Een tweede deel van een topic

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Drone, 8 dec 2004.

1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er wordt vaak een deel twee gemaakt van een topic, omdat het overzichtelijker zou zijn.

Kan iemand mij uitleggen hoe het forum er overzichtelijker van wordt?

2. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    IMO omdat er dan weer een goede, geupdate, volledige beginpost kan worden gemaakt. En dat als je gaat zoeken krijg je de goede draad en hoef je 'maar' 50 pagina's door te werken ipv 120.

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat maakt een goede beginpost uit bij topics als 'Show je nieuwste aankoop'? Daarnaast kunnen moderators posts wijzigen, dus dat kan je dan ook gewoon doen.

En als je iets gaat zoeken, moet je nu meerdere topics doorwerken, die in totaal net zoveel pagina's hebben als één grote thread. Lijkt me juist nog irritanter.

4. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    alle leuke treads komen zo op de namen van de moderators te staan :D

:eek: het eerst dat ik iets kritisch zeg over de modjes, t moet niet erger worden, straks kost het me mn naamswijziging!

5. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal is er bij de begin post van een 2e deel veel duidelijker aangegeven wat wel mag en wat niet mag. Dit zorgt ervoor dat mensen minder snel off-topic gaan reageren.

Ook begint alles opnieuw, dus als je de vorige thread niet meer kon bijhouden kan dat bij een 2e deel wel weer. Ook blijven de lange discusies uit de eerste deel dan weg.

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is ook een manier om, als het veel voorkomt dat die niet gevolgd worden, de regels nog eens te laten zien. Dit zorgt er dan voor dat er dan minder snel loze posts worden gedaan.

edit: HeAvY-GeAR was me voor8)

Laatst bewerkt: 8 dec 2004
  7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wij zijn hier in de Green Mile nu zo fanatiek mee bezig omdat voor mijn gevoel de Green Mile overheerst werd door een handvol megagrote threads, waardoor kleinere threads volledig ondergesneeuwd werden en nieuwe threads nauwelijks kans kregen. Door deze threads in grootte te beperken proberen we ook de kleinere threads een kans te geven :)

Daarnaast, in die threads waren eigenlijk alleen de laatste pagina's interessant. De rest was alleen maar overbodige ballast om het zo maar te zeggen.

8. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Ah binnen no-time zijn ze weer uber groot en worden er weer nieuwe delen geopend. Eind volgend jaar:

Patsen - show hier je nieuwste aankoop [deel 37]

:+

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Verwijder dan op z`n minst de oude topics of (Beter!!) zet ze in een apart ''rommel'' forum.

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ze verdwijnen vanzelf wel.

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je ze ook verwijdert, gaat de eventuele waardevolle informatie daarin, ook weg.

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Meestal is het toch zo dat in het Games Forum, er in de eerste post een update wordt gedaan met daarin de informatie die reeds bekend is.
    En btw, in de Green Mile staat volgens niet echt vaak waardevolle informatie.8)

Toch vind ik dat thread die vele discussies hebben opgeroepen, nooit echt verwijdert kunnen worden. Het is altijd nog eens leuk om die na te lezen.:p

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    In de GM staan de threads vol met waardevolle informatie. Een fanatiek GM poster vind het bijvoorbeeld hartstikke leuk om oude threads terug te lezen. Leden die hier vaak komen vinden het vanuit nostalgisch oogpunt ook heel vermakelijk om is zo'n thread terug te lezen. En zoals je het zelf al zegt is het dus ook waardevolle informatie. :)

@Threadstarter - Zoals je ziet heeft de GM ook weer meteen een impuls gekregen. Deze komende week wel weer wat afzwakken maar het zet members toch weer aan tot het maken van nieuwe threads; en het fanatiek posten in de nieuwe delen.

14. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het nergens op slaan dat er zoveel nieuwe delen meoeten worden gemaakt, wat maakt het nou uit over er een 150 pagina's tellend show je nieuwst aankoop is, of dat er 3 50 pagina's tellende topics zijn. en over dat kleine thread een kans geven, ik denk dat je zo zo net zoveel benadeeld want de grote heeft geen effect op waar ie in de lijst staat, in topics waa veel gepost word staan toch wel bovenaan en daar maakt een kleine thread geen kans tegen. ook niet als ze even groot zijn, bijvoorbeeld het 3d atwork topic zal het nooit winnen van het pats topic omdat die simpelweg populairdder is, ongeacht de groote

/Mod Wil je aub iets meer aandacht aan je posts besteden. Het correcte gebruik van interpunctie leest namelijk stukken sneller en eenvoudiger. Meer hierover kan je terug lezen in de [FAQ]FAQ[/FAQ]. Dank u. :) - Orcrist

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2004
  15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat ook niet om winnen; we proberen dit nu om te kijken of het een positieve invloed heeft op de GM, en of het een positieve invloed heeft op de overzichtelijkheid in het algemeen. Wij zijn van mening dat dat wel zo is; dat is in deze thread al een paar keer uitgelegt.

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat toch ook niet om welke thread wint. Het gaat erom dat de nieuwe/kleine threads niet vergeten worden. Dat wordt bedoel met "een kans geven". Het is toch zeker geen wedstrijdje.
    Het maakt wel degelijk uit of je 150 pagina's heb of 3x 50. Bij 150 pagina's is de kans groot dat van het eigenlijke doel word afgeweken. Dit zorgt dus voor vele loze posts/off-topic reacties. Maar dat is hierboven al uitgelegd door anderen.

17. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    damn ik snap echt helemaal niks van jou post Game Error! Een korte tread is toch veel gemakkelijker te overzien?? Als je in een volgende deel de openingspost ziet, snap je meteen waar de tread over gaat. Het is niet te doen om door die lange topics heen te ploegen.

18. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk als je het overzichtelijker wil krijgen dat je misschien tussen [] moet zettenw aar die voer gaat bijvoorbeel [patsen] of [artword] oogd meteen een stuk netter en je ziet zo waar t over gaat, tis maar een tip hoor :).
    zelf zoek ik me nu steeds namelijk rot naar het pats topic omdat ik gewend was dat er patsen voor stond en daar herkende ik het aan.

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sja, denk niet dat jullie plan zal slagen dan :{. Daarnaast snap ik niet hoe grote threads kleine threads kunnen ondersneeuwen, maargoed. Dat zou je alleen kunnen bereiken door de grote topics gewoon op slot te gooien, en niet meer te openen. Over een week hebben ze allemaal al weer 10 pagina's, en dan is het alweer gebeurd.

En bij die nieuwe topics zijn toch ook alleen de laatste pagina's interessant? :)
    Nou, dat valt wel mee vind ik.

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    We hebben het uitgelegd.

Er is geen reden om in discussie te gaan, dit is ons beleid vanaf nu.

Deel Deze Pagina