eind Gamecube inzicht...???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X-Sarbon, 15 apr 2004.

  1. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren heeft silicon knights bekend gemaakt niet meer met nintendo samen te werken.
    Vandaag heeft Factor 5 aangekondigd te stoppen met nintendo.
    dat is de zoveelste al in het rijtje dat geen games meer maakt voor de game cube. Hoeveel third party developers blijven de cube nog steunen als het zo doorgaat hebben ze alleen nog hun eigen producties over ,maar jah is dat wel genoeg om het hoofdt boven water te blijven houden???

    Eerst de Dreamcast van sega die flopte ....sega maakt alleen nog games nu , ligt nintendo met de cube hetzelfde lot te wachten als de Dreamcast????
     
  2. FabianNL

    FabianNL Guest

    ik hoop het, een concurrent minder en strax krijgen we ook nog eens vette gc games op de xbox en dat is alles behalve vervelend
     
  3. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik hoop het niet, al vind ik de NGC slechter dan de xbox en de ps2, maar Nintendo mag absoluut niet verdwijnen, dat zou ik érg jammer vinden :'-(

    @FabianNL --> :{|:-
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2004
  4. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is jammer, maar ik denk dat de Gamecube niet echt meer een toekomst heeft. Als gamer heb je alleen nog maar de nieuwe Metroid en The Wind Waker om naar uit te kijken, maar verder is het anstig stil. Het is voor Nintendo te hopen dat de nieuwe handheld de DS zal aanslaan en dan de volgende generatie Gamecube snel zou komen, want anders zie ik het treurig in voor het vrolijke paarse blokje :eek:
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ze hebben juist aangekondigd door te gaan met Nintendo, maar dan al voor de volgende generatie, namelijk de CubeNExt en DS.

    Dit was wat ik ervan begreep en wat ik heb gelezen.
     
  6. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah precies Nintendo verdient toch respect
    Als er 2 namen de games industrie groot hebben gemaakt zijn het wel nintendo en sega
    hoe meer concurentie hoe beter de prijzen
    Of denk je echt dat als de xbox er alleen zou zijn zonder concurentie dat de prijzen zouden zijn zoals het nu is??
    dan had je dus nu nog steeds 480 euro kunnen betalen voor je xbox of meer
     
  7. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad nu maar hopen dat de DS een succes gaat worden en de Cubenext ook, wel ze gaan wel een andere strategie aanpakken met hun nieuwe console
    maarja als de meeste developers het laten afweten :mad:
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2004
  8. Soda

    Soda Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Factor 5 gaat niet stoppen met het maken van nintendo games. Factor 5 stopt met het maken met gamecubegames, dit om zich te concentreren op de next-gen consoles (waaronder de opvolger van de gamecube)
     
  9. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is het pers bericht
    staat dus duidelijk dat er geen cube games meer komen
    dat ze bezig zijn voor andere consoles (welke blijft gissen ...ja de psp mischien )
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2004
  10. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Van wat ik heb begrepen is gewoon het exclusiviteitscontract van Silicon Knights met Nintendo opgeheven. Het is dus volgens mij niet zo dat ze helemaal gebroken hebben met Nintendo al staan er op dit moment ook geen games in de planning. Begrijpelijk is het natuurlijk wel. Silicon Knights heeft met Eternal Darkness en Metal Gear Solid: The Twin Snakes twee topgames afgeleverd, maar echt grote successen werden het niet op de GameCube. En dat is nu het grote probleem bij de GameCube. Echt typische Nintendo games verkopen goed, maar de games van 2nd party developers scoren maar matig en dat breekt ze gewoon op. En dit is ook niet de eerste developer die geen heil meer ziet in hun exclusiviteitscontract met Big N. Kijk maar naar CapCom. Met veel bombarie werden games als Resident Evil Zero en de remake van deel 1, Viewtiful Joe en Killer 7 aangekondigt en wat zie je nu? De games verkochten ook allemaal beneden verwachting en de twee laatst genoemde games gaan nu ook op de PS2 verschijnen.
     
  11. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarom altijd gezeik over dat de GameCube slecht is/ slecht verkoopt/ gaat stoppen.

    Ik vind Nintendo meer hebben dan Sony en Microsoft.

    Ik heb ze alle 3 en je hebt op alle 3 toffe games.

    De GameCube flopt helemaal niet en kan me niet voorstellen dat ermee wordt gekapt!
     
