ik verder niet op in maar wat ik wel duidelijk wil maken is dat ik altijd al een voorstander ben geweest van het gamen op alle consoles. Begrijp mij niet verkeerd, fanboyism zit in mensen en het is heel gezond naar een bepaald merk toe te neigen, maar verblind het je keuze, dan is dat toch zonde.

    Afijn, ik speel zo'n beetje op alle consoles, inclusief de PS2 en GameCube. Ik zal niet liegen, ik neig vooral de kant van Nintendo op, en zeker deze generatie heeft de GameCube wat meer leuke dingen te bieden dan de PS2. Maar hey, dat is ook weer een mening. In ieder geval, ik ben van plan om deze generatie thuis wat uit te breiden door een Xbox in huis te halen. Je zult wel denken, waarom deed je daar zo lang over, waarom nu pas? Ach, ik koop al zoveel spellen, en tot nu toe zag ik ook nog niet echt een reden in om er ook eentje in huis te halen, naast het feit dat ik eigenlijk niks wil missen.

    Deze zomer ga ik echter dus echt eentje kopen. Wat heeft er voor gezorgt dat ik dit overweeg? Wellicht interresant, om zo te ontleden wat Microsoft goed en fout doet.

    Het grootste pluspunt is, hoe je het ook went of keert, Xbox Live. Wat online betreft loopt Microsoft gigantisch voor op de concurrentie met een goedlopend online systeem. Nou zie ik online gamen allerminst als een vereisde. Sterker nog, ik neig altijd het meeste naar de grote one-player adventures op. Toch, met Xbox Live heeft Microsoft echt laten zien dat ze ook iets nieuws naar de console markt willen brengen, iets wat niet per se een must is maar wel een hele leuke extra. Daarnaast houden ze het verbinden ermee super simpel en lekker snel. Zo krijgt de consument vertrouwen in dit aspect en hoppa; kat in het bakkie. Het is voor mij in ieder geval een groot pluspunt.

    Dan eigenlijk het belangrijkste: de games. Zolang een console niet echt goede EXCLUSIEVE games heeft, doet het mij weinig. En dat is nou juist waar Microsoft nu ook eindelijk wat aan doet. Halo was altijd die eeuwige system seller, dat weet ik nu wel, waar ik blij van wordt zijn de nieuwe games die hoge ogen gooien zoals Ninja Gaiden en Project Gotham Racing 2. En niet te vergeten aankomende klassiekers zoals Halo 2, Fable en Sudeki. Het is in ieder geval genoeg voor mij om 160 euro uit mijn portommonnee te trekken voor zo'n zwart-groene doos.

    De marketing tactiek doet mij verder niet veel, en dat is voor mij ook helemaal niet nodig. Ik bedoel, ik vind Nintendo ook goed, en die marketing is ook ver te zoeken. Waar het mij om gaat is dat Microsoft haar eigen gezicht moet krijgen in de console industie om succes te boeken, en dát zijn ze langzaam aan het doen. Als je alleen in de voetsporen van je concurrent probeert te treden, bied je niks nieuws en heeft niemand een reden om de Xbox aan te schaffen.

    Het doel van deze ramble? Niks speciaals, gewoon een blik op jullie favoriete console vanuit de ogen van een buitenstaander die binnenkort ingewijdt gaat worden. Hopelijk waarderen jullie mijn observatie een beetje want een signature of een avatar of iets dergelijks komen nog wel, het gaat, net zoals bij consoles, om de content.

    Hopelijk spreken we elkaar dus nog genoeg op dit forum. Ik wil absoluut niet preken of iets dergelijks, maar ik hoop dat het meerendeel hier open genoeg staat voor alle games op alle consoles, zolang ze maar goed zijn. Je zou wel eens hele leuke belevenissen kunnen mislopen.

    the punk project
     
  2. box_menno

    box_menno Fatboy slim addict..

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    1
    vette preek ga hem nu even lezen
     
  3. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik hoop eigenlijk dat het niet teveel lijkt op iemand die staat te preken. Toch bedankt dat je interesse toont.
     
