Men heeft bij IGN uit betrouwbare bron vernomen (een niet nader te noemen Engelse spelontwikkelaar) dat de eerste game ontwikkelaars en uitgevers de specificaties van de Playstation 3 hebben gekregen op de E3. Ze zouden momenteel al bezig zijn met het plannen en wellicht het beginnen van de ontwikkeling van de eerste games voor dit nieuwe consoleplatform. Dit is op zich niet zo heel verbazingwekkend, want de nieuwe generatie consoles wordt in 2005 verwacht en de ontwikkeltijd van een degelijk spel bedraagt meestal anderhalf tot twee jaar, dus mocht men enige degelijke launch-games willen hebben dan zou men zo onderhand ook wel mogen beginnen. Bedrijven als Electronic Arts, Capcom, THQ en Activision zouden al bezig zijn met de eerste stappen te zetten richting de Playstation 3. Ook Rockstar zou al begonnen zijn aan de next-gen Grand Theft Auto game. Bij de release van de Playstation 3 zal de PSOne van de markt verdwijnen. De Playstation 3 zal daarnaast enkel backwards compatible zijn met de PS2 en niet meer met de PSOne. Daarnaast zou voor de volgende generatie consoles het online gebeuren pas echt belangrijk worden. De huidige generatie is niet meer dan een test om te kijken hoe alles verloopt, zodat men het de volgende keer groots aan kan pakken. Natuurlijk zijn dit allemaal geruchten, maar 2005 komt steeds dichterbij dus we zullen wellicht spoedig een officiƫle bevestiging krijgen omtrent alles wat te maken heeft met de volgende generatie consoles. Maar tot die tijd valt er op de huidige generatie nog meer dan genoeg te genieten! bron: www.gamer.nl
Oja.... http://www.gamer.nl/nieuws/18291 Check die datum http://ps2.ign.com/articles/427/427173p1.html En check nog een keer die datum
Ze zullen een keer moeten beginnen. Gaat natuurlijk redelijk wat tijd inzitten, om een nieuiwe game te ontwikkelen voor een nieuwe console.
joke maar had toevallig gisteren al gelezen ik ga playstation 3 wel kopen denk ik heb nu alleen xbox maar ps3 gaat wel chill worden denk ik
hmmm ........ hopelijk beginnenze dan met wat totaal nieuwe games.....dus niet GTA5, GT5, FFXXXXXXXXXXX ofzo..... want ik zit dus echt niet te wachten op vervolgen op deze games die er alleen maar een beetje beter uitzien....
Hoe kan dit ?! want ik had gelezen dan Sony nog in een zware Pre-Alfa zit met het maken van hun PS3 en dat ze nog met IBM aan het overleggen waren over de CPU .
in tweeduizendvijf moet ik denk ik weer twee consoles halen xbox 2 en gamecube 2 of hoe ze dan ook gaan heten
ik hoop dat dan ook nog wel xboxspellen worden gemaakt; net zoals met PSone spellen die NU 7 jaar na de launch nog steeds te koop zijn
Hehe, ik hou de ps3 helemaal niet bij... ik heb sinds al een hele tijd meer geen intresse in console's van Sony... Idiote laadtijden, pixxelige poepgames en tegen die tijd is xbox2 ook uit en die krijgt natuurlijk voorrang
ik ben een on-line gamer als ps3 beter word dan de xbox next .. ga i voor ps3 ... maar ik denk dat xbox next on-line gaat rulen ik ben een fanboy .. dus kill me . Gaat wel een psx bestellen :{
ik d8 dat rockstar zijn contract was verlopen met sony.En dat rockstar voortaan game gaat maken voor de xbox