Een vraag over geluid aansluiting...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wolfje, 15 apr 2003.

1. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb net een 2.1 Thrustmaster aan geloten doet het perfect!

Maar ik heb nog 2 stereoboxen die ik aan kan sluiten, want mn scart die 3 punten aan de voorkant van de TV, is er 1 maar in gebruik voor het beeld, die trustmaster gaat over een andere aansluiting.. maar die stekkertjes van mn stereo passen precies in die andere 2 gaatje, maar ze werken nog niet (geen geluid). Dus mijn vraag moet ik die boxen gewoon in mn stereo pluggen en dan op 1 of andere manier mn stereo koppelen aan mn tv??

Vertel me maar hoe ;)

2. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    waarom koop je niet een 4 of 5.1 setje?? als je er toch vier boxen er ga op aansluiten???:confused:

3. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    je kunt niet zomaar je boxen aan die kabel pluggen...
    moet natuurlijk nog een versterker aan hangen...
    je zou het via je stereo kunnen doen, als die nog een input vrij heeft...

maar waarom eigenlijk die andere boxen er ook bij? Je hebt nu toch genoeg geluid ? Dolby surround wordt het zo niet!

Mazzel DaNoS 8)

4. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    lol nee ok maar gewoon ff kijken of zoiets werkt :p

5. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook via m'n stereo (vanaf m'n TV) 4 boxen aangesloten, tis dan wel geen dolby maar beter dan 2 boxen....5.1 heb ik nog geen geld voor hoor...nog een paar maandjes ;)

6. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    ja enige oplossing is dus een apparaat dat het signaal versterkt...

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh wacht ff .. als ik je nu goed begrijpt gebruik je maar 1 van de pluggen aan de voorkant van je t.v. ? Geel geloof ik is dat? klopt dat voor je beeld he..

Dan snap ik waarom je boxen het niet doen als je die op de geluidsaansluitingen daarnaast zet dat zijn namelijk IN aansluitingen en niet OUT.

8. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    als je ze direct aansluit op de TV dan werkt het natuurlijk niet, dat zijn de ingangen! hahaha

Laatst bewerkt: 15 apr 2003
  9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hij heeft het over drie punten aan de voorkant van zijn t.v. .. Dus ik nam aan dat ie niet dat blokje bedoelt

Maar zelfs al gaat het via dat scart blokje wat hij volgens mij probeert is boxen aansluiten op de audio IN gang.. Dat gaat gewoon niet..

10. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk werkt ook niet... dan zijn het nog ingangen!
    Mazzel DanOs 8)

11. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    ow thx guys! maar achter in die scart moet het dus wel lukken? :D

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik neem aan dat je de scart bedoeld vanaf je xbox naar je t.v... Nee als je daar je boxen op aansluit werkt dat niet.. Dat is ook een IN gang.

Als je die 2 extra boxen wil aansluiten moet je echt een aparte audio out op je t.v. hebben of er moet een mogelijkheid zijn om ze op je 2.1 systeempje aan te sluiten. (ken dat niet maar lijkt me onlogisch dat een 2.1 aansluiting voor 4 boxen heeft)

13. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ok, maar ja ik heb dat blokje van die scart van de XBOX erafgehaald, maar kan ik dus nu ook niet die 2 box pennetjes op aansluiten en achter in mn tv pluggen die scart? :D

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat kan maar voor zover ik weet heeft geen enkele t.v een scart OUT.. het blijft dus gewoon een ingang.

edit.. ff voor alle duidelijkheid het is niet altijd een goed idee om zomaar stekkertjes overal op aan te sluiten..

15. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    lol kk nu weet ik genoeg :) THX ALLEMAAL!!!

Wat moet ik dan doen? :confused:

Edit: ok,, naja mn vorige vraag ekkes lezen ;)

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    :) dat het past wil natuurlijk niet altijd zeggen dat het ook werkt.

Ik weet niet hoe jouw t.v. eruit ziet natuurlijk en wat de mogelijkheden zijn maar als ik jouw was zou ik in de handleiding kijken voor een audio out aansluiting. Dat hoeft overigens niet altijd een rood/witte stekker uitgang te zijn, mijn oude sony t.v. had vrij aparte aansluitingen b.v voor het geluid..
    Als dat niet op je t.v. zit wordt het denk ik lastig om die 2 extra boxen aan te sluiten.
    Er zijn natuurlijk altijd wel mogelijkheden maar of dat aan te raden is.? Je moet zo zien dat met hoe meer splitsingen etc je gaat werken des te meer je verliest op je geluid.

17. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb 7 boxen en 1 subwoofer8)

maare, wat heb ik dus gedaan. ik had (ook?) geen sound-out op mn tv zitten(van die rood-witte dingetjes) . maar ik ben erachter gekomen dat je hier bij radio piet in arnhem een adaptertje kan kopen. die plug je in de scart van je tv, en daar zit dan weer een v-aansluiting voor je xbox(of videorecorder ofzo). en t mooie is, dat op dat adaptertje een s-video, een gele(voor beeld) en een rood-witte(voor geluid) aansluiting zit. IN & OUT!!!. je kan gewoon switchen tussen in of out met een knopje.

ik heb dus mn xbox daarop aangesloten. van dat adaptertje lopen nu 2 draadjes (recht en links, rood en wit) die worden gesplitst en dan lopen er dus 4 draden. 2 daar van naar mn stereo en 2 daarvan naar mn 2.1 setje:cool:

dus áls je geen normale sound-out in je tv hebt zitten zou ik zoiets gebruiken. mwhehe, lang verhaal voor kleine conclusie:D

18. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    In moderne televisies zit achterin een stereo aansluiting. Aangezien die boxen ergens aan geplugt zien neem aan versterker stereo of wat dan ook. Je hebt hier gewoon zon 2 kabelstekertje voor nodig en hop klaar is kees.

Deel Deze Pagina