Hallo, Ik vroeg me af of er mensen zijn die ooit wel eens een eigen Xbox live game gemaakt hebben of van plan zijn omdat te doen ? Ik zelf zou het heel graag willen maar kan niet programmeren en ben niet met genoeg mensen omdat voor elkaar te krijgen. Maar hoe staan jullie hier tegenover ?? Hebben jullie wel genoeg ervaring ?? laat het even weten. Mvg, Peanut
Op school zijn er een tweetal groepen mee aan het doen met de microsoft imagine cup. daar maken ze met de scripttaal XNA een concept van een spel. ze zullen het waarschijnlijk voor de wedstrijd niet uitwerken maar moeten het voor school wel doen. dat is het dichtste dat ik gekomen ben bij het maken van een xbox spel. ik zou eerst namelijk met die groep meedoen. doe je het vanuit jezelf dan moet je volgens mij allerlei licensies hebben, en daarbij moet het natuurlijk goedgekeurd worden door xbox. - ze brengen maar zoveel arcade titels per maand uit geloof ik.
Oké maar ben je nog van plan om ook een keer een spel te maken. Zo ja wat zou je dan maken ? Ik zou het geweldig vinden om een keer een Platform-spel te maken zoals die nieuwe Donky Kong bijv. P.S Wat voor studie doe je dat je dit soort vette dingen leert ?
Als je een gamedesign opleiding gaat doen zul je er altijd mee te maken krijgen . Overigens is een Informatica opleiding ook een prima basis voor dit soort dingen (aangezien de meeste hogescholen/universiteiten wel game-gerelateerde vakken aanbieden).