1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Elden Ring

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 8 jun 2019.

  1. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Persoonlijk vind ik het geweldig dat je eigenlijk op basis van je eigen drang naar ontdekken, ontdekt.
    Ik pluis zojuist elk hoekje en gaatje uit, maar dat is ieder zn ding natuurlijk.

    Daarbij is het gewoon FS hoe esoterisch het verhaal is.

    Mocht je puur main quest doen kun je gewoon op de minimap kijken waar de bonfires naartoe wijzen en volg je die.

    Open world vs. lineaire games van FS: Ik vond dit wel een geweldige draai aan de formule, maar ik zou ook graag weer een lineair deel zien hierna (of mss na Elden Ring 2 ofzo), want dat is natuurlijk ook op-en-top FS.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Probeer eens Outward. Deze survival RPG heeft geen GPS functie op de landkaart. Je ziet dus niet waar je bent en zult moeten deduceren adhv herkenningspunten (bijv. een berg) wat je positie is.
     
    WorkingTitle en Yellow 13 vinden dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Kingdom Come Deliverence idem dito. Zou zo graag iemand willen helpen met de game. :'-(
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Gister toch masr weer Elden Ring opgestart, uurtje of 4 gespeeld en wel wat leuke nieuwe plekjes ontdekt. Paar subbosses verslagen, van level 55 naar 62 en de volgende sessie maar is opzoek naar Radahn in Caelid.

    Spirits linksbovenin Lurnia wijzen ook omhoog, maar kan daar eigenlijk niks meer vinden.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Toch inmiddels ook Elden Ring moe. Ben halverwege Caelid.

    De open wereld is wel echt tof maar het is toch wel eenzijdig ook. Catacombes en mijnen hebben zelfde structuur en type vijanden en leveren dezelfde soort beloning op.

    Het vechten evolueert ook niet. Je kiest vaak een wapen en speelt daar tientallen uren mee. Je kunt geen nieuwe moves vrijspelen en een goede Ashe of War haal je er niet af. Soms een nieuwe spreuk erbij dat wisselt dan wel weer af. Maar voor de rest is het toch vaak dezelfde tactieken hanteren omdat dat nou eenmaal goed werkt.

    Het zou tof zijn als je wapenklasses had zoals zwaarden, bijlen etc. met skilltrees om nieuwe combos of moves vrij te spelen. Dan heb je toch iets om naartoe te werken en variatie te krijgen in je arsenaal. Dat doet Nioh dan weer een stuk beter. Je wapen customiawn heeft ook niet veel zin. Ik kan wel een frostwapen willen maken maar die schaalt gelijk op INT dus als je geen sorceries gebruikt heeft dat geen zin.

    Ik kijk even aan of ik verder ga. Misschien reset ik wel alle stats en reroll naar een magiër met soreceries. Ben nu level 62.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Eén nadeel met dit soort open world games vind ik toch uiteindelijk weer speellengte. Je zou veel commentaar kunnen geven op de oude Souls games, maar desondanks is dat lineaire/circulaire ook wel lekker. Heel gefocused.
     
    Jorrie en BigSyke vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    7 minuten speedrun :eek:

    Uitleg staat in de pinned comment.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.784
    Nou boeiend hoor. 10 minuten naar wat gezip gekeken zonder ook maar een vijand te bevechten en daarna dude die wat met fuck en shit loopt te schelden. Doe mij dan maar een no hit all boss run :+
     
    Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    U vraagt wij draaien

     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Die evergoals zijn nog niet mijn ding. Gisteren mijn derde gevonden in Limgrave, maar dat is dan ook alles. Inmiddels bijna level 38. Weet echt niet waar ik nog een beetje lekker kan verkennen op dit level. Heel Limgrave al gehad. En dat wandelende mausoleum ook. Dus Limgrave en WP zijn zo goed als klaar.

    Waar kan ik naartoe mannen???
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Stormveil Castle
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Die vind ik nog een tikkie te lastig, maar als ik het niet vergeet zal ik het vanavond even proberen. Heb er twee Grace points, maar heb zo'n hekel aan die raven met die naalden om hun poten. 8)

    Na Stormveil Castle trek je toch naar Caelid op level 40 en bij 50 naar het Noorden, ten noorden van Stormveil Castle toch???
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Als Stormveil te lastig is (je bent er redelijk overleveled voor op dit moment), dan zou ik Caelid helemaal vergeten. Je kunt om Stormveil heen lopen (rechterkant via de kapotte brug) en het noorden gaan verkennen als je echt vrijheid wilt. Liurnia is in principe het gebied waar je na Stormveil heen gaat en dus ook het volgende open world gebied passend voor jou.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Met een tikkie te lastig bedoelde ik het lastig balanceren op die stijgers en de raven, maar ik zal het even proberen. Caelid had ik al een klein vermoeden dat dat waarschijnlijk toch pas level 50 word.

    Had begrepen dat de level cap rond de 1000 lag. 8)
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Zoals ik in mijn edit aangaf: Als je meer open world wilt verkennen naast Stormveil, dan kun je er omheen lopen via het stuk met de gebroken brug aan de rechterkant. Dan kun je naar Liurnia.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dan ga ik daar eerst wel heen tot level 50 en dan Caelid proberen. Heb in het Noorden al genoeg Grace sites en ook al editie twee van boten anna boss gevonden. SC is mij veel te krap. :)
     
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Ken je het bestaan van een map op internet waar de volgorde van regio's op staat? Inclusief recommended level en weapon upgrade level.

    Heb die er op een gegeven moment ook bij gepakt. Al ben ik nu na Lurnia wel officieel gestopt, verzadigd en wel klaar mee. Mis de trigger om door te spelen dus op marktplaats ermee :)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Al zeven keer uitgespeeld (Alex). Respect. Angry Joe's eerste uitgespeelde DS. Dan zal het wel een goede game zijn. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina