Kon dus vandaag eindelijk mijn PS2 broadband adapter ophalen. Is een importje uit Engeland.
Installeren ging wat kut. Ik had die broadband adapter er uiteraard meteen opgeschroevd. Disc er in en gaan. Blijkt dus dat ik het serienummer van mijn PS2 nodig heb... en waar zit die... achter de broadband adapter... aaargh! Dus PS2 weer uit, adapter er af, serienummer opschrijven, adapter er op en PS2 weer aan.. Aaaargh! Nu heb ik een modelnumber nodig.. en die zit dus ook achter die adapter...
Uiteindelijk mijn gegevens in kunnen voeren en geregistreerd. Daarna kom je in de Central Station terecht. Ik had gezegd dat ik in Nederland woon, dus ik kwam netjes in de nederlandse versie van Central Station uit. Dit is een soort portal, van waaruit je je settings kunt wijzigen, en wat nieuws kunt vergaren. Dit ging vel verschrikkelijk traag, maar dat komt waarschijnlijk omdat Nederland nog in de beta fase zit.
De engelse kit is dus ook prima te gebruiken in nederland. Dus wie nog zo'n kit wil hebben, kan 'm gerust bestellen.
Hierna maar SOCOM er in geknald. Connecten ging prima. Je moet alleen wel weer een account aanmaken. Hij pakt niet automagisch het account wat je in de Central Station had aangemaakt. Daarna dus een paar potjes gespeeld. Zelfs met ongeveer 16 man speelt dat nog heerlijk soepel. Alleen stikt het van de clans, als je daar dus tegen moet spelen wordt je genadeloos afgeslacht als beginnertje. Valt me ook op dat bijna niemand de headset gebruikt. Bij Ghost Recon wordt er toch heel wat afgeluld..
Anyway, het ziet er erg mooi en goed verzorgd uit. Alleen is het toch niet zo mooi geintegreerd als Live.
De netwerk adapter is trouwens voorzien van een harddisk aansluiting. Zo te zien kun je hier gewoon een IDE schijfje aan hangen.
Laatst bewerkt: 26 jun 2003