  12. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zal mij nooit horen zeggen dat de gamecube(nintendo in het algemeen zelfs ) slecht is en heb ik ook nooit beweerd

    Dat ik nintendo steun mag ook iedereen weten ik ben een gamer geen fanboy
    daarbij heb ik de meeste consoles wel playstation 1 & 2 ,snes ,gamecube ,xbox ,dreamcast ,gameboy sp
    en heb sinds een paar dagen een mega drive terug

    en ja de meeste games heb ik op de cube (27 games )en de xbox
    (19 games)
    wat ik alleen wilde aangeven is dat er jammer genoeg steeds meer developers stoppen met de support van de cube
    zo zijn de afgelopen tijd al games gecanceld voor de cube
    developers laten het afweten etc etc

    en dat je het niet kunt voorstellen is jammer maar het zijn gewoon harde feiten (jammer genoeg)

    ik hoop ook dat de cube er nog lang zal zijn alleen ik zie het somber in dat neemt niet weg dat ik de cube niet meer zal steunen
    lees de post van GothicRulez ook eens goed door misschien snap je dan waar we het over hebben :)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  13. FabianNL

    FabianNL Guest

    het klopt wel dat nintendo de industrie groot heeft gebracht maar ja, de industrie is verandert maar dat snapt Nintendo volgens mij niet helemaal. De gamers willen nou ook eenmaal gewoon harde actie en realisme, met alleen het 'kiddie' (sorry dat ik dit woord moet gebruiken, maar iedereen weet nu wat ik bedoel) kom je er gewoon niet meer. En ik denk niet dat door de gamecube de prijs van de xbox veel zal dalen, de PS2 is de echte concurrent ervan, gc is een veel kleinere bedreiging, microsoft gaat ook nu niet mee met de prijs van de xbox.
     
  14. Wolfblade12

    Wolfblade12 anti discriminatie

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou het zeer jammer vinden dat de NGC verdwijnt...ik ben een voorstander van nintendo en vind hun zelfs beter dan microsoft :cool:

    STEUN NINTENDO...KOOP EEN GAMECUBE
     
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Wat heeft Nintendo nu eigenlijk bereikt naar de NES en de SNES en de GB(C)(A)(SP) ?
    Niet veel volgens mij, de N64 ging niet hoe et zou moeten gaan en met de Cube volgens mij ook niet.

    Erg jammer, ik denk dat me Mario en zn vriendjes over een paar jaar terug zien als Thirt Party Games....

    :'-(
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    mij is ook opgevallen dat zelfs EA sommige titels niet meer naar de cube brengt maar alleen nog voor de pc,xbox en pc

    En als EA al zoiets doet beteked dat wel dat de EA games niet goed op de cube verkochten/verkopen

    edit hier de lijst met de EA games van de E3

    Burnout 3 (PS2, Xbox)
    Catwoman (PS2, Xbox)
    Def Jam Vendetta 2 (Cube, PS2, Xbox)
    FIFA 2005 (PC, PS2, Xbox)
    The Godfather (PS2, Xbox)
    Harry Potter and the Prisoner of Askaban (Cube, PC, PS2, Xbox)
    The Lord of the Rings Trilogy (PS2, Xbox)
    Madden NFL 2005 (Cube, PC, PS2, Xbox)
    March Madness 2005 (PS2, Xbox)
    NASCAR Thunder 2005 (Cube, PC, PS2, Xbox)
    NBA Live 2005 (Cube, PC, PS2, Xbox)
    NCAA 2005 (PS2, Xbox)
    NHL 2005 (Cube, PC, PS2, Xbox)
    Tiger Woods PGA Tour 2005 (Cube, PC, PS2, Xbox


    zelfs Fifa 2005 niet op de cube
    of zou nintendo ons verassen is is er tegen die tijd al een opvolger van de cube?kan het me eigenlijk niet voorstellen
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  17. odebeijer

    odebeijer A Dutch Ghost

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al een hele lange tijd bekend dat het met de cube niet lekker loopt, helaas maar waar. Heb zelf ook een cube, maar zie het meer als een herhaling van de N64.

    Een paar nintendo games, die wel verkopen en een hoop 3th party games die gewoon blijven liggen. Het wordt tijd dat nintendo wakker wordt en inziet hoe ze zich opnieuw gaan positioneren in de markt. Als ze nu op dezelfde voet doorgaan dan is het afgelopen en valt het doek uiteindelijk ook voor nintendo.
     
  18. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    de gamecube moet gewoon volwassener worden

    en paarse doos verkoopt gewoon niet (ikvraag me af wie die kleur bedacht heeft),
    ik denk dat ze die tweede kans van de next gen console wel zullen pakken en iets volwasseners gaan doen, dan komen die devellopers vanzelf wel weer
     
  19. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn ook anders kleuren uitgaven.
    Ik hoop dat Nintendo bij MS gaat, en de plannen voor een volgende console vergeten. Nintendo wordt er nu ook al half uitgeconcurreerd, en ik geef een volgende console ook niet veel kans. Liever heb ik dat Nintendo gewoon alleen software gaat ontwikkelen, daar zijn ze gewoon het beste in.
     
  20. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    idd.. en bij ms zie ik een mooie toekomst voor nintendo..
    en ja.. ik zeg dit met pijn in het hart.. want ik ben een echte nintendo fan..
     

Deel Deze Pagina