eigen server bij counter-strike

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XbOx RuLeZzZ, 25 aug 2003.

1. XbOx RuLeZzZ

XbOx RuLeZzZ counter-strike

Leuk Bevonden:
    0
    yo,

ik ben van plan een online clan te starten samen met mijn neef.
    Nu willen wij natuurlijk ook na verloop van tijd een eigen server maken maar ik heb eens gehoord dat als je een server voor 24/7 maakt dat je er voor moet betalen.

nu zijn mijn vragen :

waar kan ik ergens vinden hoeveel je moet betalen en hoe en wat.

met welk programma kan ik een server maken.
    het liefst niet te moeilijk want ben nog niet zo slim
    O-)

edit: ik heb nog een vraag. telkens als ik of mijn neef een server maakt kan de andere niet joinen. we doen dat ofwel met counter-strike gewoon bij create server. en mijn neef doet dat met HLSW. maar daar ken ik nix van. hoe moet dat dan?:confused:

alvast merci _O_ _O_ _O_

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  2. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    1 wil je thuis een server of ergens op afstand bij een "bedrijf" voor betaling?...

2 ik neem aan dat die neef die niet kan joinen de server op zijn comp draait??? als dat zo is... is het logish... hij moet zijn poort aanpassen waarmee cs verbind.... maar als je me wat meer info geeft kan ik misschien helpen

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Als ik het zo hoor heeft het weinig zin om al aan een eigen server te gaan denken. Word eerst maar eens een goede clan en begin dan te denken aan een huurserver want zelf een server laten lopen kost zoveel geld, want de upload die je nodig hebt vind je alleen bij hele dure adsl aansluitingen of huurlijnen.

4. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    zelf server maken hoeft niet veel te kosten... je moet alleen een gvd goeie internet verbinding hebben... en dan is het verder niet zo moeilijk.... jah je moet echt ff serieus zijn... je moet een mooi systeem er voor hebben en goeie internet verbinding.... heb vroeger zelf ook cs clan met eigenen 24/7 server gehad....

5. XbOx RuLeZzZ

Leuk Bevonden:
    0
    bwa ik denk dat ik de server met 24/7 ga weglaten dan.
    ummm, es kijke, ik en mijn neef zitten allebei met :27015 of bedoel je iets adners met poort.
    maar als ik mijn ip geef en hij geeft die in bij "add ip" dan laad die zo tot 10 sec. en komt gewoon die ip en dan kan ik ook niet naar server info kijken of joinen
    zo is dat bij hem ook

edit: speelt gij nog cs, zoja, op welke server

6. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    nee speel momenteel erg weinig cs... tot bijna niet... maar ga wel weer eens beginnen...

maargoed jouw probleem...
    jij draait de server??? op jouw comp?
    je speelt ook op die comp? en hij connect vanaf een andere comp... op de jouwe?

begrijp ik dat goed?

7. XbOx RuLeZzZ

Leuk Bevonden:
    0
    ja dus heel simpel
    ik maak een server op mijne computer met mijn cd-key en met mijn ip-adres
    dan als ik dat doe en die laad, komt daar tijdens het laden te staan wat ip de server heeft. ik zit dan op de server en geef de ip aan mijn neef. die doe add ip maar dat gaat niet want dan kan hij nog niet joinen enzo. of moet die mssn een uur w8en ofzo?

edit: had je toen ook je eigen spray zoja, heb ik nog een vraagje
    ik heb er ook wel een, van een programma afgehaald. dat zijn allemaal wad files. maar kent gij een programma zodat ik mijn eigen afbeelding kan opslaan als een wad. file, als ik zo zoek via windows zo dat die vraagt : programma in lijst selecteren of via web opsporen maar dan geeft die een lijst met sites met allemaal programmas maar ik vind er daar geen tussen

8. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  9. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wally , maar hbe je een router?, dan moet je poorten open zetten. en kijk anders op dit forum.

10. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    wally is inderdaad een goede keuze... heb ik ook mee gewerkt... en is prima te doen.......

verder uuhh die neef van jouw zit niet bij jouw thuis????

en start je dan echt een internet game of een lan game?
    en dat van die router is ook goed id... want als je idd internetgame heb gemaakt... en vervolgens blokt hij iedereen... moet je op je router de poort open zetten...

als je een router heb is dit een hele grote kans dat dat het probleem is

*Good thinking robie* :cool:

11. XbOx RuLeZzZ

Leuk Bevonden:
    0
    zit niet bij mij thuis en internet game
    dat is het meest logish

12. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    ohwja nog iets.... uuuhh als je een game start laat hij meerdere ip's zien waaronder die van WON (de gene die je cd key checked enzo) als je dat ip geeft gaat het idd niet.... het zou gewoon je eigen ip moeten zijn wat je altijd hebt...

13. XbOx RuLeZzZ

Leuk Bevonden:
    0
    asow dat zal ik dat eens proberen, maar toen ik keek stond er server ip en dan mijn ip maar daar waren een paar cijfers anders.

ik heb ook nog een vraag over wally
    hoe moet je de dingen daar omzetten in wad. files.
    als ik iets wil opslaan kan ik alleen maar bmp. kiezen

14. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    als het goed is hou je je eigen ip... want die andere zijn van won.... en wally... hmmm weet op moment ff niet ... zal later even voor je kijken

15. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je een spray wilt maken?
    hiero is een hele uitleg!
    en voor je ip kan je naar www.whatismyip.com gaan :)

16. XbOx RuLeZzZ

Leuk Bevonden:
    0
    mijn ip adres ken ik we lhor

17. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    je moet gewoon jouw ip adres hebben en normaal gesproken poort 27015 als ik het goed onthouden heb *) dan zou het moeten werken...

18. XbOx RuLeZzZ

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit ook op 27015 maar je hebt ook nog andree zoals 27017 en nog e paar maar die ken ik niet vanbvuiten

19. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    standaart is 27015 tenzij je de server een commando geeft om zijn poort te veranderen maar dat zal bij jouw wel niet het geval zijn... dus gewoon jouw ip (van die pc dus) met poort 27015 en dan zou dat moeten werken....

Deel Deze Pagina