1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Elden Ring

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 8 jun 2019.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ook wat progressie gemaakt, maar niet zoveel:
    Het lukt me nog steeds niet om die minor erdtree boss in dat zuidelijke gebied solo te doen. Kreeg hem neer tot 70% ongeveer, maar daarna ben ik steeds de sjaak omdat ik hem niet goed genoeg raak.

    Gisteren wel bijna een stevige PvP encounter gewonnen, maar die gast had meer potions dacht ik. Wat betreft het Lake gebied. Door die geesten die aan het vechten zijn met die soldaten, waarbij je ook zo'n grote geest reus hebt, daar vlieg ik doorheen. Alleen die reus zelf niet, doe amper schade. Wat betreft die toren vlakbij ga ik er ook makkelijk doorheen en die mage bovenaan is ook zo dood.

    Ik merk dat mijn +8 Katana, standaard, en mijn build met holy ashes meer schade doen dan ik had gedacht. Ik moet echter nog tot level 49 door voor ik bloodfang kan gebruiken, maar ik baal er een beetje van dat dat een 2H zwaard is. Die gaan zo sloom, zeker op een Samurai.

    Wel al een gewone reus gedood en dat ging zonder veel moeite. Wel blij mee, want ik zit dus op de goede weg tot nu toe. Had de game een tijd niet aangeraakt vanwege andere games, maar ik wil nu wel weer wat meer spelen om meer progressie te boeken. Ging gisteren best wel lekker. In elk geval heb ik mijn stapel runen nog op zak. :D
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Inmiddels kan ik bloodfang gebruiken:
    Bleek dat ik een medaillon of zoiets van Radaghan in mijn inventory had. Die boost je stats, waardoor ik nog maar één punt in strength te kort kwam, ipv vier of vijf. Gelijk ook naar +2 somber stone kunnen doen. Ik moet nu alleen een plek hebben waar ik somber stone kan farmen. Wereld van verschil qua schade, maar doordat medaillon incasseer ik ook meer. Gelukkig wordt het iets gecompenseerd door een ander medaillon wat HP teruggeef als ik crit hits maak. Heb de flame priests bij dat kleine fortje in lake ook geprobeerd en die kreeg ik voor bloodfang met wat moeite neer. Het blijft een geweldige game om even rustig door te gaan. :)
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  3. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Nice. Bleed dmg is echt OP. Als je een andere medallion zoekt om specifiek strength te boosten is deze misschien chiller, die geeft +5 strength zonder de damage debuff:

    https://eldenring.wiki.fextralife.com/Starscourge Heirloom

    Heb zelf van het weekend Caelid nog verder geëxploreerd en inmiddels grotendeels wel uit. Commander O'Neil in het Aeonian Swamp eindelijk weten te verslaan, het nabij gelegen Sellia town of Sorcery + boss gecleared (die was ook weer super simpel), quest van Millicent begonnen, best nice allemaal.

    Ohja;
    Ook nog Redmane Castle in niet-festival modus gecleared. Die dual-boss was dan weer een stuk pittiger: een Misbegotten Warrior EN Crucible Knight tegelijk o_O Heb die uiteindelijk met behulp van mijn summon Latenna the Albincauric soort van weten te cheesen (nml de Misbegotten Warrior zo snel mogelijk afmaken en dan de Crucible Knight steeds laten aggro'en op m'n summon waardoor ik hem vanachter kon aanvallen, hehe.

    Ook nog even rondgedwaald door Dragonbarrow, maar afgezien van een enkele kleine draak en het beklimmen van de Divine Tower daar vond ik het wel goed haha.

    Oh ja moet die Decaying Ekzykes dragon ook nog verslaan eigenlijk...
    Zo doe je 10,000 dingen en blijven er nog 20,000 dingen over om te doen haha.
     
    Killamonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik zal die Grace site wel even vrijspelen, maar denk dat het fort zelf nog iets teveel van het goede is. :+
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    @Cyndris : De trappen aan de westkant bereikt en alles ervoor gedood. Ging best lekker, maar die gast met die pijl en boog met magie was wel kut. Bid voor me dat ik die tent bereik. :+
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  6. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Goed bezig!

