IGN: 9.2 GameSpot: 8.5 (!) GameSpy: 96% IGN en GameSpot gaven alledrie de versies even hoog; GameSpy niet...want daar kreeg de GCN versie een 94%, en de PS2 versie een 93%. Allemaal zeer hoge cijfers dus, met misschien die van GameSpot aan de 'lage' kant.
Een 8.5 van Gamespot is hoog, zij hanteren gewoon iets andere normen. Cijfers zeggen sowieso weinig imho..
de afkorting NGC was al gereserveerd voor de Neo Geo (Pocket) Color toen de Cube uitkwam; vandaar dat de afkorting GCN (GameCube Nintendo) voor de GameCube in gebruik is genomen. Is al tijden bekend maar goed...
Ik ben een die-hard Sega fan, en heb Soul Calibur op de dreamcast helemaal lam gespeelt. En ik ben ook erg benieuwt naar of het wel een goede opvolger is, i.v.m. deel 1... Ben daarom benieuwt wat deze te bieden heeft
Dan zal het jou (en mij) wellicht een beetje teleustellen, als je GameSpot mag geloven. Namco heeft weinig risico genomen en het tweede deel lijkt daarom heel veel op het eerste. Vrijwel alle moves en animaties zijn gecopieerd van SC, als ook de gehele Weapon Master mode. Alleen grafisch is het wat opgepoetst en je hebt nu die extra characters...
De eerste soul calibur kreeg alleen maar 10-en bij gamespot, dus dat van die andere norm weet ik zo net niet.
ik kan er zo bij hoor, en ik ben ook geen insider..... oh, je zegt de console vergelijking, ik d8 de review nog een vraaagje; is SC2 speelbaar over Live??
nee, geen Live voor SCII, een zeer grote aderlating in mijn ogen; alleen daarmee zou het spel wel legendarisch zijn geweest, net als zijn voorganger...
op een ander forum las ik dit als uitslag van IGN's vergelijking: Overall: Xbox Presentatie: GameCube Grafisch: Xbox Sound: Xbox Gameplay: Tie Ook werden er gesproken van lichte frameratedrops bij de PS2 en de Xbox versies. Maar dit gebeurde zeer weinig en gaat dus zeker niet ten koste van de gameplay.
ik heb 'm net besteld voor ongeveer 42 eurootjes ( amerikaanse versie). Wel voor de gamecube overigens, lijkt me leuker met link dan met Spawn te spelen. Daar de versies voor de rest toch om het even zijn, en de gamecube versie toch vaak wat goedkoper is( tenminste in ned.), heb ik niet de xboxversie gekocht. Duurt ws. nog wel twee weekjes voor ik hem heb. Dus nog even aftellen.