Eerste PS2 networking ervaring...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Quack, 26 jun 2003.

1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Kon dus vandaag eindelijk mijn PS2 broadband adapter ophalen. Is een importje uit Engeland.

Installeren ging wat kut. Ik had die broadband adapter er uiteraard meteen opgeschroevd. Disc er in en gaan. Blijkt dus dat ik het serienummer van mijn PS2 nodig heb... en waar zit die... achter de broadband adapter... aaargh! Dus PS2 weer uit, adapter er af, serienummer opschrijven, adapter er op en PS2 weer aan.. Aaaargh! Nu heb ik een modelnumber nodig.. en die zit dus ook achter die adapter... |:-

Uiteindelijk mijn gegevens in kunnen voeren en geregistreerd. Daarna kom je in de Central Station terecht. Ik had gezegd dat ik in Nederland woon, dus ik kwam netjes in de nederlandse versie van Central Station uit. Dit is een soort portal, van waaruit je je settings kunt wijzigen, en wat nieuws kunt vergaren. Dit ging vel verschrikkelijk traag, maar dat komt waarschijnlijk omdat Nederland nog in de beta fase zit.

De engelse kit is dus ook prima te gebruiken in nederland. Dus wie nog zo'n kit wil hebben, kan 'm gerust bestellen.

Hierna maar SOCOM er in geknald. Connecten ging prima. Je moet alleen wel weer een account aanmaken. Hij pakt niet automagisch het account wat je in de Central Station had aangemaakt. Daarna dus een paar potjes gespeeld. Zelfs met ongeveer 16 man speelt dat nog heerlijk soepel. Alleen stikt het van de clans, als je daar dus tegen moet spelen wordt je genadeloos afgeslacht als beginnertje. Valt me ook op dat bijna niemand de headset gebruikt. Bij Ghost Recon wordt er toch heel wat afgeluld..

Anyway, het ziet er erg mooi en goed verzorgd uit. Alleen is het toch niet zo mooi geintegreerd als Live. 8)

De netwerk adapter is trouwens voorzien van een harddisk aansluiting. Zo te zien kun je hier gewoon een IDE schijfje aan hangen.

Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  2. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    komen er maandelijkse kosten bij?
    Of is het geheel gratis, of komen er nog betalingen aan?

En heb je een CC nodig :D

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen :)

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Geen maandelijkse kosten, en je kunt meteen zonder CC gaan knallen.

Waarschijnlijk dat er voor een aantal games wel een bijdrage gevraagd gaat worden. Bijvoorbeeld voor MMORPG's. Maar dat is voor de XBox ook.

Je hoeft dus alleen de adapter te halen.

4. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    En wat heb je voor de adapter betaalt, als ik vragen mag.

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    xbox live krijgt brute concurentie van deze creditcard loze competitie. Ze moeten er maar snel iets aan doen, want zo wil ik het niet meer :mad:

6. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    ben ik helemaal mee eens rolorob!
    Want mijn ouders willen het niet uitlenen (ben gelukkig niet de enige).

Ik wacht tot volgend jaar anders ga ik gewoon een ps2 kopen met breedband en alles erop en daaraan.
    Want ik verduur het niet langer meer

7. DIABLO

DIABLO Your Soul Is Mine!

Leuk Bevonden:
    0
    Shit dit is dus echt een reden om voor sommige mensen naar een ps2 over te stappen.. als microsoft nog een goeie strijd wil leveren tegen de online mogelijkheden van ps2, moeten ze echt wat doen aan dat credit card probleem.. (ok sommige mensen met een credit card zullen nu wel denken, wat zit die gast te zeuren..) maar geloof me, zonder credit card zullen ze heel wat xboxlivers erbij krijgen.. (onder andere mij :p).
    Hopelijk leert microsoft hiervan.. want het succes van sony zal hiermee zwaar omhoog gaan.
    Greetz..

8. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    Tja had een gerucht gehoord dat eind van het jaar een mogelijke prey-paid kaart uitkomt. Dat je met het krassen van de kaart (alla mobiele telefoon) een maand/half jaar/jaar xbox live op kunt.

Kijk dan komen we ergens!
    Dat zou de ideale oplossing zijn, want ze zeggen wel 18+ handelsbekwaam maar waarom heeft de PS2 dat niet ?

Dat snap ik dus niet.

9. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    60 pleuro..

10. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    socom lijkt me geweldigals die ook ff op de xbox komt :D

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    vond socom niet zo geweldig. Maar goed, als je geen CC heb moet je misschien eens moeite doen? Gewoon rondvragen dus. Als je je ouders niets eens kunt overtuigen om hun cc uit te lenen dan ben je kennelijk geen diehards Xbox speler :). Live is het bruutste van de planeet, echt jammer dat jullie je zo snel uit het veld laten slaan. :mad:

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap de ouders niet die hun kinderen geen CC van een ander laten gebruiken vanwegen de risico's...terwijl die risico's alleen voor de CC-uitlener zijn....'t gaat er bij die ouders gewoon om dat de kinderen teveel achter de xbox gaan zitten

13. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een maat van mij die krijgt waarschijnlijk xbox live omdat hij te vaak achter de computer zit 8).

14. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voorlopig zie ik nog geen enkele concurrentie want games zijn er niet voor ps 2 behalve die soccom juist?
    Maar als gran turismo 4 gaat komen en mischien een gta online ...
    Maar dan komt Halo 2 er ook nog...
    Kortom: het zal een spannende "strijd" worden maar ik ben nog altijd tevreden met mijn xbox.

15. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je weet niet wat ik heb geprobeerd, heb van iemand anders zijn CC mogen lenen voor 25 pleuro en die free game die je dan krijgt, maar nee, het mocht niet baten... Mijn ouders zijn zo anti-vooruitgang, met ze praten helpt gewoon niet...

16. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    Van dit antwoord word ik best wel boos en moe van,

Want als jij je post goed leest zit er iets wat niet klopt. CC is niet niks jongen, als er iets gebeurd met mijn moeders of vaders credit card dan zijn wij geldloos. En het is al zooooo vaak gebeurd dat mensen daardoor geldloos zijn geraakt. Laatst nog in de krant een Amerikaans bedrijf wat ze zeiden super veilig te zijn en toch is er een werknemer die de cc nummers opgeschreven heeft en lekker ontslag heeft genomen en miljoenen dollars aan geld heeft ontnomen van mensen. En MS kan dat precies hetzelfde gebeuren! Moet een of andere gek zijn die dat doet en walla je geld is weg, en wie moet je dan de schuld geven?! Zeg maar vaarwel tegen je geld en je verdere leven.

Dus jou antwoord vind ik weer en weerom belachelijk.
    als je goed nadenkt, hebben mijn ouders ( andere ouders in Nederland) gelijk erover.

Ik respecteer dat ook en ga niet zitten zeiken als een verwend nest. En dan zeg jij dan geen xbox die-hard ben als je geen cc kan lenen van iemand. houd toch op man! Snap niet hoe je mod bent geworden en het interesseerd mij ook weinig. Nog nooit zulke loze argumenten gezien.

edit:
    En rondvragen of je iemand CC mag lenen?
    Sorry hoor dat is hetzelfde als je vraagd aan je maat of jij zijn pincode mag lenen.

Laatst bewerkt: 27 jun 2003
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Een cc is idd ook niet niks. En idd als je je cc kwijt raakt heb je een groot probleem. Jongeren onder de 18 moeten dus de cc van hun ouders gebruiken en vaak zeggen die ouders nee en door heb ik volkomen begrip voor. Dat is gewoon een groot nadeel van Xbox live, het is niet voor iedereen toeganglijk.
    En dat vind ik dus een groot voordeel van PS2 network gaming.
    Je hebt namelijk geen cc, dus is het in principe voor iedereen toeganglijk.

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja het is dus de vraag welke doelgroep Microsoft voor de Xbox voor ogen heeft. Waarschijnlijk hebben ze toch een oudere doelgroep in gedachte. Daarbij komt dat in Amerika de Creditcard veel meer aanwezig is. Sommige mensen hebben er 4 of 5 ofzo

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Amerika is gewoon het land van de credit card. De mensen worden daar onderhand geboren met een credit card.
    Hier in europa en in nederland kijkt men heel anders tegen een cc aan.

20. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    Wouter xbox je begrijpt mij :)

en Technoob,
    Je hebt inderdaad gelijk dat er meer een CC cultuur in Amerika hangt, maar dat haalt nog niet weg dat je 18 moet zijn en een vast inkomen.

En het is zoo jammer dat MS nog geen andere betaal mogelijkheden heeft vernomen. Maar de hoop zit er nog in.

Deel Deze Pagina