Een Probleem Met de videokaart?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 21 jan 2004.

1. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hieronder het probleem

Zoals je kunt zien heb ik een probleem met zwarte blokken op bepaalde opjecten, zoals op die rots.
    Ik vraag me daarom af wat hier de reden van is.,
    Bij sommige spellen heb ik dit ook zoals bij knigts of the old republic

Ik heb een Radeo 9700 pro All in Wonder.
    Pentuim 4 . 3.1 ghz
    1024 DDR

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Laatste drivers geinstalleerd, en bij de games de reso en details enzo aangepast, wil nog wel eens helpen.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat je ook kan doen is een patch van de game installeren ... soms worden de opengl drivers niet ondersteund

4. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    heb alles geprobeerd, heb laatste drivers. en een patch helpt ook niet

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die dingen noemen artifacts. Dat willen zeggen dat oftwel je geheugen te ver is overgeclocked of een driver probleem. In het slechte geval is het geheugen van je grafische kaart stuk.

Als je hebt overgeclocked terug op standaard zetten en probeer ook eens andere games en 3D applications (3D Mark,...). Zie je de artifacts nog steeds, probeer het dan eens met een vorige driver van je grafische kaart en probeer nog eens andere games en 3D applications. Als je dan nog artifacts hebt, dan is het geheugen van je grafische kaart stuk. Als je nog garantie hebt, dan moet je hem terug brengen naar waar je hem hebt gekocht.
    OPGELET: als je met de kaart hebt geknoeid dan is er kans dat ze hem niet willen omruilen.

Het kan natuurlijk ook een bug in de Far Cry demo zijn.

6. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is Far Cry zie ik, en daar is alleen nog maar een beta-test van uit voor mensen die zich daarvoor aangemeld hebben. Of je hebt je daar voor aangemeld of je hebt hem gedownload van Kazaa ofzo, zeggen dat je een patch heb geinstalleerd slaat nergens op, aangezien er geen patches zijn voor de beta test, en zoals naam beta-test al zegt, het is een test...dus zitten er bugs in die moeten worden ondekt.

Dit zijn trouwens ook geen artifacts, zoals sommigen zeggen, want die zie je nooit op 3d objecten zeg maar....je ziet ze alleen als 2d (kan dus wel in 3d spel voorkomen..)..dit ziet er gewoon uit als een schaduwprobleem en lijkt mij een bug in ofwel je videokaart driver of het spel, of de combinatie van dit spel en de videokaart....

7. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    ehr, volgens mij is de demo gewoon te downloaden hoor. voor de rest kan ik het probleem niet verhelpen :{

8. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb even zitten kijken op de grote gamingsite, zoals FilePlanet, Pc.Ign.com enz enz en ook op de officiele site...nergens demo :{ . Zou ook raar zijn, aangezien de beta-tests net begonnen zijn...

stom van mij...een aantal topics lager is ie gewoon te downloaden op gamer.nl.....is toch raar dat voor de rest geen enkele site hem heeft

Laatst bewerkt: 21 jan 2004
  9. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    @ The Answer ik heb niet met me kaart geknoeid ofzo ook niet overgecloaked niks, ik heb dit probleem alleen nog gehad bij starwars knights of the old republic en jedi academy, ik denk wel dat ik nog garantie heb aangezien ik de kaart in juli heb gekocht

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat die artifacts op die stenen geen artifacts zijn, maar 1 of andere bug kan in nog begrijpen. Maar die artifacts bij de hut en verder zijn wel degelijk artifacts imho.

Dat komt omdat gisteren de demo even op de site van Ubi-Soft downloadbaar was, maar die is ondertussen afgehaald. Gamershell enzo hadden die demo dan op hun server gezet. Daar door dat de demo al 'onofficieel' gereleased is, de officiële release is (dacht ik) vanavond om 18.00 uur.

Dan zou ik terug gaan naar de winkel. Ze zullen het daar waarschijnlijk testen en als ze daar geen problemen hebben dan weet ik het niet.

Maar ik zou eerst zelf proberen met vorige drivers (naar verluid zijn is Catalyst 3.7 het beste als je problemen hebt met de drivers boven 3.7).

Laatst bewerkt: 21 jan 2004
  11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ok dan installeer ik Catalyst 3.7 wel want had net 4.1 gedownload
    heb trouwens ook even, 3d mark getest en er was nix aan de hand
    In ieder geval Bedankt voor de hulp

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat was dus niet met 3D mark hé? Heb je de 4.1 drivers al geïnstalleerd? Zo nee, doe dat eerst en probeer Kotor enzo nog eens.

13. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb 4.1 drivers geinstalleerd, en heb 3d mark laten lopen en heb geen zwart blokje gezien.
    Alleen bij deze spellen heb ik alleen nog zwarte blokjes gezien!.
    Vind dit erg vervelend.

14. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb het al, ik had vsync aan staan en die moest uit staan gelukkig hij doet het nu goed.. damn ben blij :D hij loopt nu ook stukje beter :d maar goed bedankt voor jullie hints en tips

Deel Deze Pagina