    Fun fact, vanuit de toren in dat fort teleporteer je dus in 1x naar
    Redmane Castle ;)

    Of was je daar al geweest?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nee, nog niet helaas. Eerst maar eens zien wat mij bovenaan de trap wacht. :+

    @Cyndris : Zo. De top is vrij van vijanden. Met Page Ashes en wat vuur op mijn zwaard was het zo klaar. Ik kan kennelijk al wat van Caelid hebben dus. :D
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2023
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
     
    Cyndris en Killamonkey vinden dit leuk.
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Klinkt moeilijk
     
    NuclearGoat vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Oef. Somber smithing stones van niveau 5 vinden is wel kut. Heb wel een grot in Caelid waar ze te vinden zijn, of tenminste één, maar tegen die hakkende gasten en die gasten met vuur ben ik zo dood. Heb ik nodig als ik naar +5 wil met bloodfang. Vanavond wel weer even een poging wagen met een minor erd tree boss, die in dat zuidelijke gebied, vlakbij Tombsward Caverns dacht ik, iets de heuvel op. Iemand een idee waar ik die stenen het beste kan krijgen? Heb dus +5 nodig, maar de merchant in Lake gaat maar tot 4 en die grotten in Caelid zijn echt nog teveel van het goede. =(
     
  11. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Awesome. Alleen nog geen release date helaas. Ach moet hem toch nog uitspelen haha.

    Als het goed is zit er eentje in Redmane Castle ;) ik had nml ook net geupgrade voordat ik aan Radahn begon.

    Anders gewoon even googlen joh.
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Wordt wel dope denk ik. Zie Miquella op Torrent rijden lijkt het dus gaat hopelijk wat antwoorden opleveren. Of nieuwe vragen haha. Reddit staat ook weer vol theorieën. Heb er wel weer zin in
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Redmane is nog teveel van het goede, maar ik had al gehoord van die Caelid grot aan de grens met Limgrave. Probleem is dat ik de boss daar al neer heb, waardoor ik vermoedelijk geen co op kan doen met de fingers.

    Andere opties heb ik vooralsnog niet, dus zal straks misschien wel ever verder kijken. Eerst even een poging weer wagen op die minor erdtree boss in het zuidelijk gebied. Ik zou die nu in theorie wel neer moeten krijgen. Hoewel ik die wel co op kan doen, verschijnen er alleen maar red summon stones, dus dat doet ik uiteraard niet.

    En ik heb ontdekt dat ik met bloodfang flink moet investeren in stamina. FP mag ik ook wel eens wat aan doen. Is maar 85, terwijl ik spirits heb die meer dan 100 vragen om te summonen. :+

    @Killamonkey en @Cyndris : Minor Erdtree boss is neer. Ging verrassend goed. Wel een paar keer goed geraakt, maar dan ben je blij dat je 8 flasks hebt en die grotere flask. :+
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2023
    Killamonkey vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    NVM.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2023
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Yerewn vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Cyndris en Yellow 13 vinden dit leuk.
  18. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik vond persoonlijk Radagon/Elden Beast nog veel moeilijker dan Malenia. Back to back 2 bosses killen i.p.v. eentje met 2 phases, waarvan phase 1 heel veel op 2 lijkt.
    Malenia had ik denk ik 20-30 tries voor nodig, Radagon/Elden Beast wel 40-50+, was bijna zo desperate dat ik iemand ging summonen om mij te laten carrien (3 endings was het laatste wat ik nodig had voor plat trophy). Maar uiteindelijk wel gelukt, had wel een hartslag van 400 toen Elden Beast down ging.
     
    Cyndris, Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Zoals je weet heb ik op de PC gecheat en mij lijkt persoonlijk dat laatste stuk om Elden Lord te worden echt verrot moeilijk. Feitelijk krijg je dan drie bosses achter elkaar. Die laatste twee heb je wel veel meer ruimte, maar echt serieus? Vooral die eerste van de laatste drie doet echt moordend veel damage. Die doet immers zo'n one shot aanval als je niet goed oplet en heeft je zo dood. Om het serieus te nemen: Mij was deze game vooral bedoeld om een stukje persoonlijke uitdaging, niet om echt ooit dan ook 100% te halen, maar dat wisten we allemaal vanaf het begin wel. Heb hem nu ook op de PS5, meer omdat ik bepaalde games graag test op hun verschillen en balans. Maar als het om de moeilijkste bosses gaat, dan lijken mij die laatste drie echt super kut.
     

Deel Deze Pagina