  4. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    zeker waar, maar dit is een Xbox forum...er zitten aardig wat Fanboys hier, kijk uit met wat je zegt ;)
     
  5. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat verbaasd mij niets, maar ik ga er allerminst voor uitkijken ;)... discussies zijn hetgene wat mij aantrekt aan een DISCUSSIEboard.
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij denk je dat er hier veel fanboys huizen op xbw? :)
    En fanboyism zit in bijna iedereen wel een beetje? Dus extremiteit zit in iedereen wel een beetje? Maar een beetje extreem is toch juist niet extreem? Een voorkeur hebben voor is niet een klein beetje fanboy wat je in je hebt.. Beetje foute statement dus :)
     
  7. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja deze mag dus op slot! *) *)

    Geintje, al snap ik nog niet helemaal wat je wilt bereiken met je thread/preek.

    Maar, welkom!!!
     
  8. il bruto

    il bruto Flame Fury

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    2
    mooi,goeie attitude.nou,veel plezier met je xbox
     
  9. box_menno

    box_menno Fatboy slim addict..

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    1
    beste preek,
    Veel plezier met je x doos
     
  10. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat je een stuk geschreven hebt, kan me er wel in vinden.
    Xbox is wel favoriet bij mij maar ik sluit de andere niet uit.

    Welkom bij de site, ik hoop dat je er veel plezier en informatie vind.
     
  11. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, misschien heb ik het inderdaad fout geformuleerd, maar ik zie aan je post dat je wel begrijpt waar ik heen wil. Laat ik het zo zeggen: een 'fanboy' van consoles zijn is tegenwoordig zo'n brede term geworden dat als je een favoriet hebt, je het al snel bent. DAT bedoel ik.


    En mijn punt met deze topic? Zoals ik al aan het einde van deze topic zei, gewoon een observatie van een buitenstaander over hoe Microsoft het doet bij de niet- XBox eigenaren.
     
  12. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat van iemand die zichzelf 'not a wannabe MOD noemt' ;)
     
  13. roedos

    roedos Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom deze zomer pas? :+
     
  14. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Feitelijk een heel goede vraag. Het feit dat ik van de zomer hier pas geld aan uit wil geven (nu heb ik het harder nodig), dat er nog niet zoveel AAA-games uit zijn die ik wil hebben zodat het niet enorm dringend is, en op de andere consoles deze zomer het aanbod een beetje uitdroogt.
     
  15. box_menno

    box_menno Fatboy slim addict..

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    1
    ik was wel een dik 10 minuten bezig voor ik het snapte....
    Maar ik hoop dat ik nog veel leuke discussies met je kan hebben...

    welcome!!!
     
  16. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje kerel.

    Kan iemand mij overigens vertellen welk Engelstalige Xbox magazine ik het beste kan aanschaffen? Ik zoek eentje die objectief is en vol goedgeschreven tekst. Persoonlijk denk ik aan XBM.
     
  17. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Best een goed stukje :p
    XBW is trouwens een vrij liberaal forum hoor: fanboyism is hier overwegend ver te zoeken en als er iemand kritisch is op Microsoft en de Xbox zijn wij het wel......


    Persoonlijk vind ik MS' beste verkooppunt Xbox Live. Zo'n perfect netwerk... zo hoort online gamen te zijn _O_
     
  18. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik ben ook niet vies van kritiek geven, zolang het onderbouwd is. Fouten herkennen is het begin van iets oplossen, niet?
     
  19. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    OXM = Official Xbox Magazine, leuk geschreven + iedere maand een gratis Demo DVD

    Is wel duur trouwens :{
     
  20. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ook zien liggen ja. Ik vraag me echter af of het qua tekst het beste is. Ik bedoel, de prijs is inderdaad duur (en ik heb nog veel meer magazines te kopen elke maand), en een demo disc hoef ik echt niet aangezien ik meestal wel een duidelijk beeld heb van wat ik wil. Maar goed, bedankt voor de tip en ik zal het zeker overwegen.
     

Deel Deze Pagina